PDA

Näytä koko versio : Unable to read disc.

DryBones
17.09.2007, 01:54
Mulla on modina Wiinja Deluxe joka valittaa poltettujen levyjen olevan ilmeesti vaikeesti luettavia. Aidot pelittää kuitenki niin ku pitää. Modaaja sanoi, että oli hänen poltetuilla levyillä toiminu hyvin. Eli siis onko Wii vaan toooosi nirso sen suhteen mitä levyjä se lukee vai onko vika siinä etten ole tosiaankaan noin viiden eri merkin ja paria kymmentä poltto kertaa kokeneempana vieläkään osunu oikeaan plättyyn mitä tuo mun Wii suvaitsis lukea?

joonahe
17.09.2007, 11:42
Itsellä WiiKey käytössä, kaikki levyt ovat toimineet tähän asti moitteetta paitsi yksi, joka antaa välillä kesken pelin disc erroria. Uusi poltto auttoi siihenkin. En usko, että tuo on normaalia. On tullut monta kymmentä kokeiltua. Yhteensopivista levymerkeistä on netissä listoja, mitä levyjä käytät? Verbatimin DVD:t toimivat yleensä kaikessa upeasti, itsellä DVD–R:ää iso paketti.

DryBones
17.09.2007, 16:09
Olen kokeillut Maxellin DVD-R sekä DVD+R, Sonyn DVD+R, Fujifilmin DVD-R ja Verbatimin DVD-R. Olen myös kokeillu polttaa eri nopeuksilla hitaasta nopeaan, mutta silti onnistumatta. Siis tuloksena Unable to read disc. Kun levyn laittaa sisään niin kuluu ääni että se about kerran pyörähtää ja sitten tulee hiljasta.

dobe
17.09.2007, 18:56
Mahdollisuuksia.
1. Modin asennus tai osa siintä vioittunut / irronnut kuljetuksessa.
2. Konsolin asema hemmetin nirso levyille / käytetyissä levyissä jotain vikaa.
3. Levyjen kirjoittamisessa käytetyssä tallentimessa jotain vikaa.
4. Lähdetiedostoissa jotain vikaa, josta levy poltettu.

Itse käyttänyt Wii + Wiinja Deluxe paketin kanssa niin Verbatimin -R ja Fujifilmin -R kiekkoja. Samasta lähdetiedostosta Imationin dvd-r 16x kiekolle poltettuna peli menee valikkoon asti mutta ei sitten siintä pitemmälle. Lähde tiedostot olleet alkuperäisistä wiin peleistä luotuja.

DryBones
18.09.2007, 20:03
no voihan tuo toki olla että tiedostoissakin on jotain vikaa. ei kai auta kuin yrittää tai luopua koko chipistä.

tikkari
19.09.2007, 10:09
Minkä merkkisellä polttimella olet kiekot käräyttäny? Itsellä on ollu samaa ongelmaa ja - merkit toimii parhaiten. Kokeileppas jonkun tuttusi polttavalla tehdä vielä yksi kappale vaikka 16x nopeudella.

DryBones
19.09.2007, 12:58
Oon kokeillu käräyttää kahen eri läppärin Nec-polttimilla, yhen pöytäkoneen Lite-Onilla ja yhellä semmosen MediaCenter koneen polttimella... oiskos se ollu joku Optiroc tai joku semmonen. Täytyy sillä mediacenterillä vielä kokeilla hitaampaa polttoa ku sillä kokeilin vain sen 16-kertasen polton.

Fox
19.09.2007, 19:18
Itellä Wii + Wiinja Deluxe ja käytän Verbatimin DVD-R (16x) ja poltan AINA puolella nopeudella eli näillä levyillä 8x:llä (16/2=8). Tässä yks päivä vahingossa poltin maximi nopeudella (16x) ja Wii anto DRE ilmotuksen mutta sitten poltin uudestaan 8x:llä ja jo rupes toimimaan.

Ikinä ollu mitään ongelmia ku polttelee puolella nopeudella. Muistaakseni Shadown(?) tainnu joskus aikoinaan mainita että ei kannata liian nopeella eikä liian hitaalla poltella että kannattais sillä puolella nopeudella poltella.

