PDA

Näytä koko versio : Pilavirukset

Tonzar
14.02.2006, 17:55
Oletko koskaan tehnyt pilaviruksia kavereillesi, ATK:n opettajallesi, isällesi, serkullesi tai muille? Itse harjoittelin tässä pitkästä aikaa suomalaisen tekemää CoolBasic ohjelmointikieltä ja päätin tehdä muutaman pienen pilaviruksen joita edes F-Secure ei tunnista, buohahhaaaa... No joo. Kyse on pilaviruksista. Toinen niistä oli semmonen että alkoi tekemään C-asemalle satunnaisia tyhjiä kansioita ihan huikeaa vauhtia eikä ohjelmaa pystynyt muulla kuin Ctrl+Alt+Delillä sulkemaan. Toista en enään muistakaan kun menin sen heti poistamaan. Doddii. Olettekos te tehneet tälläisiä? Muistiollakin pääsee jo hyvin alkuun. Sillähän pystyy "ohjelmoimaan" ns. Batch ohjelmointikieltä, eli DOSSISSA käytettävää, eli jos esimerkiksi kirjoittaa näin:

START MSPAINT.EXE
START NOTEPAD.EXE

... tallentaa sen jälkeen .bat muodossa ja joku avaa tämän niin kuinkas ollakaan? Kaksi ohjelmaa aukeaa. Mutta ei tuossa nyt ole vielä mitään yhtikäs kiusallista ja sitäpaitsi tuon lähdekoodinkin pystyy ihan tuosta vaan näkemään. Muistakaa että .exe tiedostot voi aina tallentaa .scr (näytönsäästäjä-)muotoon niin että uhrinne ei osaa arvata ennalta sen sisältöä! :)

Niin? Kokemuksia?

HUOM! Kukin joka mahdollisesti kokeilee tässä topicissa esiintyviä tiedostoja on itse vastuussa niiden mahdollisista ongelmista! Tämä ei kuitenkaan tarkoita sitä että tässä topicissa linkitellään suoraan johonkin "oikeisiin" virustiedostoihin.

samismiley
14.02.2006, 18:33
Kerroppas lisää tuosta koodauksesta. Kokeilin muuten tehdä tuommoista ja hyvin toimii! Aika kiinnostavaa.

Tonski
14.02.2006, 21:21
Niin mitä koodeja ne olikaan? Alan innostua ideasta. ;) Siis tuohan avaa Notepadin (Muistio) ja Paintin. Noitahan voi tehdä loputtomiin, niin että tuo ohjelma avaa todella monta ohjelmaa. =)

Santeri
28.02.2006, 18:50
Muahhahha. Tulipas tehtyä tota ja laittamalla avaamaan muutama viruspesäke(IE) jotain päälle 100 aukes jollain. :P

Aki
04.04.2006, 18:25
Minä en nuihin pila viiruksiin ole sen koommin perehtynyt mutta mesessä mulla on semmonen pila viirus hymiö. Serkku joka ei pahemmin tietsikkaa käyttele meinas saada sydärin ku laitoin. :D

Mini T
20.04.2006, 19:10
Mikä on tuo "koodi" että IE aukeaa? Jaa tajusin sen jo. Mutta entäs tuo .scr-juttu, sitä en saa toimimaan. Kertoisiko joku enemmän?

Tonzar
20.04.2006, 19:22
Siis CoolBasicilla käännetyt .exe tiedostot voi muuttaa esim. .scr muotoon niin, että se toimii silti.

Tonski
22.04.2006, 09:38
Heh... Teimpä tässä C++:lla ja SDL:llä semmoisen ohjelman joka aukaisee CD-aseman eikä anna laittaa sitä kiinni. Siis jos pistät CD-aseman kiinni niin se aukeaa ja aukeaa uudestaan ja uudestaan. :)

Tonzar
22.04.2006, 15:07
Tuosta muistuikin mieleeni että sain omaan surkeaan nettikoneeseeni jonkin ihan oikean, ainakin tosi ärsyttävän viruksen ilmeisesti jonka ansiosta CD-asemani ei enään pysy kiinni. Oon yrittänyt asentaa uusia ajureita, skannannut konetta, suorittanut järjestelmän palautusta ynnä muuta mutta ei ole auttanut ei niin yhtään. Kone osaa kyllä edelleen lukea levyltä kun läimäytän sen silleen nopeasti kiinni ja avata osaa myös. Toisaalta voi myös olla että olen poistellut jotain Windowsille tärkeitä tiedostoja :)

