Näytä koko versio : Videoitten laitto PSP:lle (Sisältää kuvan)
Tässä oppaasa kerrotaan kuinka muunnat videot oikeaan muotoon PSP:tä varten.
Tarvitset:
*PSP:een (tietenkin).
*UBS-johdon jolla liität PSP tietokoneesesi .
*PSP Video 9 ohjelman Lataa tuolta. http://www.pspvideo9.com/Download/
*Riittävän ison muistikortin.
*Ja nämä ohjeet.
http://img147.imageshack.us/img147/9569/pspvideo9convenrttj6.th.jpg (http://img147.imageshack.us/my.php?image=pspvideo9convenrttj6.jpg)
PSP video 9:sin nopea katsaus.
1. Convert osiossa muunnat videosi.
2. Tätä klikkaamalla valitset muutettavan videon.
3. Tässä kohtaa valitset ulos tulevan videon laadun.
Videon muuttaminen.
1.Eli eka valitset Convert.
2.Sitten videon laadun.
3.Viimeiseksi videon.
Videon laitto PSP:lle.
1.Tee PSP:een muistikortin juuren x:\ (X aseman kirjain) kansio nimeltään MP_ROOT ja sinne alikansiot 100MNV01 ja 100ANV01.
2.Mene kansioon C:\Program Files\pspvideo9\MP_ROOT (jos asensit sen sinne). Jos laitoit tiedostomuodon ACV niin video on kansiossa 100ANV01 jos taas tiedostomuodon SP niin video on kansiossa 100MNV01.
3.Kopioi ne molemmat tiedostot PSP:lle kansioon X:/MP_ROOT/100ANV01 tai 100MNV01 kumman tiedostomuodon laitoit (ACV vaiko SP).
HUOM. Jos sinulla on 3.00 tai uudempi firmis niin ne videot voi liattaa suoraan kansioon PSP/VIDEO
Tekstitykset mukaan.
Tarvitset VobSuB:in (en oo ihan varma tarviks), Avisynth:en ja lisäksi VSFilter Pluginin.
VobSub
http://fin.afterdawn.com/ohjelmat/video_ohjelmat/tekstitysohjelmat/vobsub.cfm
Avisynth
http://fin.afterdawn.com/ohjelmat/video_ohjelmat/videotyokalut/avisynth.cfm
VSFilter
http://sourceforge.net/project/showfiles.php?group_id=82303&package_id=84359
(Pura VSFilter jos se on pakattu. Vaikka C:\PSP Videot )
1. Avaa Muistio (Notepad) ja kopio tämä sinne
LoadPlugin("C:\PSP Videot\VSFilter.dll")
AviSource("C:\PSP Videot\testi.avi")
TextSub("C:\PSP Videot\testi.Sub")
LoadPlugin kohtaan tolee se polku missä on VSFilter.dll.
AviSource kohtaan videon polku, joka käänetäään. HUOM. jos halutaan kääntää muuukun AVI tiedosto nii laitetaan DirectShowSource
TextSub Se tekstiteidoston polku missä on ne tekstit.
2.Tallenna vaikka nimellä PSP.avs HUOM muista laittaa Tallennusmuoto kohtaan Kaikkitiedostot
3.Sitten vain käänät tämän PSP.AVS tiedoston PSP Viedo9 ohjelmalla ihan kuin "Videon muuntaminen" kohdassa.
Tiedostomuodot
SP tiedostomuotoa tukee kaikki FW:et.
ACV tiedostomuotoa tukee seuraavat FW:et 2.0-3.03 ja sitä uudemmat sitku tulee. (ainaskin luulisin)
Homman pitäisi toimia. Jos jotain kysyttävää niin voi laittaa tähän topicciin tai YV:llä.
Edit1 08.06.06 Tiedostomuodut lisätty.
Edit2 13.08.06 Tekstityksen lisäys videoon.
Edit3 23.01.07 Päivittelyä.
By Henkru
samismiley
07.06.2006, 22:31
Hyvä opas!
Kelpo opas! Videoiden laitossa PSP:lle on varsinkin ollut monella ongelmia. Kuvan voisit pienentää ainakin kaksi kertaa pienemmäksi.
Pienennä, Henkru, tuo kuva vaikka Photoshopilla tai GIMP:llä niin että se mahtuu näytölle normaalilla 1024x768 resoluutiolla. Kannattaa muutenkin tallentaa screenit mieluummin .png muotoon.
Muistikortin juureen ei muutenkaan tartte tehä kansioita jos käyttää PSPVideo9 koko prosessin ajan.
Mitä noista videolaaduista kannattaa käyttää? Tai mikä on sellanen hyvä perus?
No se riippuu ihan sun muistikortin koosta, videon pituudesta ja ja haluatko mahduttaa muutakin muistikortille.