Tosin vaikuttaa että jossain muussa se vika on kuin levyissä tai polttonopeudessa..

DryBones
19.09.2007, 19:20
Itellä Wii + Wiinja Deluxe ja käytän Verbatimin DVD-R (16x) ja poltan AINA puolella nopeudella eli näillä levyillä 8x:llä (16/2=8). Tässä yks päivä vahingossa poltin maximi nopeudella (16x) ja Wii anto DRE ilmotuksen mutta sitten poltin uudestaan 8x:llä ja jo rupes toimimaan.

Ikinä ollu mitään ongelmia ku polttelee puolella nopeudella. Muistaakseni Shadown(?) tainnu joskus aikoinaan mainita että ei kannata liian nopeella eikä liian hitaalla poltella että kannattais sillä puolella nopeudella poltella.

Tosin vaikuttaa että jossain muussa se vika on kuin levyissä tai polttonopeudessa..

minkä merkkistä asemaa käytät polttaessa? ja mitä ohjelmaa?

Fox
20.09.2007, 07:12
minkä merkkistä asemaa käytät polttaessa? ja mitä ohjelmaa?Asema on sama mikä oli konetta ostaessa eli: Optiarc DVD RW AD-5170A (18x Bulk) ja wii pelejä polttaessa käytän ihan perinteistä Neroa (v.6).. Sieltä valitsen vain että "Polta Image Levylle" jne...Ainoo asetus jota muutan on polttonopeus..

DryBones
20.09.2007, 11:05
jep... kokeilenpa sillä hitaammalla nopeudella ja verbatimin levyllä... jos ei sekään auta niin saa modaaja vilkasta vielä kerran et mikä mättää.

DryBones
25.09.2007, 17:18
ei siitäkään kokeilusta tullut tulosta. ei siis yksinkertasesti mikään levy anna muuta ilmotusta kuin Unable to read disc. ei kai modin poisto aiheuta konsolille haittaa jatkossa?

dobe
25.09.2007, 18:30
Eipä sillä modin poistolla ole muuta merkitystä kun ei varmasti toimi ne varmuuskopiot enää sen jälkeen. Tosin jos nyt kaikkien kokeilemasi jälkeen ei tunnu rokkaavan niin voi alkaan sormella osoittelemaan sen piirin asentajan suuntaan. Alkuperäiset pelit ilmeisesti tunnistuu edelleen ihan ok.

DryBones
25.09.2007, 19:08
joo alkuperaiset pelit kyllä toimii niinkuin pitää. ei kai sitten auta tosiaan muu kuin viedä kone modaajalle ja pyytää näyttämään, että pelit toimii niinkuin hän sanoi.

DryBones
27.09.2007, 15:32
tuli muuten mieleen että voisko olla mahdollista että toi modi ois kytkeytyny pois päältä... miten sen saa testattua?

dobe
27.09.2007, 15:43
Eli Wiinja Deluxe heittää ittensä muistaakseen automaattisesti pois päältä, kun isketään orginaali kiekko koneeseen, ja jos sen halus pois päältä jostain muusta syystä niin käynnistää wiin pitämällä Power + Reset nappia pohjassa 3sekunttia.

Virrat pois ja takas päälle palauttaa Wiinjan taas päälle.

Linkkiä pakettiin jossa Wiinja Deluxen englannin kielinen manuska (http://www.wiinja.com/utils/wiinjadeluxeuserguide.rar) Tuo Region free päivitys vois olla kokeilemisen arvoinen jos sitä siihen ei ole tehty, tosin alkaa heräämään sellainen eipäilys et jokin johto olisi irronnut siirrossa moddaajalta nykyselle omistajalle, mene ja tiedä.

dash_
17.11.2007, 18:36
Selvisikö ongelma? Mulla tulee myös samaa virheilmoitusta. Olen kokeillut useampaa levymerkkiä eikä tunnu auttavan. Piiri tuli juotettua itse paikalleen ja juotokset olivat mielestäni ihan hyvät. Täytyy varmaan avata ja katsoa olisiko jotain irronnut kokoamisen aikana.

dash_
19.11.2007, 19:12
Ongelma selvisi eli yksi johdoista oli tosiaan irronnut piiristä kasatessa.