PDA

Näytä koko versio : Hotswapatessa ongelma tiedostojen siirrossa -> peli ei to

modittaja
11.03.2005, 09:17
Eilen kävin ostamassa boksin ja useiden päivien lukemisen ja opiskelun jälkeen rupesin samana iltana sitä softamodittamaan. Tein kaiken kaikessa rauhassa ja huolella ja pääsin hotswappaukseen asti. Siellä tulikin sitten seinä tylysti vastaan.

Olen käyttänyt UXE + PBL-TME + UnleashX tdubelin ohjetta tarkasti. Hotswappauksessa yritin hänen 1 ja 2 tapojansa. Microsoft logon tullessa johtojen vaihto, sekä virransäästötilassa. Sen lisäksi kokeilin DVD-aseman johto irti errorin tullessa vaihtaa kiintolevy PC:hen. Pääsin useasti siihen xbrowseriin saakka, mutta siinä sitten ei onnannut enää. Kun renamesin niitä tiedostoja ja poistin .xtf tiedostoja C:juuresta, niin niitä kerkeää ehkä yhden tai hyvällä tuurilla kaksi tehdä ja sitten sanoo että "read-only asema, et voi renamettaa ja poistella näitä". Noh, monesti kun tein niin luulisi että olisin usealla kerralla saanut ne, mutta kun aina kun menen uudestaan xbrowseriin (uuden hotswapin jälkeen) niin kovo samanlainen kuin alussa, eli muutokset eivät säily. Olen tästä kaikesta päätellyt ettei tuo hotswap ole oikeasti onnistunut vielä, koska ainakin ne tiedostojen poistot luulisi jäävän, eli ne sitten puuttuisivat sieltä kun ne kerran poistaa.

Joskus 2 aikaan yöllä sitten tietokone ei tykännyt enää bootata, jumitti siihen searching for ide-vehkeet kohtaan. Tästä selvisin nappaamalla DVD-aseman (slave) ide-kaapelin irti, kuitenkin niin että polttava cd-asema on vielä siinä masterina. Ilmeisesti hajosi tuosta toisesta ide-portista slave-osuus? En kokeillut tästä masentuneena xboxin boottausta, äsken luin tuolta toisen foorumilaisen kokemuksen joka oli samanlaisessa tilanteessa hajottanut iden lisäksi xboxin kovalevynsä (liiffi - http://www.consoleforums.net/viewtopic.php?t=267), prkl jos näin on päässyt käymään.

Varmaan kannattaisi lopettaa tuo hotswappailu jo ja katsella muita keinoja, niitä vanhoja pelejä ja muistikorttia en kyllä viitsisi ostaa ihan modituksen takia, samalla rahalla saa kumminkin jo rautamodinkin laitettua? Mietin tässä nyt lähinnä että mikäli tuo boxi on vielä soiva peli, niin jos laittaisin itse siihen Spiderchip 1.1 tai jos Kuopiossa olisi joku asentaja joka ei hirveästi perisi vaikka DuoX2 laittamisesta.

Olisihan sitä taas pitänyt käyttää tervettä järkeä ja miettiä kannattaako ide-johtoja repiä irti ja laittaa kiinni päälläoleviin vehkeisiin.

Tdubel
11.03.2005, 13:18
Hotswappayksessa on aina omat riskinsä. Onnistuneessa softamodauksessa sen joutuu tekemään vain kerran (ellei käytetä muistikorttia+peliä) ja jatkossa lukituksen voi tarvittaessa avata muulla tavalla.

En osaa sanoa mikä omalla kohdallasi oli vikana, mutta jäljellä olevista vaihtoehdoista mod-piiri on parempi ratkaisu, koska et omista valmiiksi tarvittavaa peliä ja muistikorttia (tai et pysty lainaamaan niitä?). Esimerkiksi DuoX 2 White maksaa Modpiiri.comissa 24 euroa.

modittaja
14.03.2005, 21:23
Voi perse.

Nyt isoa miestä itkettää.

Kävin tänään ostamassa Prince of Persian ja lykäsin sen sisään, ajattelin että onpas kiva kun pääsee viimein testaamaan tuota Xboxia. Noh, boksi käynnistyy dashiin ja heittää ruutuun "your xbox needs service, please call....", mutta ei tainnut olla mitään koodia. Sitten painaa A:ta niin pääsee eteenpäin dashiin ihan normaalisti. Tästähän tuli mieleeni jos DVD-asema olisi tuossa modatessa mennyt, laitoin musiikkiCD:n sisään ja toimi hyvin. Eli tästä kauhistuneena rupesin miettimään jos kovo meni sittenkin... Se löi tosiaan jonkun verran pientä kipinää ja emosta pimeni toinen IDE osittain, joten jospa tässä on nyt sitten näin keljusti käynyt. Pitää aukoa laatikko tänä iltana ja katsella sisään että varmasti kaikki johdot ym. on kunnossa.

Prklprklprkl.

Olen jo sopinut että lauantaina käyn modittamassa asentajan luona tuon (itse en enää enempää rupea hajottamaan laitetta), eli jos tuo kovo on pimeänä niin enkös voi siitä huolimatta sen modpiirin (duox2 sininen) asennuksen jälkeen laittaa siihen uuden kovon ja se on sitten kuin uusi?