2 gigan kortti on ja pitäshän sinne mahtua vielä muusiikkia, videoita yms. Eli sellanen laatu että sitä kehtaa katsella
No tuota... ATK-maailmassahan pätee yleensä aina sääntö että mitä suurempaa sen parempaa. Ja AVC:tä kannattaa suosia eikä SP:tä. Paras kuvan/äänenlaatu-asetus olisi siten AVC/368x208/29.97fps/768kbps Stereo/128kbps. Ensinhän tuossa kerrotaan koodekin nimi (AVC), sitten videon resoluutio, ruutuja sekunnissa (29.97) ja lopuksi äänenlaatu. Henkru tämä sivu sekoilee tuon ison kuvan takia joten voisitko millään muuttaa sitä pienemmäksi!
Pienensin ton kuvan :D :D
Tekstejä ei saa tuolla yksin poltettuakkaan kuvaan. Tarvitsee säätää VirtualDub ohjelmalla, afterdawnissa tai jossain nefernetissä on ohjeita tekstien polttamiseen kuvaan. Sitten vaan tuolla muuntaa videon PSP:lle sopivaksi. :)
Itse teen niin, että muokkaan videoideni kooksi 480x272 ja lisään samalla tekstit ja koodaan xvid kooddekilla ja poistan äänet. Nuo teen siis VirtualDubilla ja sitten äänen muokkaan irti .avista BeLight ohjelmalla.
Sitten avaan PMP Muxer 2.01 ohjelman ja muunnan sillä PMP Modille sopivaksi. Tuo PMP Muxer 2.01 yhdistää äänen ja kuvan ja muuttaa ne .pmp muotoon.
Ja kun tuo resoluutio on 480x272 niin jokaisesta PSP:n näytön pikselistä otetaan hyöty irti.
Esim yksi simpsonien jakso on .pmp muodossa noin 200mt, hyvällä laadulla.
Täysipitkä leffa noin 500mt.
Lisätty toi tekstityksen lisäys videoon. :D
Henkru, kuva on kyllä vielä ihan saman kokoinen kuin ennenkin. Laita se vaikka ImageShackiin ja lisää linkillä varustettu thumbnaili siitä tänne. Tosta jää puolet näkymättä vaikka mun näytön reso on 1152x864. Lisäksi sivu sekoilee ton koon takia.
Matias13
13.08.2006, 20:47
Minulla tuo psp video 9 ei toimi se sanoo että pitäisi rekisteröityä jonnekkin.(olen ladannut sen koneelle ja asentanut)
Ei se mulla ainakaan kysele mitään rekisteröitymistä??
Mutta jos haluatte oikeasti hyvälaatuista videokuvaa PSP:llenne, niin ohjelma jonka tarvitsette on PMP Mod(myös sen eri versiot käyvät).
Itse käytän tätä ohjelmaa ja muunnan videoni aina 480x272p kokoisiksi, eli PSP:n näytöstä otetaan kaikki irti, joka pikseli.
Videoiden muunto menee suurinpiirtein näin:
Avaan videon VirtualDubModilla, lisään filttereihin koon muutoksen 480x272pikseliin, lisään filttereihin tekstien polton kuvaan.
Muunnan käyttäen xvid koodekkia normaaleilla laatuasetuksilla.
Muunnan .avi tiedoston .pmp muotoon PMP Mod Muxerilla.
Näin minulla on erittäin hyvälaatuinen video teksteillä.
700mt leffa muunnettuna .pmp muotoon 480x727resolla tekstien kera on noin 500mt kokoinen.
Hienoa, kiitos TearTox! Yritinkin jo aiemmin käyttää tuota ohjelmaa mutta jumitti heti kun latasin erään videon.
Henkru olet tainnut lisätä tähän oppaaseen äskettäin tuon tekstityksillä katselemisen.
Näihän se Tonzar on. Lisäsin sen tossa 13.08
Mutta jos haluatte oikeasti hyvälaatuista videokuvaa PSP:llenne, niin ohjelma jonka tarvitsette on PMP Mod(myös sen eri versiot käyvät).
Itse käytän tätä ohjelmaa ja muunnan videoni aina 480x272p kokoisiksi, eli PSP:n näytöstä otetaan kaikki irti, joka pikseli.
Avaan videon VirtualDubModilla, lisään filttereihin koon muutoksen 480x272pikseliin, lisään filttereihin tekstien polton kuvaan.
700mt leffa muunnettuna .pmp muotoon 480x727resolla tekstien kera on noin 500mt kokoinen.
Sinun kannattaisi tehdä tuosta kunnon opas, niin voisit saada V.I.P arvonimen ja lisää kunnioitusta :) (Tämä oli vain minun mielipide)
Ja tekisin VIP "arvolla" mitä? Lesoisin teille? Jes
Tää on niin turha mesta, en hyödy teistä mitenkään, enkä saa mitään tyydytystä sun kunnioituksestas :?
Angstaisin lisää, mut pitää mennä hankkiin elämä..
Ja tekisin VIP "arvolla" mitä? Lesoisin teille? Jes
Tää on niin turha mesta, en hyödy teistä mitenkään, enkä saa mitään tyydytystä sun kunnioituksestas :?
