PDA

Näytä koko versio : Maple Story

Tonzar
14.07.2006, 22:49
Löysin tämän pelin tässä pari viikkoa sitten ja eilen aloitin pelaamaan uudella hahmolla, jonka nimi on DonTonzar. Voitte törmätä minuun Khaini nimisellä servulla. Level on tällä hetkellä ihan justiinsa 15 ja Mage olen ammatiltani. Aion erikoistua Fire/Poison Mageksi sitten joskus lvl 30.

Elikkä peli on SIVULTAPÄIN KUVATTU ILMAINEN ANIMEHTAVA 2D-MMORPG! Voin kertoa, että jotkut eivät ehkä välttämättä ollenkaan tykkää tuosta kuvakulmasta, mutta jos sitä vähääkään sietää niin peliin jää ehdottomasti koukkuun! Eli vähän niinkuin yhdistetty tasohyppely ja mmorpg. Pelissä on aluksi neljä eri jobia: Mage, Thief, Bowman ja Warrior. Kaikilla on omat erikoisuutensa. Myöhemmin pelissä voi valita itselleen toisen, kolmannen jne... ammatin. Neljännet jobit ilmestyvät peliin luultavasti lähiaikoina. Levelirajaa en tiedä, en tiedä onko sellaista edes mutta ainakin 100+ hahmoja pystyy tekemään. Tässä vielä hiukan lisäinfoa ennenkuin lähetän tämän viestin: pelin valuutan nimi on meso ja peliin voi oikealla rahalla hankkia kaikenlaisia hienouksia, kuten lemmikeitä jotka seuraavat sinua ja hienoja kuteita.

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/3/3f/MapleStory_powerstrike.jpghttp://image.mapleglobal.com/guide/ver2_img/character31_11.gif

Pelistä on monia eri versioita, mutta tämä englanninkielinen versio jota useimmat pelaavat on nimeltään Maple Global ja pyörii huonommallakin koneella. Pelille löytyy suomenkielinen foorumikin nimellä MapleFIN. Vinkkejä ja oppaita puolestaan löytyy Hidden Street nimiseltä sivustolta. MapleGlobalin sivuilta "Guides/Game Library" kohdasta näkee mainiosti miten eri jobit jakautuvat. Mageksi pääsee jo kun hahmo on lvl 8. Muut jobit vaativat lvl 10. Aina jobin valinnan jälkeen kun kuolee, niin expiä (kokemusta) lähtee. Kun taas saat uuden levelin jobin valinnan jälkeen niin voit kehittää jotain skilleistäsi, sen lisäksi että voit kehittää muita taitojasi joita voi kehittää jo pelin alusta saakka. Kun saat itsellesi uuden jobin, saat myös rutkasti uusia skillejä!

Laitteistovaatimukset:
Suoritin: Intel Celeron 500 MHz
Keskusmuisti: 64 MB RAM
Kiintolevy: 400 MB hard disk space
Vähintään 56 kbit/s internet-yhteys ja Direct3D tuki

Linkkejä:
Viralliset englanninkieliset kotisivut (http://www.mapleglobal.com)
Sivusto jolle voi tehdä myynti/ostoilmoituksia (http://www.basilmarket.com)
MapleFIN keskustelupalsta (http://www.createforum.com/phpbb/index.php?mforum=maplefin)
Sivusto jolta voi ostaa mesoja oikealla rahalla (http://www.lewt.com)

Keskustelua tästä pelistä! Kokeilkaa kaikki ihmeessä jos löytyy yhtään aikaa! Tuli muuten taas liian pitkä viesti...

EDIT: Se on nyt lvl 15. Eilen oli Khania serverillä 2x dropit, eli monsterit tiputtivat kaksi kertaa enemmän tavaraa. Tunnin ajan. Löysinkin itelleni uudet bootsit. Lisäksi eilen joku höynä tiputteli koko ajan tavaroitaan ja nosteli niitä sitä mukaa myös ylös. Ehdin napata siltä yhessä vaiheessa yhen aseen ja sain myytyä sen kauppaan 10.000:lla! Tuli uus rahaennätys mulle. Nyt kun olen lvl 15 pystyn myös fameen ja defameen eri henkilöitä, eli vaikuttamaan niitten maineeseen.

