Näytä koko versio : Mikä firmis sinulla oli PSP:ssäsi kun ostit sen?
samismiley
04.02.2006, 15:42
Tonzar: Muutin äänestyksen aiheen ja topicin nimen.
Elikkäs mikä Firmware(FW)/versio sinulla on PSP:ssäsi? Sen näet kun menet valikossa System Settings ---> System Information.
Ykspilkkuviis (1.5) tietty. Se on homebrew-käytössä paras.
ilpoilari
13.02.2006, 01:09
Selittäkääs kun en ole tutustunut yhtään PSP:hen ennen tätä.
-Kannattaako siis sellaista PSP:tä edes ostaa jossa firmware on yli 1,5?
-Näkeekö pakkauksesta mikä FW on kyseessä?
Rain titane
13.02.2006, 15:24
1. En osaa sanoa
2. Jos muistan oikein niin siellä PSP kotelon takakannessa. Niin ja joissain netti kaupoissa kerrotaan mutta niissä on vakiona 1,5.
Suomessa ei käsittääkseni myydä/ole myyty PSP-laitteita joiden firmis olisi 1,5. 1.51 ja 1.52 on ollut mutta 1.5? En uskoisi.
ilpoilari
13.02.2006, 22:39
Jees, eli kannattaako nyt ostaa gigantista psp. Teenkö sillä mitään?
Toisinsanoen en oo ostamassa varmaan yhtään peliä tai leffaa eli tuleeko waretetut pelit toimimaan vaikka siinä ois FW yli 2?
2.6 , kun ihan kiltisti meinasin pelejä ostella.
@Ilpoilari
Kaikissa firmiksissä toimii kaikki videot jotka saat käännettyä ja siirrettyä PSP:lle. Jotkut eivät pakosti näy oikein, mutta se ei ole firmiksen vika. Firmwarella ei pitäisi olla mitään tekemistä videoiden kanssa, paitsi että mitä ylemmäksi mennään sitä enemmän formaatteja PSP alkaa tukea.
Firmwaren näkee paketin takakannessa olevasta tarrasta. Pyydät vain kiltisti Gigantin sedältä että saako paketin taakse vilasta, jos kysyy että miksi niin älä nyt ihmeessä sano että:
"Jotta waretetut pelit OMG toimisi!! Pälli!"
Minulta ei tosin kysynyt mitään. Eli eti se rumannäköinen jostain. Kannattaa ostaa sellainen jossa on joko 1.5, 1.51, 1.52 tai 2.0, sillä jos PSP:ssäsi on yli 2.0 firmis niin et voi enään alentaa sitä alaspäin etkä voi pelailla UMD-emulaattorilla niitä kaupallisia pelejä.
Tuolla lisää siitä että kuinka tunnistaa pakkauksessa olevan konsolin FW:
http://www.psphacks.net/content/view/437/2/, huom: helppoa englantia.
Suomenkieliseltä AD:lta löytyy keskustelua aiheesta:
http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/266888
2.0 ajattelin että downgradeisin 1.50
1.52 ostaessa ja 2.0 versioon olen päivittänyt. Ensi viikolla varmaan downgradetan 1.5 versioon.
Oma FirmWare on 2.01! Että minä kirosin kun sen huomasin.
Ja minä lisäsin sen tuohon äänestykseen. Saako muuten lisätä uusia kesken äänestyksen?
Nyt päivitetty 2.70 versioon.
samismiley
05.05.2006, 23:42
Saa ainakin minun puolesta.
Voiko downgradettaa 1.5: seen jos on 2.01??? Ja onks se miten vaarallista? Voiko PSP mennä sekaisin?
Yli 2.0 versioista firmwarea EI VOI downgradettaa, edelleenkään. Tätä kysytään melkein joka ketjussa. Ei voi mitään. Ainakaan toistaiseksi.
Yoda of the Swamp
24.05.2006, 16:01
1.52 näyttää mun psp:ssä tulleen.
Ja taas tuli uus Firmware: 2.71.
samismiley
03.06.2006, 14:53
Aki, voit lisätä tuohon äänestykseen tuon 2.71 version.
Ja näinhän me teimme. :) Sanottakoon tässä samalla että minulla on 1.50 tällä hetkellä.
samismiley
04.06.2006, 00:31
Harmi vaan, kun joku on jo kerennyt äänestämään 2.6 ja onkin sitten päivittänyt 2.7 niin ei voi enää muuttaa sitä äänestystä.
Tuo on muuten aika pirullinen juttu. Sitä firmistähän muutellaan niin usein.
Nyt on päivitetty 2.71.
Aina päivitän kun uusi tulloo.
voisiko joku luetella jotain hyviä pelejä ja ohjelmia mitkä saan nyt toimimaan kun downgradesin juuri 2.6 psp:ni 1.5 firmwareen... olisi mukava tietää joitain hyviä kun en nyt muista kaikkia niitä kun on niin monta???
Lataa ihan ekana vaikka SNES-emu ja käytä sitten vaikka hakua tai tee uusi aihe. Ja totta hemmetissä laitat Chrono Triggerin sinne muistikortille emun jälkeen :)
samismiley
03.07.2006, 23:35
Zipit, eli sinä kokeilit sitä 2.5-2.6 Downgraderia. Ja toimiko hyvin, tai puuttuuko jotain. Minkälainen prosessi se on, samanlainen kun 2.0-1.5. Nyt en viittis ihan heti mennä asenteleemaan mitään 2.6 ja päivittää 1.5, kun 1 PSP mennyt jo paskaks.
no samismiley mulla toimi toi 2.5-2.6 downgrade ihan hyvin...siinä pitää vain muistaa että ei saa olla tehdasvalmisteinen 2.5 tai 2.6 firmware valmiina...mitää ei puutu tosta 1.5 :sesta ja kaikki toimii hyvin..
