PDA

Näytä koko versio : Psp rikki, halvin korjaus?

Nikkis
09.09.2006, 12:18
Eli Psp tipahti hyllyltä lattialle ja siitä meni "luku-silmä" pskaksi. Nooh, sitten vein sen Cittariin ja ne sano että juttu EI mene takuun piikkiin... No sitten kysyin että paljo maksaa jos lähetätte sen Sonylle ja sitten ne lähettää uuden tai peruskorjatun tilalle ja tuota jaariteltiin vähä aikaa ja lopulta hinnaksi tuli 130e...(Eli saan 130e uuden Psp:n)

Mutta nyt aloin miettimään että oisko ollu kannattavampaa lähettää se jonnekkin korjaukseen ku ottaa uus Psp tilalle?

Ja mikähän FirmWare mahtaa olla tossa uudessa minkä ne tehtaalta lähettää?

Legacy
09.09.2006, 13:43
siina on fimis 2.8O koska minulla oli psp rikki ja sain uuden eilen ~psp

Henkru
09.09.2006, 14:32
Eiks tääl ollu joku linkki mist sai PSP:en osia halval.

Tonzar
09.09.2006, 14:45
Oli, en muista oliko se Samismileyn linkittämä vai kenen. Sonylta kun suoraan saa PSP:n niin siinä on luultavasti aika uusi firmware, kuten 2.80 tai 2.81 (julkaistiin toissapäivänä).

Henkru
09.09.2006, 14:46
Lyöty linkki http://www.xboxrepairguide.com/repair-parts-sony-c-22_54.html

PS. Olisko toi http://www.xboxrepairguide.com/psp-umd-assembly-p-915.html?osCsid=9d93807b2973ade5293f8ea03370e42d

Tonzar
09.09.2006, 14:49
Toisaalta mitä teet noilla osilla jos vaikka tilaisitkin? Meinaatko ite vaihtaa uuden vanhan tilalle vai viedä johonkin?
(Itsehän et sitä tietenkään maininnut, mutta...)

samismiley
09.09.2006, 17:07
Mulla ois yks PSP UMD asema myynnissä. Se jäi siitä kun edellisestä PSP meni emolevy rikki, ja sitten purin koko PSP osiin ja siitä jäi sitten niitä osia.
Ainakaan PSP purkaminen osiin hajottamatta mitään ei ollu suuri työ.
No nyt sitten, kun ostin sen uuden PSP kävi sama juttu, itelleni, eli tiputin PSP
lattialle ja luku-silmä näytti olevan rikki, koska laitoin UMD sisään ja valikkoon ei tullut mitään UMD , ja UMD asema vai nylkytti jotain siinä, no mutta alkoi vituttamaan aika pahasti, koska mennyt jo yksi PSP hajalle, annoin vaan kunnon iskun UMD asemaan ja kas kummaa se alkoi toimimaan, luulen että luku-silmä oli jäänyt jumiin tai jtn. Jos et nyt sitten halua ostaa mitään uutta, niin anna kunnon isku UMD asemaan ja katso toimiiko sitten. En takaa kyllä, että mitään ei mene hajalle, mutta jos haluat niin tee se.

Aki
09.09.2006, 22:03
On teillä ongelmat. :D Harmillista tuo kyllä tosiasiassa on. Minullakin kone kerran tipahti aika kovasti (ainakin omasta mielestäni) lattialle. Tuntui niinkuin kaikki olisi pysähtynyt. :D Äkkiä kone päälle ja testaamaan että kaikki toimii. Ja kaikkihan toimi minun onnekseni. ;)

Junttura
14.09.2006, 17:54
Mua tavallaan ärsyttää kun aina kaikki hajoo jos tippuu lattialle. Eikö ne voi mitenkään saada tuotteista kestävämpiä? :( Its eaina pelkään ihan sikana että jos laite tippuu lattialle niin maailma kaatuu. :(

Aki
25.09.2006, 15:49
Ei nyt sinänsä aiheeseen kuulu mutta itseä alkoi tuossa vaivaamaan nuo koneessa uudesta asti olleet pikkuviat. (joita en silloin jaksanut korjauttaa)

Neliönappi on jäykkä ja joskus reagoi huonosti, r-painike on samanlainen ja sitten näytön oikealla puoliskolla on 6 valkoisena palavaa pikseliä. =/

Eli jos vien psp:ni liikkeeseen niin saankohan uuden vai korjauttavatko tämän? Jos saan uuden niin mikä firmis siinä on varmimmin?