Kyllä tämä osaa olla tuskallisen hankala laite, minulla tosin taisi kaikki käydä mahdollisimman vaikean kautta.

modittaja
14.03.2005, 21:45
No niin tämähän vaikuttaa entistä pahemmalle.

Eli kun buuttaa ilman levyä sisällä -> dashiin normaalisti ilman virheitä.
Buutti audio-cd sisällä -> soittaa levyä normaalisti.
Buutti pelicd sisällä tai dashissä laittaa pelicdn sisään -> ison x:n ja microsoftin jälkeen dashiin mukana virhe: your xbox needs service, please call customer support.

Ei kai tässä nyt näin ole käynyt että kovokin on kunnossa mutta on mennyt jotain vaikeammin korjattavaa esim. emosta joku juttu?! Voi piru kun alkaa hajottaa....

Elikkä tarkennus, tuo xbox needs service lukee vain englanniksi ja yläreunasta tai muualtakaan ei löydy mitään numeroita. Ja siitä siis pääsee yksinkertaisesti nappia painamalla dashiin.

Tuossa pelissäkään tuskin mitään vikaa on kun ostin uutena, kyseessä prince of persia warrior within.

Auttakaa joku viisaampi xbox-guru!

PC-ToN
14.03.2005, 21:54
Mahtaa olla fontit osittain pilalla. Modin asennuksella vika olisi helpompi selvittää ja korjaantuisi ehkä itsestään. Toki voit yrittää hotswappia jollain toisella menetelmällä.

modittaja
14.03.2005, 21:59
Mahtaa olla fontit osittain pilalla. Modin asennuksella vika olisi helpompi selvittää ja korjaantuisi ehkä itsestään. Toki voit yrittää hotswappia jollain toisella menetelmällä.
Hei, tuossahan on järkeä, sillä yritin juuri poistaa niitä fonts tiedostoja ja muokata niitä nimiä sen softamodi ohjeen mukaan. Ehkäpä koneeseen ei olekaan tullut mitään mekaanista vikaa? :lol:

Hotswapita en enää millään menetelmällä, se on päätetty. Jaksan kyllä tämän viikon pelailla tällä nuhapumpputietokoneella (A3000+, R9800Pro, 1G muistia), niin ikävää kuin onkin antaa tuon boksin vain odottaa. Modin saan silloin lauantaina niin selviää ensi viikonloppuna.

Onko muita ajatuksia missä vika?

modittaja
20.03.2005, 08:49
No niin, boksi modattu nyt. Hieman siinä pääsi pulssi nousemaan, kun ei modauksen jälkeenkään toiminut. Ilmeni että oli se Seagaten 10giganen mennyt paskaksi siinä hotswappaillessa. Kävin sitten ostamassa tilalle Seagaten 120gigasen. Nyt pelaa hyvin!

Jos joku miettii ryhtyykö softamodaamaan, niin minä ainakin suosittaisin että mielummin näkee hieman vaivaa ja hankkii sen muistikortin ja jonkun niistä peleistä (esim. James Bond) ja modaa sillä lailla. Hotswappaus on aika hasardia touhua, vaikka minäkin tein kaiken huolella niin silti pääsi emosta kyrähtämään IDE ja xboxista kovo.

boxholisti
20.03.2005, 10:24
Jos joku miettii ryhtyykö softamodaamaan, niin minä ainakin suosittaisin että mielummin näkee hieman vaivaa ja hankkii sen muistikortin ja jonkun niistä peleistä (esim. James Bond) ja modaa sillä lailla. Hotswappaus on aika hasardia touhua, vaikka minäkin tein kaiken huolella niin silti pääsi emosta kyrähtämään IDE ja xboxista kovo.

Auttaisikohan tuohon, jos ennen virtojen kytkemistä liittäisi boxin ja pc:n emojen maatasot yhteen vastuksen kautta?

Oma boxini on kytketty pc:hen. Kun PC ja Xbox saivat virtansa eri seinäpistorasioista, meni kuva PC:llä katselukelvottomaksi. Eli eri vaiheeseen liitetyt laitteet aiheuttivat maalenkin videoliitäntään.
Laitteet kannattaa siis ehdottomasti laittaa samaan seinäpistorasiaan!

DaniF
18.04.2005, 16:14
Hotswappaus on aika hasardia touhua, vaikka minäkin tein kaiken huolella niin silti pääsi emosta kyrähtämään IDE ja xboxista kovo.

No ite swappailin tota kovoo varmaan 20 kertaa ja kaverini toiset 20 enneku sain softamodin pelaamaan. Kerran pc:n kovalevyn virtapinneista lensi sahkokipinaa :D ja mitaan ei mennyt rikki.
En sitte tieda etta onko laitteiden hajoaminen tuurista kiinni vai mita.

lillbear
19.04.2005, 17:06
Hö kummaa....itse olen HotSwapannut n.10 kertaa eikä ole mitään ongelmia tullut eikä ole kone tai HD paskaksi mennyt... kun ensinmäisiä kertoja swappailin niin oli sekunttikello mukana jolla löysin ajan. 8sek. kun napista laittaa poksin päälle. Tolla ajalla olen sitten swappaillut läjän poksien Kiintareita ongelmitta.

lillbear
19.04.2005, 17:07
Juuh lisään vielä että koneet ovat olleet v1.6