Tekis melkein mieli päivittää ensin 2.6 firmwareen ja sieltä takaisin 1.5. Vaikkei olekaan WLANIA meidän taloudessa... onhan niissä uusissa firmiksissä muitakin uutuuksia? Off-Topic -> Kaikki tyypit nyt irkkikanavalle kun siellä on ollut kovin hiljaista. Jos ette vielä osaa käyttää irkkiä niin lukekaa kirjoittamani opas. Tosiaan, tuo äänestys on aika turha koska ihmiset vaihtelee firmwareensa vähän väliä eikä voi äänestää kuin kerran. Parempi kysymys olisi: mikä firmware sinulla oli laitteessasi kun ostit sen?
1.5 -> 2.0 -> 1.5 -> 2.0 -> 1.5 -> 1.0
Eli tänään downgreidasin ihan testimielellä PSP:ni 1.0 firmwareen, päivitän kuitenkin varmasti lähiaikoina takaisin 1.5:een koska tuolla 1.0:lla ei oikein mitään tee, ainoa hyvä puoli on että turvallisuuteen ei ole panostettu niin paljoa, joka saattaisi mahdollistaa tulevaisuudessa custom firmwaren tämän kautta.
Minä luulin että custom firmwareja voi jo tehdä nyt kun 1.0 firmis on saatu muidenkin kuin japsien käsiin? Jää nähtäväksi mitä kaikkea niihin vielä tuleekaan! Sony pettyy kyllä pahasti kun kukaan ei tulevaisuudessa enään käytä virallisia firmiksiä.
Minä luulin että custom firmwareja voi jo tehdä nyt kun 1.0 firmis on saatu muidenkin kuin japsien käsiin? Jää nähtäväksi mitä kaikkea niihin vielä tuleekaan! Sony pettyy kyllä pahasti kun kukaan ei tulevaisuudessa enään käytä virallisia firmiksiä.
Kai niitä voi tehdä, mutta tarvitaan joku henkilö joka sen pystyy tekemään :) Ja onhan PSP:n modpiirille, Undiluted Platinumille ilmeisesti tulossa se Epsilon -custom firmware. Tuota kyseistä firmwarea tosin tuskin pystyy ainakaan suoraan soveltamaan 1.0:n kautta käytettäväksi, koska kyseinen bios tarvitsee alkuperäiseltä 1.5-firmwarelta bootsrap-koodin, mikä taas vaatii kaksi flashpalikkaa (eli Undiluted Platinumin flashin ja PSP:n oman flashin). Jää kuitenkin nähtäväksi mitä tulevaisuus tuo tullessaan :P
Pari sanaa tunnistin tuosta sun viestistäsi. :) Mutta siis eiköhän joku Fanjita/MPH jossain vaiheessa ala niitä väsäämään. Epsilon? En oo kuullutkaan. Onko siitä kuvia jossain? Google auki heti nyt...
Pikaisen Googletuksen jälkeen löysin tämän:
http://www.youtube.com/watch?v=o9lUs3I5WDM
Aikas uskomatonta! Ja vielä ilman UMD-levyä!
PS. Mika-, missäs olet noin viisaaksi itsesi lukenut? :D
PS. Mika-, missäs olet noin viisaaksi itsesi lukenut? :D
Vähän siellä sun täällä :wink:
FW 1.5:hän tuolla pyörii ja devhookilla sit 2.71 tarpeen vaatiessa.
Matias13
30.07.2006, 09:03
minulla ei ole mikään noista minulla on 2.80 koska siihen tuli 2 uutta demoa
Miksi ihmeessä menit 2.80 päivittämään?
Matias onkin taas mukana kuvioissa :? Päätin armahtaa muutamat porttikiellot. Taidan poistaa tuon äänestyksen ja luoda uuden jonka aiheena on: mikä firmware PSP:ssäsi oli kun ostit sen? Sillä tuo nykyinen ei paljoakaan kerro, ihmiset kun päivittelevät versioitansa kokoajan.
1.5 oli ostettaessakin. Tuli päivitetty samantien 2.0 ja käyteltyä muutamia homebrew ohjelma sen TIFF-exploitin kautta. Päivän taisin sitä jaksaa ja sitten lähti 2.0 -> 1.5 downgrade. Eipä oo tarvinnu päivääkään vielä katua päätöstä.
Jotenki näen ristiriidan kyselyn kysymyksessä ja topikin nimen/aloitusviestin kanssa: Kyselyssa kysytään mikä FW oli PSP:ssä kun se ostettiin. Ensimmäisessä viestissä ja topikin nimessä taas kysytään mikä FW siinä on nyt. Kumpaan vastata?
en tiä mihin pitäis vastata, mut mul o ny 2.71
Ostettaessa oli 1.5, välissä oli 2.0 jonkin aikaa (päivitin ihan vaan parempien video ominaisuuksien takia). Nykyään sitten pyörii taas toi 1.5 ja DevHookilla 2.71..
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.