Tonski
22.04.2006, 20:52
Tonza olisiko ohjelmani alkanut toimia. ;) No ei, sitä ei ole netissä. Mutta Tonza jos messengerissä nähdään voin tarkastaa HJT-lokisi. (Oletan et tiedät HijackThissin)

Tonzar
22.04.2006, 21:02
Oothan sää sen jo kolmeen kertaan tarkistanu että ei tässä mitään... :)
Taidan tässä lähipäivinä siirtää toisesta koneesta CD-RW aseman ja muistia tähän.

Henkru
21.06.2006, 20:12
Noiha iha sika haukoi pitää mennä serkkuu jäynäyttää

Henkru
21.06.2006, 21:59
Kohta mtv3:en uutisissa kuitenkin "Jättivirus leviää ja leviää. Viruksen kehittäjistä epäilään PSP-Plazan foorumin käyttäjiä" :D

Tonski
24.06.2006, 22:20
Kohta mtv3:en uutisissa kuitenkin "Jättivirus leviää ja leviää. Viruksen kehittäjistä epäilään PSP-Plazan foorumin käyttäjiä" :D

Hahahaha. :lol: "Virus aukaisee tuhansia ohjelmia ja ramppaa CD-asemaa hullun lailla. Ainoa puhdistuskeino on Format C: sillä virus tekeytyy olevansa osa Windowsin järjestelmää."

Henkru
01.07.2006, 11:14
Ni on ihan hauskoja. http://www.mikrobitti.fi/nettijatkot/2001/09/pilat/#hiirijanappaimisto
Siis noi EI ole viruksia.

Aki
15.07.2006, 19:46
Tänään tein notepadilla pari tuollaista. Hyvin toimii. :D Kokeilin veilä nuita Mbnetin juttuja ja nekin olivat aika hauskoja.

EDIT: Kertokaapa jotain hyviä komentoja tohon Notepad kikkailuun tai mahdollisesti sivuja. Aloin innostua tästä hommasta. :)

skuirk
28.08.2006, 15:15
Jeps.. Tervehdys vaan foorumille..Tietokone on mua henkilökohtaisesti kiinnostanut jo monia monia vuosia.Kaikke pientä kikkailua tehty jne, luethan
minun tekemän viiruksien manuaalisen poistamisen oppaan! (http://www.csfi.net/bbs/viewtopic.php?t=13889)
Ihan mukava tuo notepadillä pelleileminen, lähinnä alkoi kiinnostaa pystyykö sitä komentoa jatkamaan? Esimerkiksi sillä tavalla, että se avaa jonkun softan, hmm.. vaikkapa notepadin ja kirjoittaa siihen tekstin "Olen homo".. ?
Vai onnistuuko tämä vain tekemällä tekstitiedoston, ja exen, joka sen tekstitiedoston avaisi? :)

Tonzar
28.08.2006, 15:34
Notepadin Batch-kieli nyt on niin alkeellista ettei sillä kovin kummoisia juttuja saa aikaan. Se onkin varsin hyvä "ensimmäinen ohjelmointikieli", vaikka lähdekoodi onkin vapaasti katsottavissa.

Junttura
28.08.2006, 20:46
Apua! Lähetin juuri ystävälleni tuon mikä rämppää cd asemaa ja piereskelee kokoaika. Ystäväni kone jäi jumiin eikä se saa ctrl alt deletee auki! :( Nyt se joutu sammuttaa koko koneen virrat keksen kaiken. :( kaikki mun syytä, en tajuu miten se tolleen jäi jumiin ku lähetin sen sille mbnetin sivuilta. ;( Hirveeteä! Ei siinä noin pitäny käydä!

Legacy
13.09.2006, 16:21
:D

siriuss19
18.06.2007, 11:14
Notepadin Batch-kieli nyt on niin alkeellista ettei sillä kovin kummoisia juttuja saa aikaan. Se onkin varsin hyvä "ensimmäinen ohjelmointikieli", vaikka lähdekoodi onkin vapaasti katsottavissa.