Tonski
15.07.2006, 15:38
Viestin tarkoitus on esitellä peliä? No joka tapauksessa tuli RuneScapen anime-versio mieleen. Tonzar on alkanut kiinnostua roolipeleistä nykyään, huomaan. :)

Tonzar
15.07.2006, 17:45
RuneScapen anime versio? Ei tässä ole kyllä oikeen mitään muuta RuneScapea kuin että tämä on MMORPG. Joo tarkotus tosiaankin oli esitellä peliä mutta taisin innostua vähän liikaa. Kokeilkaa ihmeessä ja kertokaa sitten mielipiteenne. Kuten kaikissa muissakin nettiroolipeleissä tässäkin expaaminen on aluksi hiton helppoa ja nopeaa. Otan muuten tässä lähiaikoina kuvan hahmostani ja leikkaan sen irti taustasta... on kyllä vielä aika perus noob-kamppeet sillä päällä. Tai en nyt sanoisi ihan noobkaan...

Tonski
15.07.2006, 17:47
RuneScapen anime versio? Ei tässä ole kyllä oikeen mitään muuta RuneScapea kuin että tämä on MMORPG. Joo tarkotus tosiaankin oli esitellä peliä mutta taisin innostua vähän liikaa. Kokeilkaa ihmeessä ja kertokaa sitten mielipiteenne. Kuten kaikissa muissakin nettiroolipeleissä tässäkin expaaminen on aluksi hiton helppoa ja nopeaa.

Pitääpä käydä kokeilemassa kunhan on aikaa. Nykyään jotenkin yhdistän kaikki netissä pelattavat roolipelit RuneScapeen. :? Kaverit on toitottanu siitä pelistä liikaa.

Aki
15.07.2006, 18:55
Joskus olen tästä kuullutkin. Voisi vaikkapa kokeilla. Jos satun kokeilemaan niin kerron mielipiteeni...

Tonzar
15.07.2006, 19:57
Älä ole turhan ankara sitten ;) Pelaa ainakin lvl 10 saakka.

EDIT: Aloitin tässä uudella hahmolla uudelle serverillä koska olin käyttänyt AP:ni & SP:ni väärin ja koska Broassa on enemmän pelaajia kuin Khainissa. Alko kyllä kaduttaan heti sen jälkeen kun kuulin että suurin osa (jopa n. 80%) Broan pelaajista on täysiä hakkereita.

Legacy
20.07.2006, 18:16
Pitääkin kokeilla. Mäkin pidän rooli peleistä Pelaan ite GuildWarsia ja ennen sitä Runescapea Ja Nyt voisin pelata maplea :)

Legacy
21.07.2006, 20:45
Hei tähän on hyvä peli. Siis aivan mahtava olen 11 lvl magican nimellä shingjea :D :D

Tonzar
21.07.2006, 23:13
Vihdoinkin joku jaksoi kokeilla :D Tässähän on vielä muutama 2xEXP/DROP päivä jäljellä joten kaikki nyt vaan pelailemaan :) Broassa on kuulemma paljon hakkereita ja nyt potuttaa kun alotin pelaamaan uudella tyypillä siellä... :( Kerros Legacy millä servulla pelailet?

Legacy
21.07.2006, 23:17
Yleensä khainin 1 servulla

Tonzar
21.07.2006, 23:19
Channel ei ole sama asia kuin servu :D Khaini on servu ja channel on niinkuin sellanen... se on niiQ jaettu osiin se servu ja tyypit pystyy lähetteleen privaviestejä servuilla toisilleen oli ne sitten millä channelilla tahansa mutta ne ei nää toisiansa ellei ne oo samalla channelilla. Guild Warsista osittain tuttu systeemi.

Legacy
21.07.2006, 23:21
Joo mä sekoilen. En mää tiedä missä servussa olen :D :D

Tonzar
21.07.2006, 23:29
Soot Khainissa. Ja voit olla ihan millä tahansa channelilla. Sitä voi vaihtaa koska vaan. Jos haluaa huntata rauhassa niin menee sellaselle jolla ei oo paljoo porukkaa. Jos haluaa nähdä ihmeitä / kerjätä rahaa / saada paljon defamee niin menee sellaselle jolla on paljo porukkaa. Et voi tietty pelata sun hahmollas muilla servereillä, silloin täytyy tehdä uus.

