Näytä koko versio : Millä käynnistän UMD-ripin?
Tyhmiä kysymyksiä ei olekaan! Eli tässä taas yksi:
Minulla on PSP 1.5. firmiksellä ja siinä on tällä hetkellä iRShell sisällä sekä joku C64 emu.
Nyt minulla on "homebrew" (köh-köh-Need-for-Speed) peliohjelma ja siinä kaksi tiedostoa. Toinen on kansio PSP_GAME ja toinen tiedosto UMD_DATA (bin-tiedosto).
PSP_GAME -kansiossa on SYSDIR- ja USRDIR-kansiot sekä muutama PNG-tiedosto ja pari muuta tiedostoa heti juuressa.
Kysymys kuuluu: mihin nämä tulee laittaa muistikortilla, ja tarvitseeko tämän ilmeisesti UMD-ripin lataamiseen jonkun softan?
Ei kukaan osaa auttaa? Ei tän nyt kovin harvinaista pitäis olla...
Voisin luula, että tässä on UMD-levyn sisältö sellaisenaan, kun se sieläon, kai tästä pitäis jotenki tehä .ISO tiedosto.
OK. Millä ohjelmalla moinen onnistuu?
UMDGenillä onnistuu .iso:n luominen erinomaisesti ja helposti.
http://www.umdgen.com/
Ei kannata käyttää mitään muuta ohjelmaa tähän tarkoitukseen, kuten MagicISO tai UltraISO, koska niillä pakatut .iso/.cso tiedostot EIVÄT toimi PSP:ssä.
Thanks a lot neuvoista. Kun saan sen ISOn tehtyä niin pystyykö sen käynnistämään esim. iRShellin avulla? Tarvitseeko tässä olla joku UMD-levy asemassa?
Oon kyllä tosi innoissani tosta PSP:stä nykyään ihan vaan siitäkin syystä että näitä homebrew-ohjelmia on aivan törkeästi. Esim toi yleiskauko oli kiva yllätys...:)
Tossa DevHook oppaassa kerrotaan miten käynistetän ISO.
Kiitos vinkistä!
Kyllä on kivaa ottaa varmuuskopioita peleistä tulevaisuudessa :D
OK. Nyt on asennettuna 0.46 Devhook ja PSP:ssä on myös iRShell.
Nyt tein sillä UMD-generaattorilla ripatuista tiedostoista ISOn, jonka siirsin Devhookin ISO -kansioon. Devhook näyttää ison OK, mutta kun valitsen sen (ISO oli muistaakseni Tekkenistä) ja valitsen fw 2.71:n ja painan "Start" ei tapahdu mitään, vaan PSP jumittuu siihen mustaan Devhookin ruutuun ja ei reagoi enää vaan pitää buutata virtakytkimestä. Mulla on käytössä se ISO+anyUMD toiminto.
Mikä mättää?
Yritin katsella sitä Devhook 0.44 asennusopasta mutta menin siitä vain enemmän sekaisin, voisiko joku jeesata vielä?
Ootte kyllä ollu tosi suureks avuks jo tähän mennessä :D
Tarkasta, että asetukset on iekein ja onks sul UMD-levy asemassa.
UMD-levy on asemassa. Mitä näistä asetuksista pitäisi erityisesti katsoa? Mielestäni ne näyttivät olevan OK.
Varmista että ISO-tiedostot ovat todella ISO-tiedostoja kun ittellä kävi kerran niin, että laitoin vahingos rar-tiedostoja niin koko PSP meni jumiin :D
On se ISO tiedosto kunnollinen. Tein meinaan itse uuden ku aloin epäilemään samaa. Enpä tiedä, yritin tuossa jo asentaa DevHook .044:sta ku kuvittelin että sillä ratkeaa. No sehän oli aivan perseestä koko homma joten se siitä.
Miten muuten voi poistaa Devhookin? Riittääkö jos vaan formatoi muistikortin?
Riittää pelkkä formatointi, kyllä. Ja itseasiassa DevHookin x:/dh kansio ei itelläni ole ikinä suostunut lähtemään kortilta ilman formatointia. Suosittelen sulle ystävänä kuitenkin samaa kuin Luffyllekin: heitä se DevHook h*lv*tt**n ja vaihda firmwareksi 2.71 SE-B". Siinä pitäisi kaikkien pelien toimia helposti SUORAAN Games-valikosta ILMAN UMD-levyä!
Mitämitämitämitä?!!!
