PDA

Näytä koko versio : Patchaaminen jne.

VKV
11.10.2007, 21:08
Olen ajatellut hankkia tuon Wiin valmiiksi modattuna modpiiristä (jossain tulevaisuudessa) jotta pystyisin pelaamaan myös japanista tilaamiani GameCube ja Wii pelejä.

Mutta katsellessani kyseistä sivua jossa on tästä Wiistä lisätietoja on myös kirjoitettuna tämä: Huom! Eurooppalaisella PAL konsolilla suosittelemme käyttämään vain PAL pelejä. Jos käytät NTSC-pelejä (USA,JAP) patchaa ne ehdottomasti PAL muotoon ennen käyttöä.

Joten mitä tämä patchaaminen on ja mitenkä se onnistuu, tai olisiko mitään muita vaihtoehtoja jolla voisin pelata näitä pelejä Wiillä, jonka aion hankkia.

dobe
11.10.2007, 21:14
Yksinkertaisuudessan, tietokoneella oleva Wiin pelin image ajetaan patcher ohjeman läpitte, esim RegionFrii 1.2 nimisellä ohjelmalla, jonka jälkeen peli sitten poltellaan dvd-r kiekolle, jonka jälkeen ne joko toimii tai sitten ei.

VKV
12.10.2007, 18:02
...ei kuulosta kovin vakuuttavalta. Ja mistä minä tuollaisen patcher ohjelman saisin edes hankkittua ja en ole lainkaan tietoinen tästä koko jutusta niin os tuosta mitä sanoit meni hieman ohi. ;^_^

Mutta minkä takia Wiissä tällainen ongelma edes on kun tällaista ongelmaa ei esiinny esimerkiksi PS2:ssa?
Ai niin, jos ostaisin Wiin japanista ja modaisen sen sitten niin että pystyisin pelaamaan sillä muun maankin pelejä niin olisiko tätä ongelmaa?

dobe
12.10.2007, 18:28
Toisin sanoen, dvd:llä oleviin peleihin ei ole mitään ns lennossa ajettavaa päivitystä, joka muuttaisi ne pal - ntsc - pal, vaan muunnos tehdään medialle jossa peli on. Alkuperäisiin peleihin et kykene vaikuttamaan muuten kuin tekemällä niistä varmuus kopion ( dvd-image) ja käsittelemällä kyseistä imagea tuolla RegionFrii 1.2 nimisellä ohjelmalla. Tällä hetkellä kun noi modit eivät oikeastaan tee muuta kuin sen, että kertovat laitteistolle asemassa olevan levyn olevan aito tms, eivät taida puuttua tuohon Wiin toimintaan mitenkään muuten, toisin kuin esim Xboxissa ja Ps2:ssa

VKV
13.10.2007, 23:12
Mitäs tapahtuisi jos minä en patchaisi näitä pelejä ja yrittäisin pelata niitä modatussa Wiissä?

dobe
14.10.2007, 10:09
Omakohtaisesti, esim Resident Evil 4 (NTSC), niin peli lataantu pelin käynnistysvalikkoon asti, mutta siintä eteenpäin peli ei sitten toiminutkaan PAL alueen Win kanssa.

VKV
17.10.2007, 12:30
Kiitos vastuksistasi.
Kai minun pitää sitten vielä miettiä mitä aion tehdä. Hankin ehkä Wiin Japanista, mutta sitten en pysty pelamaan täältä ostettuja pelejä. :/
Ai niin. Jos hankkisin sen Wiin japanista, niin tarvitsenko jotakin muuta sen toimiseksi, vai toimiiko se täällä ilman mitään lisälaitteita tai vastaavaa?

dobe
17.10.2007, 15:58
Mahdollisesti toisen verkkolaitteen joudut ostamaan. Ei nimittäin ole mitään havaintoa onko noiden Japanista ostettuiden konsolien jännitelähteet / muuntajat universaalia mallia vai onko ne eri verkkojännittelle, esim 110V vs Suomen 230V nimellisjännite..

VKV
21.10.2007, 22:22
Hmm. No, pitääpä tässä miettiä mitenkä sen sitten hankin, kun hankin. Kiitos vastauksistasi.

Lepralord
27.05.2008, 13:28
Onko tuo patchaaminen pakollista vielä D2pro9 mod-piirin kanssa?

Jos on toimiiko tuo RegionFrii varmasti ettei Wiistä tule tiiliskivi?