Jaa että ihan ohjelmointikieli :D Batch-kieli? Perus DOS-komentoja nämä vain ovat.
Feikkivirheilmoituksia on tullut pari tehtyä, ja näinhän se onnistuu:

Notepadiin tai muuhun tekstieditoriin

lol = msgbox ("Critical system error!",,"Error")

Ja tallennat .vbs-muotoon.

Ja tämänhän voi vielä jalostaa pidemmälle, kuten sijoittamalla tämän tiedoston vaikka c-aseman juureen, jonka jälkeen sijoittaa pikakuvakkeen tästä työpöydälle, nimeää pikakuvakkeen "Internet Explorer" ja vaihtaa kuvakkeeksi Internet Explorerin logon.

Matii
20.06.2007, 11:58
Eikös tuo tarvitse Visual Basic-tulkin toimiakseen? Ja suosittelen että tämä topic poistetaan, näitä soveltamalla voi saada oikeasti pahaa jälkeä aikaan :(

simonix
20.06.2007, 14:32
Kivaa on! Vielä kun saisi lähetettyä kaverille noita juttuja. :lol:
Mites sais noi kaverin koneelle ilman et kaveri huomais? :?

Compo
21.06.2007, 17:20
Mulla toi ei jotenkin toiminut toi notepad homma ku tallensin sen ni en pystyny tallentaa sitä muotoon .bat vaan .txt oonko nyppä?

Henkru
21.06.2007, 23:20
Kun tallennat sitä niin valitse Tiedostomuodoksi "Kaikki tiedostot".

Blame it on me
24.07.2007, 16:47
Me ollaan koulussa tehty parin kaverin kanssa pilavirus. Me tehtiin se alunperin paria koulun tyyppiä vastaan, ketkä rähjäs meille koska me ei pelata Habboa.
Eli kun lähetät (pila)viruksen Habbo henkilön sähköpostiin "virus" aktivoituu habbon käyttäjä tietoihin ja muuntelee hieman tämän profiilia.
Kun Habbo profiili kirjautuu se alkaa laukoa rivoja lauseita koko ajan (ellei kirjaudu ulos). Ja tästähän Habbo valvojat suuttuvat bannaavat profiilin.

Ohjelmina ollaan käytetty tohon CoolBasicia ja paria maksullista nettiohjelmaa.

Tätä ei sitten pidä ottaa tosisaan 8)

Szyo
26.07.2007, 22:40
Et kai oo oikeesti tosissas? :lol:

Roni
27.07.2007, 07:37
Veli sai hepulin, kun hiiri ei totellu (laitoin sen koneel Crazy Mousen). Yhtäkkiä kuulu vaan sellanen ääni kun joku tippus maahan. Kysysin sit siltil meses, et mikä sult tippu ja se sano että se heitti sen hiiren maahan. Mä jouksin sen huoneeseen pyytämään anteeks sitä et laitoin sen Crazy Mousen sil...

PS. Onneks en joutunut ostaa sil uutta hiirtä...

Blame it on me
29.07.2007, 16:58
Et kai oo oikeesti tosissas? :lol:

Mä vai?

siriuss19
30.07.2007, 16:24
Blame it on me: Jos oot tosissas niin rispektit sulle ja kaverilles, toi on jo aika skilliä jos ootte ite tehny noi.

Furry
17.09.2007, 19:24
Ja minä en oikein usko tuota.
1.) Tarvitset Habbon lähdekoodin
2.) Coolbasicilla voi kääntää .exeksi, eikä nettiohjelmaksi, eikä exeä voi kääntää netistä toimivaksi.

- Furry

Jamboo
26.09.2007, 12:46
CoolBasic oli ensimmäinen ohjelma, jolla tein pelejä ja ohjelmia, itse tein sillä aika monta noita pilaviiruksia ja muita pikku pelejä. :)

Tässä yksi tekemistäni piloista Pila.exe (http://files-upload.com/files/523185/Pila.exe). Tehty siis CoolBasic:lla

Kokeilu omalla vastuulla. 8)

obducter
29.09.2007, 20:44
Itse väsäsin huvikseni alta minuutissa niin perinteisen pilan kuin voi vain väsätä. Ohjelmaan kertyi ennen kääntöä koodia huimat 2 riviä!

Tästä siis pilojen pila: pila.exe (http://www.megaupload.com/fi/?d=NO7Z4E3F)!
Kumminkin tämäkin täysin omalla vastuulla.