Näytä koko versio : muistin lisäys
mulla on rikkinäinen xboxsin emo muistien tyyppi samsung 235 k4d263238m-qc50 voisko kyseiset muistit teoriassa asentaa lisä muistiks
Kyllä pystyy. Eri asia on millä ilveellä saat ne emolta ehjinä irti.
Googlettamalla löysin aikoinaan (se surullisen kuuluisa PS2 :)) hyvän "kikan" tuohon - kuumailmapuhaltimen. Sillä kun lämmittelee vähitellen piirilevyä toiselta puolelta, niin parhaassa tapauksessa piiri tippu itsekseen pois, kun tina on sulanut, jos ei tunnu irtoavan, niin pieni kopautus auttaa. Tosin piirilevyn saa varmasti ainakin ensimmäisillä kerroilla sököksi, mutta jo se on jo sökö, niin tuo tuskin haittaa. Itse irroittelin 1400W puhaltimella V10 PS2:en emosta kaikki vähäkin isommat ja mielenkiitoisemmat piirit (BIOS, kontrolleri, EE, GS jne.). Samalla lähti oheistuotteena roppakaupalla pienempiä komponentteja. Hmm.. meneekös nuo komponentit tohon emolle koneella ladottuna ja sitten uuniin? Ajattelin vaan, että onko ne kuinka arkoja tuolle lämmölle, sillä kuumailmapuhaltimella saa kyllä käräytetyä kaikki helposti...
Tuolta navigoit kohtaan Miten irrotan pintaliitoskomponentteja ?
http://www.hut.fi/Misc/Electronics/faq/sfnet.harrastus.elektroniikka/tyomenetelmat.html
Kyllä nuo komponentit tosiaankin uunissa kiinnitellään.
Ensin kone asettaa levylle juotoskohtiin tinapastan ja sen jälkeen kone asettaa osan tarkalleen kohdan päälle tiputtaen sopivalta etäisyydeltä.
Tämän jälkeen levy siirtyy uuniin, jossa tinapasta kiinteytyy ja viiletessään muuttuu kovaksi tinaksi.
boxholisti
13.03.2005, 09:58
Tavallisessa sähköuunissa kerran kokeilin, miten PC:n hajonneelta emolevyltä lähtevät pintaliitoskomponentit. Emo pellillä uuniin, jonka lämpötila oli yli tinan sulamispisteen. Muistaakseni laitoin pellille vielä vähän vettä, että ei lämpene aivan heti. Vähän aikaa lämpöä ja komponentit alkoivat tippua pellille, pieni ravistelu ja loputkin tippuivat.
Päällisin puolin piirit kestivät käsittelyn hyvin. Emo oli saanut ylijännitettä, joten eipä noilla mitään tee, ehkä nillä voisi harjoitella juottamista...
Milläs tavalla juotit lisämuistit emolle: Pasta vai tavallinen tina + tinasukka? Fluxin käyttö varmaan estää tinasiltojen syntyä?
Näet minun omassa-Galleriassa kolvin millä juotin.
Fluxasin juotos kohdat ja laitoin hivenen tinaa kolvinkärkeen, jonka jälkeen pyyhkäsin kolvilla jokaisen jalan erikseen.
Lopuksi poistin fluxin, vaikkei se ollutkaan pakollista.
Mutta sainpa siistimmät kuvat.
Niin ja mihis mä sitä tinasukkaa?
boxholisti
13.03.2005, 18:40
Niin ja mihis mä sitä tinasukkaa?
http://www.xbox-linux.org/Upgrading_Xbox_RAM_HOWTO
Tuollahan on aika raa' alla tavalla juotettu rammit ja sitten imetty tinasukkaan ylimääräiset (=lähes kaikki) tinat pois...
Hyi helvetti. Kuten lopputuloksesta näkee, on jälki huonompi kuin minulla.
Tuossa näkyy hyvin, miten palanutta karstaa on jäänyt muistin ympärille.
Minulla ei jäänyt mihinkään.
Myöskin tuolla tapaa on suurempi vaara pilata muisti tai ympärllä olevia osia. Myöskin foliot voivat palaa ympäriltä piloille.
