Näytä koko versio : PSP Ongelma tietokoneen kanssa
Junttura
18.02.2006, 13:43
Apua!
Eilen kun liitin PSP:n tietokoneeseeni jonka käyttöjärjestelmä on Windows
XP, ensimmäistä kertaa, asensin sen koneelle ja tietokone pyysi
käynnistämään sen uudelleen. En voinut heti käynnistää sitä uudelleen koska
siskoni latasi samaan aikaan Apple Ipod Nanoansa tietokoneellamme. Kun
sitten myöhään illalla sammutin konetta, en käynnistänyt sitä uudelleen vaan
sammutin ja ajattelin että se olisi sama asia kuin uudelleenkäynnistäminen.
(Tavallaan) Tänään avasin tietokoneeni ja liitin PSP:n innoissani
tietokoneeseni ja ajattelin että tietokone olisi päivitetty, aluksi
tietokone löysi laitteen USB-asemasta, mutta sitten alkoi tulla ilmoituksia
että tietokone ei tunnista laitetta jne... En enään muista mitä niissä
muistaakseni kahdessa "virheilmoituksessa" luki. Tämä ei ole yhtään mukavaa,
laitekin on ihan uusi. Tarvitsen pikaisesti apua! APUA!!! Mitä voin tehdä?
Pystyttekö mitenkään auttamaan, olen yrittänyt ottaa yhteyttä Sonyyn mutta ne ei vastaa sieltä avunpyyntöihini?!
Vielä kerran APUA, ja PIKAISESTI, kiitos!!!
-Junttura
Kokeile ihan ensimmäisenä ottaa ne virheilmoitukset talteen, ovat ne kerta sen verran tärkeitä. Elikkä käynnistä kone uudestaan. Ja jos mitään virheilmoituksia ei tule niin liität vain PSP:si koneeseesi aivan samalla tavalla niinkuin silloin viimeksikin, itseni ei kyllä todellakaan täytynyt käynnistää konetta uudestaan? Sekin taitaa olla vain suositus. Joten katso sitten ku oot liittäny sen USB:llä koneesees että näkyykö sitä "Omassa Tietokoneessa" siellä asemien joukossa. Ainakin itselläni lukee siinä kohdassa "Siirrettävä levy" ja aseman tunnus on F, mutta se nyt voi olla ihan mikä tahansa.
Onhan PSP:stä valittu USB-connection?
Pakko sen oli päällä olla jos XP tunnisti sen?
Junttura
19.02.2006, 17:22
Siis olen käynnistänyt koneen vaikka kuinka monta kertaa uudestaan, ja minulle tuli silloin semmoinen ilmoitus että haluatko käynnistää nyt koneen uudestaan tai myöhemmin. En tehnyt kumpaakaan. Olen nyt isälläni ja täällä PSP toimii hienosti koska konetta e tarvinnut edes käynnistää udestaan. Minulle siis ensin tuli semmoinen ikkuna missä se haki ne tiedostot/ajurit että tietokone voisi tunnistaa sen PSP:n ja sillä koneenkättökerralla se PSP toimikin mainiosti tietokone tunnsiti jne... Mutta en käynnistäyt konetta uudestaan niinkuin pyydettiin, koska iskoni latasi iPodia eikä antanut lupaa käynnistää konetta uudelleen, sitten hän tuli koneelle ja unohti käynnistää koneen uudestaan ja sammutti sen normaalisti. Seuraavana päivänä kun avasin koneen liitin PSPn painoin PSPssä USB Connection-juttua mikälie onkaan, sitten tietokoneessa tulee ilmoitus "Uusi laite löydetty2 tai jotain sellaista, sitten ilmoitus sulkeutuu ja tulee virheilmoitus "Tietokone ei tunnista USB-laitetta" tai jotain sitten siinä luke jotain "Irroita USB-laite ja kiinnitä se uudelleen. Jos tämä ei toimi vaihda USB-laite uuteen." jotain tuollaista. Sitten siinä voi "katsoa enemmän tietoa" niin se näyttää kaikki tietokoneen