Nielsen
25.09.2006, 15:51
luultavasti laittavat korjaukseen, ja lähettävät uuden, josta täytyy taasen maksaa. =S ainakin luulen näin

Aki
25.09.2006, 16:06
Eli minun muka täytyisi vielä maksaa siitä että he myivät minulle huonosti toimivan laitteen?

Ei se takuu näin toimi...

Nikkis
25.09.2006, 16:48
Eli kyseessä on valmistus-vika joka menee takuun piikkiin. Joten älä huoli ei sinun tarvitse sen korjauksesta maksaa.

Matias13
26.09.2006, 07:41
Minulla ympyrä näppäimestä kuuluu naksaus ja sitä pitää välillä painaa aika kovaa.

Aki
26.09.2006, 08:21
Jepjep. Tässä tämän tai seuraavan viikon aikana vien tuon koneen sinne.

Ghost
27.09.2006, 17:41
Neliönappi on jäykkä ja joskus reagoi huonosti

Tosta taisi joskus olla juttuakin, se on Sonyn tekemä "designpäätös". Eli se sensori joka on tavallisesti napin alla niin jouduttiin laittamaan syrjemmäksi neliönapista koska se on niin lähellä ruutua. Netistä löytyy varmaan lisää infoa asiasta en muista miten se vika tarkalleen ilmeni, joskus kun luin niin Sony oli kommentoinut että he eivät korjaa sitä. Luulis tosin että mieli on muuttunut ja suomessahan kuluttaja on kuitenkin aika vahvoilla viallisten tuotteiden kanssa.

Konsu
27.09.2006, 18:52
hmm.. mulla ei ainakaan 1004-versiossa mikään nappi jumita=)
muilla jumittako?

Nielsen
27.09.2006, 19:25
Ei se jumita kai? mutta se on vain oudon jäykkä.

Aki
27.09.2006, 23:16
Neliönappi on jäykkä ja joskus reagoi huonosti

Tosta taisi joskus olla juttuakin, se on Sonyn tekemä "designpäätös". Eli se sensori joka on tavallisesti napin alla niin jouduttiin laittamaan syrjemmäksi neliönapista koska se on niin lähellä ruutua.

Joo tuon napin vasemmalla puolella onkin kummasti tyhjää tilaa. (die sony) Erityisesti tappelupelejä pelatessa tämä on todella ärsyttävää, koska yleensä juuri tämä nappi on se ''rämpytysnappi''. :D Ja tuo r-painike ärsyttää burnouttia pelatessa.

Kyselin jo liikkeestä tästä asiasta ja tässä lähiaikoina vien koneen sinne.

EDIT: Niinhän siinä kävi että ei konetta lähetettykkään.. Toisaalta ei kyllä paljoa harmita. Liikkeessä meinasivat että viat ovat liian pieniä ja kone saattaa tulla bumerangina takaisin maahantuojalta... (ja tästä minulle olisi tullut postikulut) Myyjä meinasi että jos viat pahenevat niin sitten katsellaan uudelleen.

bad-pappa
03.11.2006, 23:51
Minulla on tuo L painike ihan sonta se jää jumiin ja sit se on iha erilainen ku se R se on sellane löysä eikä se naksu. No ei siinä ole varmaan valittamista kun ei muuta vikaa ole eikä takuu noin pikkuvikoja korvaa. Vai korvaako? :?

aaltzi
25.04.2007, 15:43
Mikähän mun psp:ssä mahtaa olla kun laitoin ton mac:in psp:lle niin toi hiiri on jostain kumman syystä jumissa . Se analog stik jumittaa muutenki tavallaan jää pohjaan esim gta lcs alkaa kaartamaan tähdättäessä vasemmalle alas onko siellä jotain likaa vai mitä

PESJesse
25.04.2007, 15:47
Älä tee uutta kysymystä, joka koskee ongelmaa, topiciin, jossa jo kysytään. Tee mieluummin uusi.