Onko kuinka helppo/vaikea projekti? Törmäsin tuohon jo QJnetissä tai jossain mutta en katsellut sen tarkemmin....kerro lisää kiitos!
JA jos on jonkinlaisia yksinkertaisia asennusohjeita niin kiitos kyllä!
:D
Vähän voisi hakua käyttää / foorumia selailla. Täältä löytyy firmware-alueen tällä hetkellä lähes kärjessä oleva topicci 2.71 SE-B firmwareista yleisesti. Uusin versio on siis 2.71 SE-B" jonka saa kätevästi hankittua Dark-Alex.org sivuilta. Asennus on melko helppo, siinä menee korkeintaan vartti jos päivität siihen 1.5 firmwaresta.
http://tonzaraj.arkku.net/viewtopic.php?t=361
Hakua en ole käyttänyt mutta tuon kyseisen topicin kyllä luin läpi. Siinä ei vain puhuta itse asennuksesta sen kummempia, mutta eiköhän ne ohjeet tule paketin mukana. Kuten jo tuossa toisessa topicissa kysyinkin, tämä vaatii ensiksi sen SE-A:n ja sen jälkeen päivittelyä aina B'':seen asti jotta varmasti toimisi?
Vai voiko heittää suoraan B'':sen ja toivoa että pelaa?
Oppaas osiossa on ohje 2.71 SE-A asennuksesta ja voi myös suoraa asentaa 2.71 SE-B.
Noniin. Allekirjoitus kertoo taas kaiken... :twisted:
Yeah.
Kuten aiemmin jo todettu, nyt koneessa on 2.71 SE-B3 firmis by Dark Alex.
Ongelma vaan on että en millään saa näitä varmuuskopioituja ISO-tiedostoja käynnistymään. Aina vaan näkyy "corrupted data" juttuja GAME-valikossa.
Eli kun minulla on umd-rip esim. NFS SC:stä (winrar-pakettina) ja puran sen koneellani niin mulla on kaksi juttua: PSP_GAME -kansio ja .bin-päätteinen tiedosto. Yhdessä nämä muodostavat sen ISO-tiedoston, vaikka sitä ei missään luekaan. (Alcohol120 ehdottaa mounttia kun klikkaa oikealla hiiren napilla kansion päällä).
Joku sanoi että tällä 2.71 SE-b3 firmiksellä voisi heitellä nämä suoraan muistikortin juureen ja käynnistää GAME-valikosta klik klik, mutta ei käy perkele millään! Oliko se tosiaan juureen vai GAME-valikkoon? Mulla on GAME -valikkojakin kai jo pari, yksi GAME1 ja toinen GAME271. Onko näillä väliä?
Eli: voisiko joku valaista tarvitaanko tässä vielä jotain loaderia lisäksi vai miten tämä juttu pelaa tällä firmiksellä? Otin jo UMDemulator 0.8c:n mutta toimiiko se tällä 2.71 SE-b3:lla?
Ja olen koko tämän päivän käyttänyt aiheen tutkimiseen netistä enimmäkseen englanniksi mutta ei tule selvää tästä millään! Eli auttakee miestä mäessä vielä kerran...
teet muistikortin juureen ISO nimisen kansion, ja sinne nakkelet ne .iso tiedostot. sitten toimii :D
Ei vaan pelaa. Siirsin sen .bin-tiedoston ja sen PSP_GAME -kansion sinne ISO-kansioon...nyt näkyy 3 "corrupted data" -juttua mutta ei pelaa...
UMD-levy on asemassa, ja kun game valikkoon menee se näyttää sen sisällön normaalisti. sit ku kattoo muistikorttia niin sieltä löytyy ne corruptedit.
Osaisko joku jeesata vielä? Firmishän oli 2.71 SE-B3 (tai se-b'')...
sinne pitää siirtää vain 1 tiedosto, ja sen pitää olla. iso päätteinen :wink:
OK. Onko noi siis UMD-rip -tiedosto koska siinä on toi .bin ja erillinen kansio? näistä ei varmaan voi tehdä isoa?
Hiukan hämmentää ku esim. hiiren oikeella klikatessa tulee tosiaan toi "mount image..." -vaihtoehto eli kone käsittää sen jo imageksi (iso?) mutta mikään tiedosto ei ole .iso -päätteellä.
Saan tänä iltana yhden ison koneelle ja kokeilen sen kanssa jos tää ongelma johtuukin vain tuosta. Tietääpähän sitte mitä sinne muistikortille laittaa...