Angstaisin lisää, mut pitää mennä hankkiin elämä..
tee vaan tai pistä linkki jos jostain löytyy jo vastaava ohje.. ;)
siitä oli katos hyötyä ainakin jollekin tumpuloille vaikkei sua kiinnostaiska :P
Voiko tolla muuttaa .wmw tiedostoja? En ainakaa saanu muutettuu ja hyvän leffan oisin muuttanu. :cry:
Testaa muuntaa .wmv tiedosto .aviksi eka ja sit käänät sen PSP Video 9:llä
Veikkaisin että videon laatu heikkenee tuollaisessa "jatkuvassa" muuntelussa jonkin verran.
lisään filttereihin tekstien polton kuvaan.
.
olen vähän tyhmä mutta mitenkä tuo tekstin poltto siis tarkalleen lisätään kuvaan
Vaikuttaa vallan pätevältä oppaalta mutta on vain yksi onkelma: minä=evo!
^^Tuskimpa. kun en minä mistään lukennu miten tätä käytettiin, kun ekan kerran testasin. ja onnistuin kääntää videon.
koitin tuon ohjeen mukaan laittaa subit mut kun yritän sit converttaa ni PSP video 9 kaatuu "tuote on suljettava...yms"
Miten mulla ku oon tehny ton PSP.avs nii ku koitan tehä sitä mp4 tiedostoa tuolla PSP Video 9:llä nii se ei tuu koskaan valmiiksi siinä kohassa missä lukee time remaining vilkkuu koko ajan että kestää muka 9 - 22 tuntia :( kertokaa mitä teen haluasin vaan ne subit tuohon jackass 2:seen ja se on .avi
Juu,elikkä miten lisäät sen teksien polton kuvaan sinne filtteriin en oikeen tajua tuota :S
blah blah blah...
Juu,elikkä miten lisäät sen teksien polton kuvaan sinne filtteriin en oikeen tajua tuota :S
Google? Käytä hakusanaa "kiinteät tekstit", niin heti ensimmäisellä sivulla on kuvalliset ohjeet. Sitäpaitsi edit-nappi on keksitty.
Aragorni88
20.01.2007, 22:08
Ei noita videoita 3.02 ms root -kansioon tarvitse laittaa.
Ihan vaan juureen luo kansion "VIDEOS" (X:\VIDEOS)
Matias13
23.01.2007, 16:31
Toimiiko videot kaikilla firmwareilla?
Ihan hyödyllinen opas. Asennan videot toisella tavalla, mutta onnistuuhan se näinkin.
Tää on vieäläki iha pimee aihe mulle, en ymmärrä KAIKKI on samassa kansiossa ja samalla nimellä ja silti PSP Video sanoo: Generatin thumbail ja sitten Transcode made (vai mikä onkaan)
Eli siis mitä ********* mää teen???
ananas000
11.03.2007, 20:53
Kauan yleensä kestää kun muuttaa 17 177kt kokoisen videon?
^^Olisiko n. 7-9 minuuttia. Ei siihe kovin kauaa mene.
ananas000
11.03.2007, 20:59
Näyttää kestävä 15 min.
EDIT: Mistä johtuu että en voi katsoa videoita se sanoo vain että cunsupported data??
T-Man: Ensi kerralla sitten sitä muokkaa nappulaa.
ananas000
14.03.2007, 20:06
Kiitän tästä ohjeesta :D en olisi ikinä muuten osannu :D
Aki: Ei jumalauta.. Katoppa mitä tossa ylempänä lukee vihreellä.
pspvideo9.exe has encountered a problem and needs to close. we are sorry for the inconvenience.
Tollanen teksti tulee ku yritän pistää .subit. Mitä mä teen väärin?
Itse olen nykyään tykästynyt Xvid4PSP ohjelmaan PSPVideo9:n sijaan. WMV:den kääntäminen toimii, DVD -> PSP mahdollisuus ja paljon, paljon, muuta!
Itse olen nykyään tykästynyt Xvid4PSP ohjelmaan PSPVideo9:n sijaan. WMV:den kääntäminen toimii, DVD -> PSP mahdollisuus ja paljon, paljon, muuta!
ok, täytyypi testata.
Sain subit toimimaan :D Kiitokset Tonzarille!
slaughter_91
05.04.2007, 18:15
helpoin converter on mielestäni SUPER©!!!! ladatkaa se!!!! :D :D :D
Paras Converter on DVDFAB. Elokuvat DVD-levyltä suoraan PSP:lle sopivaan muotoon.
Mulla sen VSFilterin ku purkaa siitä tulee kaks kansioo... kumpi niistä pitää laittaa siihen polkuun :oops: Mä oon yrittäny vähän kaikkee mut ei vaan onnistu..
K-oskinen
21.04.2007, 23:02
En oikein tajunnu noita 100MNVO1 kansio juttuja.
Siis pitääkö ne kansiot tehä tuohon PsP:hen? :?
Itse käytän xvid4psp (http://pspupdates.qj.net/index.php?pg=49&aid=89648) , ohjelmana kun muunnan videoita, ja siirtoonkin tästä ohjelmasta taitaa löytyä "ohjelma".
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.