Itse en suosittele tuota tapaa missään nimessä.
joo tuli muistit asennetua kone puuttas kolme kertaa ja jäi johonki vikatilaan. kaikki nastat oli oikein kyketty. muistin rikki ennestää tai irrottaessa vanhalta emolta.eikun muistit irti .kone toimii normaalisti seuraavat muistit ostan kyllä uutena.hommana ei paha
Itse kyllä epäilen asennuksessa tapahtunutta vikaa.
Riippuu tietenkin millä tapaa olet noita irroitellut emolta, mutta 95% varmuudella voin sanoa vian olevan uudelleen asennuksessa.
voi olla se jäänee arvoitukseks.mutta hommaa pidin helpompana kun ps2 modi asennus.
Siinä tapauksessa yhä enempi epäilen, että asennuksessa vikaa/puutteita.
Tuo ei hommana todellakaan ole helpompaa kuin PS2 modaus.
Asensithan varmasti neljä (4) muistipiiriä?
4piiriä 400juotosta niille on sentää varattu paikat piirilevyltä
ps2 on hankalampia paikkoja kuten piirin jalkoihin johtojen juottaminen oma mielipiteeni.
Ilmeisesti ne eivät olleet helpot asentaa, koska asennus ei onnistunut.
Meinaan en näe mitään syytä miksi ne olisivat risoja. Koska osathan juotetaan infrapunauunissa, jossa lämmöt sen verta kovia, ettei joku "hiustenkuivaaja" niitä rikki saa.
Asennustavastasi en tiedä, mutta omalla tavallani helposti jää kokonaan irti jalkoja. Koska käytin melko niukasti tinaa, varsinkin viimesimmissä juotoksissani.
mittasin kaikki erikseen juotin jokaisen jalan erikseen. irrotin piirit vanhalta emolevyltä takapuolelta lämmittäen.jotain meni pielee.
helposti joku jalka irti jää.
boxholisti
17.03.2005, 15:40
Modasin oman boxini flashaamalla Biosin suoraan TSOP:iin ja käytin johtavaa hopeamaalia siltausten tekemiseen.
Mietin silloin, voisiko noita lisämuisteja laittaa kiinni maalaamalla lutikoitten jalat ja pläjäyttämällä ne suoraan paikoilleen?
Hopeamaali johtaa sähköä varsin hyvin kuivuttuaan, joten sen ei pitäisi ainakaan olla ongelma. Mekaaninen kestävyyskään ei mielestäni olisi aivan huono!?
Ongelman tuottaisi juuri oikean maalimäärän saaminen jalkoihin ja piirin asettaminen kerralla oikeaan paikkaan.
Ymmärrän, että urakkani jälkeen kiinnostusta löytyy asentaa noita, mutta tuo maalijuttu alkaa kuulosta melko "purkkaviritykseltä".
Että jollei katso osaavansa asentaa niitä, ei niitä myöskään kannata asentaa.
Meinaan tuo "maalihomma" ei kestä mitään rasitusta, ei edes lämpöä.
Alkaa helposti lohkeilemaan jne jne.
Toisekseen tuon maalin ottaminen pois, onkin sitten melko vaivalloista puuhaa. Esim jos teet oikkarin tai muuta vastaavaa. Tai muuten vaan haluat muistit irti esim toimimattomuden takia.
Täytyy sanoa että kuvistakin päätellen on tuo tarkkaa hommaa. Mutta hyöty minkä saa muistinlisäyksestä, onko se sen arvoista ???
Ei ole.
Mutta minun tapauksessa hyödyn haku ei olekkaan se pääasia.
Sen takia en suosittele kenelekkään muistien lisäystä.
huomaako tuossa linux käytössä eroa miten paljon nuilla lisämuisteilla verrattuna vakioon ku ainaki minulla on tuo debian linuxin käyttö aika tuskallista välillä ku ohjelmia on "liikaa" auki..? paljo shadow pyytäs jos asentas mulle lisämuistia??
Minulla ei ole omakohtasta kokemusta Linuxin pyörittämisestä 64 megalla.
Lisämuistien asennus kaippa hoitus 50eur hinnalla. Vaikka halvalla menee, koska työnä se on aika iso.
Hinta ei sisällä muisteja.
vBulletin® v3.7.2, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.