PDA

Näytä koko versio : Tekstitykset PSP:lle?

Mini T
29.01.2006, 10:14
Kun minä olen vielä niin tietämätön, niin turvaudun teidän foorumilaisten apuun. Kysynkin, että onko mahdollista, että minulla on .avi-päätteinen videopätkä koneella ja siihen .sub-päätteiset tekstitykset, että ne tekstityksetkin saisi PSP:lle toimivasti?

Tonzar
29.01.2006, 10:50
Ei ainakaan silleen saa toimimaan että pistät tekstitykset + leffan samaan kansioon ja alat katselemaan PSP:llä. Ei tuu workkaan. Sun täytyy ensin laittaa ne kiinteiks siihen videonpätkään, silleen että ne on siinä kiinni siis. Homma hoitunee sillain että laitat videon ja tekstitykset jotka haluat kääntää PSP-muotoon niin samaan kansioon ja nimeät ne saman nimisiksi, lukuunottamatta päätettä, esim. Starwars3.avi ja Starwars3.sub. Tarvitset lisäksi DirectVobSub nimisen ohjelman (tulee mm. ffdshow koodekki-paketin mukana). Sitten vain alat kääntämään vaikka PSPVideo9:llä.

Mini T
29.01.2006, 11:54
Siis mikä tuo DirectVobSub on, mistä sen saa ja tuleeko se asentaa PSP:hen? :S

Tonzar
29.01.2006, 19:42
Ei, vaan DirectVobSubin tulee olla (tieto-)koneellesi asennettuna ennenkuin alat esim. PSPVideo9:llä kääntämään sitä videota PSP-muotoon. Se tulee FFDShow nimisen koodekki-paketin mukana jonka saa täältä ladattua: Linkki! (http://fin.afterdawn.com/ohjelmat/video_ohjelmat/videocodecit/ffdshow.cfm)

Eli tuon vain asennat niin pitäisi toimia.

Mini T
29.01.2006, 19:55
Eli tuota ei tarvitse erikseen käynnistellä ym.? Se vain on koneella, ja sitten laittaa silleen että tekstit ja videot on toisissaan kiinni, ja se toimii? :O

EDIT: Nyt näen jostain syystä kahdet tekstitykset päällekkäin? Mitäs nyt? :S

Tonzar
29.01.2006, 20:59
Hmm? Onko sinulla jo ennestään sitten ollut tuo asennettuna?

Mini T
30.01.2006, 06:31
Tuskin, toiset tekstit ovat vitivalkoiset ja toiset takana vähän harmaammat :S Ne harmaammat ovat tästä ohjelmasta, tarvitseeko tällä ohjelmalla siis erillisia tekstityksiä ollenkaan?

ilpoilari
20.02.2006, 11:53
siis tolla ohjelmalla ei tarvii tehdä mitään, se vaan on koneella?

mulla se on koneelle asennettu ja leffa sekä subi oli samassa kansiossa samalla nimillä (lukuunottamatta päätteitä) mut silti ei näy psp:ssä tekstit.

woot can i do?

Tonski
20.02.2006, 18:32
Opettele englantia. ;) Itselläni ainakin sujuu englanninkielisten elokuvien katselu ihan ilman tekstejä.

ilpoilari
20.02.2006, 22:52
englanti kyllä onnistuu mut ois se kiva saada ne toimimaan.

Conker
07.09.2006, 17:12
Minulla olisi aika lailla samasta asiasta kysyttävää:
Minulla on tietokoneella yksi elokuva + siihen tekstitykset.
Mutta nyt kun poltan elokuvan DVD:lle, niin kuinka saan tekstityket kuvaan?
Joissain aidoissa DVD:ssä, joissa on monen eri maan tekstitykset, tekstitykset eivät yleensä ole kiinni elokuvassa. Mutta kuinka saan muokattua DVD:n niin että se ottaisi automaattisesti tekstitykset elokuvaan?

PS: Elokuvan muoto on Avi ja tekstityksen sub.
Muotoja voin kyllä vaihtaa jos pakko on, kunhan on sellainen convertteri joka ei huononna kuvanlaatua.

Jyq
04.06.2008, 12:55
Jos on esimerkiksi FM 3.90 m33 niin käyttäkää ohjelmaa: PPA3xx, ladatkaa se täältä:
http://dl.qj.net/PMPlayer-Advance-build-20080512-3.xx-CFW-PSP-Homebrew-Applications/pg/12/fid/16852/catid/140
Purkakaa tiedostot ja laittakaa PPA3xx tiedosto kansioon mso:/PSP/Game
Sitten elokuva (MPEG-4) kansioon mso:/video ja tekstit samaan.

Ohjelman käyttö:
HUOM! Ohjelmassa valitsimena toimii O X:n sijasta.
1. Avatkaa ohjelma PSP:llä ja siihen aukeaa ikkuna jossa on filelist, jos filelist on tyhjä, menkää <..> merkkien kohdalle ja avatkaa se. Sieltä haette kansion mso:/video ja valitkaa se.
2. Nyt filelistiin pitäisi tulla näkyviin videonne, menkää videon kohdalle, ja käynnistäkää video.

Oliko tästä apua kellekkään? :)