USB-portit ja se jossa PSP on, on lihavoituna. Sen lihavoidun portin kohdalla on teksti "Tuntematon laite" joka on myös lihavoitu. Olen kokeillut tietokoneemme lukuisita USB-porteista muutamassa laitetta ja aina samat virheet. Kun itten suljen virheilmoituksen, ja menen Oma tietokone-paikkaan niin siellä ei näy sitä semmoista kuvaketta minkä pitäisi tulla. Kaikissa muissa USB-laitteissani tulee semmoinen Siirrettävä levy juttu sinne Oma tietokone-paikkaan. Niin tuli silloin ensimmäisellä kerrallakin kun asensin PSP:n mutta ei enään sen jälkeen kun virheilmoituksia on tullut, eli sen jälkeen kun unohdin käynnistää koneen uudestaan. Huomioksi, että kotona minulla on Windows XP Home Edition suomenkielisenä, ja minun piti silloinkin kun asensin muistitikkuni käynnistää kone uudestaan, täällä isällä minulla on Windows XP Professional englanninkielisenä, täällä ei tarvitse ikinä käynnistä uudestaan. En oikein ymmärrä mitä voisin tehdä asialle, Suomi 24ssä joku neuvoi minua näin, mutta en ymmärrä mitä hän tarkoittaa:
"Hae Leite Ja Asenna USB-Johto UUtena Laitteena Se auttaa Älä Turhaan koita tavottaa Sonyä Tollasissa Asioissa!!!"
-Junttura :?:
En välttämättä osaa auttaa tässä asiassa. Koitan kuitenkin ottaa selvää tuosta uutena laitteena asentamisesta jos tuolla tyypillä on kerta ollut samanlaisia ongelmia. Mutta en ole missään ennen törmännyt tollaseen ongelmaan!
Laita toiseen usb:hen se PSP, miulla ei ainakaa kaikissa toimi.
Junttura
01.03.2006, 21:35
Sain sen toimimaan. Tietokone ja laite toimii yhteistyössä nykyään täydellisesti. Harmi vaan ettei tietokoneessamme ole Hi-Speed USB-porttia. =( Eli laite alkoi toimia tietokoneen kanssa ihan itsestään, ainakin viimeksi kun liitin sen koneeseen.
Mullon sama ongelma ku sul oli en oo saanu vielkää kuntoo... :(
Junttura
22.08.2006, 09:22
Mulla se on silleen et aina ekalla kerralla koneella ollessani tai jotain, niin siinä on se ongelma, mutta heti kun irrotan USB-johdon ja laitan sen uudestaan ja laitan PSP:ssä valikosta USB Connection tai jotain. Niin sitten se yhtäkkiä toimii ihan normaalisti, vika on kai USB-kaapelissa tai sitten PSP on asentunut huonosti koneeseen. Mun mielestä sen PSP:n jutut voi poistaa jostain niin et seuraavan kerran ku liittää koneeseen ni se tunnistaa sen ihan uudeks laitteeks...
Itellä alkaa olla kans ongelma. Tietokone ei tosin suostu edes tunnistamaan minkäännäköistä laitetta porteissa. Kumma miten kaikki sujuu ja sitten yhtäkkiä mikään ei oikeen tunnu sujuvan. 3 porttia olen yrittänyt mutta edes oma tietokone valikkoon ei tule ylimääräistä asemaa (itsellä L) :\ perskule kun pitäs toi socomi ladata sinne!
Kaapelissa ehkä vikaa tjsp. Kannattaa myös tarkistaa että onko liittimet kunnolla kiinni. :D Minullakin joskus jää tuo psp:hen menevä pää vähän huonosti kiinni. (ja sitä siinä sitten aina 5min. ihmetellään)
Kaapeli on nokialaiseen tarkotettu ja ajanut asiansa ennenkin. Homma hoitui bootilla (sniisk windows uptime ;<) Muttajoo, kiitos vaivannäöstä enivei.
vBulletin® v3.7.2, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.