Legacy
21.07.2006, 23:33
Mitä kamaa sulla muuten on ja kuin paljon rahaa???

Tonzar
21.07.2006, 23:45
Älä ees kysy :D Ei paljon mitään. Enkä oo pelaillut pariin päivään. Mulla oli joku 400 mesoo rahaa silloin kun viimeks pelasin kunnes joku hörhö (ilmeisesti hakkeri, broassa niitä riittää) sanoi ostavansa päähineeni (sellanen perus noob-headband) kymppitonnilla ja paidan samoiten. Ensin repesin ja sitten aloin suunnilleen kiljumaan. Sain 20k joltain tuntemattomalta :D Se on iso raha tälläselle nyypälle. Eipä mulla sen lisäksi juuri ole kuin muutama hassu ore.

Legacy
06.08.2006, 15:21
Kui maplestory ei toimi??

Tonzar
09.08.2006, 12:50
Kuvailes vähän ongelmaa. Syitä voi olla ääretön määrä... tuleeko mitään virheilmotusta? Täytyy kyllä myöntää etten ole koskenut MS:ään varmaan tuon viime viestini jälkeen.

Legacy
12.08.2006, 11:45
se sanoo et joku lataamis virhe

Taneli
22.08.2006, 21:01
Ihan kohtalainen peli, mutta ei mikää huippuhyvä :) Liikkuminen saaren toisesta päästä toiseen päähän on todella tuskillista ja se vie paljon aikaa. Voiko pelissä hyökätä muittenkin kuin monstereiden kimppuun? siis niinkun toisen pelaajan kimppuun?

Tonzar
23.08.2006, 18:55
Pelissä ei ainakaan vielä toistaiseksi ole PvP (player vs. player) servuja, mutta mahdollisesti sellainenkin tulee jossain vaiheessa. Minulta on sitten turha enään kysyä mitään pelistä vaikka tämän aiheen teinkin, en nimittäin ole pelannut peliä varmaan kuukauteen...

skit-lasse
27.09.2006, 18:31
Hah kyllä on joku vitun älykääpiö tuon pelin tehnyt, ei toimi firefoxilla, vaatii Ie:n. Ja minähän en Ie:tä käytä. No tuskin peli kauhean kaksinen voi olla kuitenkaan.

Conker
05.01.2007, 17:53
Latasin pelin täältä:
http://download.mapleglobal.com/downloa ... SSetup.exe (http://download.mapleglobal.com/download/FullVersion/MSSetup.exe)
Käynnistin sen ja se lataa hetken ja menee kiinni...
Kokeilen ladata rar version.

Matias13
05.01.2007, 20:50
Ei toimi tuo kun rekisteröityminen vaatiin internet explorerin ja se ei toimi

Rios
18.02.2007, 10:37
Pelaan tätä. Omasta mielestäni peli on aivan mahtava! Kannattaa kokeilla, mutta tähän jää koukkuun. Ittelläni on 32lvl Ice/lightning wizzardi.

Legacy
17.08.2007, 18:11
Nyt oon pelannu vähän enemmän ja on milli taskussa :D.

AnttiApina
18.08.2007, 12:14
Juu itse pelannut kesän alusta alkaen kun kaverit tästä kertoi... Mutta jostain kumman syystä kyllästyin tähän peliin.

Ayame
31.08.2007, 22:32
Jaa-aa. Vai, että MS? Luultavasti paikkakunnan kovin juttu vielä vuosi sitten. Kyllä, olen pelannut ja aika todella aktiivisesti pelasinkin. Noin vuosi sitten tuli tuota Globalia ensimmäisen kerran kokeiltua, aloitin kyllä vähän ajan päästä uudelleen ja kehitinkin kunnolla. Lopputulokseksi sain 42 Levelisen Ice/Wizardin, jolla tavaroita n. 10 miljoonan edestä ja parisataa tuhatta kädessä. (Lahjoitin kaverille viikko-kaksi sitten, voin kyllä vierailla globalissa jos joku minut tavata haluaa.) Maple Storyyn jää erittäin helposti koukkuun, mutta myös kyllästyy. Sen pelaaminen tarkoittanee melkein samaa kuin tupakanpoltto, yrität lopettaa, vaikka peli silti kiinnostaisi.