Phuuh. Yrittäkää ymmärtää, ekaa kertaa säädän tän kanssa. Tän palstan käyttäjät on ollu jo nyt firmiksien vaihdossa yms. tosi suureksi avuksi!
olitko muuten purkanut winrarilla jotain? winrar nimittäin purkaa .iso tiedostotkin :o kokeileppa ihan se purkamaton tiedosto laittaa sinne muistikortille, se voi olla .iso :wink:
Aaah, aivan totta. Sehän näyttää mun koneella winrar-paketilta. Mutta sen päällä kun klikkaa sitä hiiren oikeeta nappulaa, niin tulee se mount-vaihtoehto...kokeillaas!
E1: Nyt on se pelkkä ISO-tiedosto (hehe, sehän se oli) siirretty muistitikun juuressa olevaan ISO-kansioon. Eikä pelaa vieläkään....:) UMD-levy asemassa ja sillee. Mitäköhän sitte keksis? No, odottelen että sais toisen ISOn niin voi kokeilla sillä.
E2: Osaako joku lonkalta sanoa pitäiskö tän Need for Speed Carbonin ison edes toimia FW2.71 SE-B'':ssa?
Jes, koko illan tahimisen jälkeen ei homma onnistunut. Seuraava kysymys: voisiko joku FW2.71 SE-B'':n käyttäjä laittaa omat asetuksensa tähän ketjuun jolla varmasti .iso-tiedosto pelaa muistikortilta?
En jostain syystä saa pelittämään näitä niin millään, vaikka ei pitäisi olla sen kummemmasta kysymys.
Tarkennappas että millä tavalla ei pelitä? Ei näy muistikortilla? Ei käynnisty? Tilttaa? jne.
eihän siinä tartte tehä muutakuin:
- Laita .iso tai .cso tiedosto x:\ISO kansioon
-jotkin pelit tarvitsevat umd levyn sisään, laita se tarvittaessa
-käynnistä peli :wink:
Tarkennappas että millä tavalla ei pelitä? Ei näy muistikortilla? Ei käynnisty? Tilttaa? jne.
Ei näy muistikortilla (sanoo muistaakseni "There are no games").
Olen tehnyt juureen (X:ISO) Isoille oman kansion. olen kopioinut sen yhden .iso-tiedoston sinne kansioon. Minulla on 2.71 SE-B'' firmis. UMD-asemassa on ollut levy, jonka PSP tunnistaa XMB:ssä ja se käynnistyy myös normaalisti.
Firmiksen configuratorista olen valinnut muistaakseni "enable no-UMD" vaihtoehdon, eli ei pitäisi tarvita sitä levyäkään? Lisäksi olen kokeillut 1.5 ja 2.71 kerneleillä sieltä konfiguratorista (näistä en tosin oikein tiedä mitä meinaavat.)
Pitäisikö .cso-tiedoston pyöriä tässä firmiksessä? niitä en ole vielä kokeillut, mutta daxin tein jo eli cso:kin onnistunee samalla ohjelmalla.
Olen hitusen ymmälläni kun ei vaan onnistu vaikka ohjeet on näinkin selvät...eli avunhuutoja tulee vielä vaan :D Voihan tietty olla että ISOt on jotenkin persiistä mutta otin eilen toisen ison ja kokeilin sillä, sama lopputulos.
Kyllä tässä cso tiedostojen pitäisi toimia. Ihme juttu kyllä, jospa joku osaisi auttaa. :?
Jees, nyt on muutettu cso-tiedostoksi tuo varmuuskopio, lisätty se muistikortille ISO-kansioon ja vieläkään ei pelaa.
Voiko tuossa firmiksessä olla joku vika? System settingsistä ku katsoo niin se sanoo firmiksen olevan 2.71 SE-B''
No, itselle alkaa pian tulemaan sellanen olo että se on vaan toi mun PSP joka vittuilee. Helpommalla pääsee ku unohtaa koko muistikortin ja isojen käytön...:evil:
Tietäisikö joku pitäisikö tässä flashata jotain tms. jotta päästäisiin aloitusruutuun ja homma voisi pelittää?
Jos saatte jotain neronleimauksia, antaa tulla vaan!
EDIT1: Miten on mahdollista että siirsin juuri yhden ISOn ja yhden C64 -emulaattorin muistikortille ja se vaan sitkeästi näyttää "there are no games"????!!! Auttaisiko tässä jonkun muistin resetointi tai "flashing"?