Globalin high-scoreista mageni löytyy nimimerkillä, M4KK3. Pakko sanoa, että jos aiotte isolevelisiksi kehittää, tehkää ihmeessä niitä tehtäviä ja PQ:ta, koska tappamalla sitä expaa tulee niin minimaalisesti, varsinkin isoilla leveleillä. Toinen vaihtoehto meidän tuntemallemme Maplelle, on vanhempi & originaali versio pelistä. jMS, eli japanilainen versio. Suurin osa globalin ja europen päivityksistä on lojunut jo vuodenpäivät jms:ssä. Otetaan esimerkiksi nyt vaikka tuo World tour, joka globaliin tuli vasta. Se on ollut jMS:ssä jo ainakin vuoden. Myös expoissa ollaan japanissa edellä, globalin/europen (?) expa prosentti on vain 85% japanin versiosta. Paras osa pelissä on tietenkin cash shop itemien (Mountit ja muu, mitä ei ihan normaalista löydykkään) osto tapahtuu myymällä pelikamaa huutokaupassa muille, jolloin sinulle tarjotaan maple pointseja. Peli on siis cash shoppeineenkin ilmainen (Toki siihen rahaakin voi käyttää), vaikkakin suurin osa questeista ja muista on japaniksi. (Kielipakettia saa etsiä parisen tuntia, eli sellalinen löytyy jos jaksaa etsiä). Kokeilin myös oman serverin pitoa yhdessä vaiheessa, olihan se ihan mukavaa, mutta koska mapleemu on vasta alkuvaiheessa, kyllästyy etanoiden loputtomaan tappamiseen nopeasti. M4KK3 sijaitsee Bellocanissa.

Aki
01.09.2007, 08:00
Minäkin aloin pelaamaan tuota Europe versiota. Olen vielä 10 lvl beginner, mutta aion ryhtyä warrioriksi. Ihan mukava pelihän tuo on...

Conker
02.09.2007, 13:55
Kumpi kannattaisi ladata ja onko paljonkin eroja:
http://download.mapleeurope.com/downloa ... SSetup.exe (http://download.mapleeurope.com/download/FullVersion/MSSetup.exe)
http://download.mapleglobal.com/downloa ... SSetup.exe (http://download.mapleglobal.com/download/FullVersion/MSSetup.exe)
Toimiiko sama acco kummassakin?

Ai ei Globalia saa enää Eurooppalaiset pelatakkaan tai tukee kickiä.

Legacy
09.09.2007, 11:18
Globalissa on enemmän suomalaisia klaaneja kun jossain europessa. Kannattaa mennä globaliin.

Conker
15.09.2007, 22:50
Kuinka muka saat Global accon toimimaan, kun se valittaa että pelaa Euroopan versiota kun loggaa sisään.

Legacy
16.09.2007, 13:56
Oon rekisteröityny ajat sitte n kai se autto.

escaperobe
22.02.2008, 12:33
Kuinka muka saat Global accon toimimaan, kun se valittaa että pelaa Euroopan versiota kun loggaa sisään.

Ne amerikkalaiset eivät enään ota uusia pelaajia jotka tulevat muualta kuin pohjois-amerikasta sen takia se väitää eurooppaa ite ainakin olen globalissa paras ukko o 55lv hunter ja ajattelin kokeilla europee.

tebboo
04.05.2008, 12:39
Kuinkas moni pelaa tätä vielä? Itse taisin pelata n. vuosi sitten Maple Globalissa, hahmo taisi olla joku 28 levelinen joutskari mies ( ei tuu nimee mieleen) harmittavasti en muista acconi nimeä. Ajattelin että voisi vielä kokeilla tätä joskus, ehkä Maple Europessa.

juigelis
03.06.2008, 20:30
tämä on kyllä aika kova.. koukkuun jää :D
huono puoli vain että ei voi tappaa muita kun örkkejä.