Vähänkö olen pihalla. :)
kokeileppa että alustat sen muistikortin uudestaan FAT muotoon. sitten laitat sinne vain seuraavat kansiot: x:\ISO , x:\PSP johon alikansiot GAME ja GAME150 . sitten siirrä .iso tai .cso tiedosto tuonne ISO kansioon, ja homman pitäisi pelata. ja tarvittaessa umd sisään. minulla teki nimittäin tänään saman kun sinulla, sanoi there are no games, kun laitoin vcs varmuuskopion kortille. alustin sen, ja homma pelaa :D
Joo epäilin itsekin muistikorttia ku ottaa kyllä vastaan mutta ei näy Pespissä...kokeilen tota heti huomenna!
Edit1: Eh, kokeiltu. Muistikortti formatoitu pariin otteeseen, kansiot lisätty ohjeen mukaan ja ISO tiedosto siirretty sinne...ja tadaa: ei pelaa vieläkään.
Huh että on hankalaa. Kokeilen vielä kun saan ton VCS:n imageksi niin jos se...
Pitäiskö 2.71SE-B'' firmiksessä olla valittuna se 1.50 vai 2.71 kernel? Siis nää on konfiguratorin kautta löytyviä optioita. Muutenkin konfiguratorin perusasetukset jolla ISOt toimii olis kiva tietää, pitääkö muuttaa defaultista jotenkin vai voiko jättää räpläämättä?
1.50 kernel jos haluat että 1.50 tarkotetut homebrewit ladataan muistikortin GAME kansiosta, 2.71 homebrewit GAME271 kansiosta ja päinvastoin. Itse pidän 1.50 kerneliä päällä, koska olen tottunut siihen että homebrewit pistetään GAME kansioon ja 1.50 tarkoitettuja on valtaosa kaikista.
Eli ISOjen latailuun tuolla vaihtoehdolla ei ole väliä? sitä ounastelinkin...
Voikohan tuon firmiksen jotenkin resetoida/asentaa uudelleen? Kun mietin että ei oikein muussa voi olla ku PSPpi pelaa normaalisti ja sillee. Onko näihin tiedossa jotain päivityksiä/modauksia joita vois kokeilla ennen resetointia/uutta firmistä?
edit: YES! Sain vihdoin pelaamaan C64-emulaattorin ja pari peliä PSP:llä. Tämä ei varmasti tunnu suurelta jutulta, mutta kyllä se on sitä koska tässä alkaa tulemaan hulluksi kun kuvittelen etten muka tajua näitä ohjeita vaikka olen lukenut ne sata kertaa ja kokeillutkin pari kertaa....Tässä muuten taisi ainakin auttaa se muistitikun alustaminen meinaan ennen ei pelannut :shock:
No ainakin jotain on tehty oikein. Vielä kun sais noi ISOt pelaamaan...
Surkuhupaisuus jatkuu vaan.
Nyt on firmiksenä SE-C eikä vieläkään pelaa ne ISOt...:D
Viimeisin herjaus oli vaan että "game could not be started" ku yritin käynnistää ISOa sen Devhookin kautta. Devhook löysi ISOn ihan OK. Tiedä sitten onko Devhookin asetukset jotenkin päin mäkeä? valitsin sieltä sen no-umd vaihtoehdon, mutta ei pelaa. Muistikortilla ei näy suoraan mitään peliä vaikka sen ISOn sinne laittaa.
Nyt alkaa tuntumaan jo vähän siltäkin, että saattaisi olla noissa ISOissa vikaakin tietty. Olen kyllä kokeillut useampaa eri varmuustiedostoa, samalla lopputuloksella. Joku vielä mättää, mutta ei vaan tajua mikä.
Mitähän sitte keksis? Taidan ostaa uuden muistikortin jos se siitä on kiinni.
^^No johan on! Täytyy enisksi kysyä että .isot on ISO kansiossa ja ISO-kansio muistarin juuressa ja jos näin on, eikä siltikään pelaa, niin vika on .isoissa. Ei homma uudella muistarillakaan hoituisi jos .isot on bugisia.
Joo näin on kyllä. Tarvii vaan kokeilla uutta ISOa, en oikein itekään keksi muita mahdollisuuksia tähän enää.
Kysytään sellanenkin vielä, että miten teen helpoiten omasta UMD:stä ISOn?
Jees!
Eli nyt sain vihdoin toimivan ISOn ja homma alkoi pelittämään just niinku pitikin. Kiitos kaikille neuvoja antaneille ja iso käsi foorumille!
No hyvä että toimii. Täytyy vain muistaa että käyttäkää hyvät ihmiset sitä muokkaa toimintoa. Säästää foorumia sekin. :)
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.