PDA

Näytä koko versio : Tyhjän kovon preparoiminen ja softamodaus?

dacool
01.03.2005, 12:21
Eli homman nimi olis sellanen, et kaveri haluis säästää modpiirin hinnassa.
ja ei luota minun juotos taitoihini :)

Eli mietin onko mahdollista esim, kun minulla on vanha xboxin kovalevy, (tosin linux nativena/swappina), niin luoda fatx levyjärjestelmää siihen ja pistää pelit ja pensselit sinne sillee valmiiks, ettei tartte ku heittää kovalevy kiinni kaverin xboxiin, että hänkin voi kalliit xboxin pelit varmuuskopioida ja pelata niillä, ettei alkuperäset mene särki.

Tosin mietin jos laitan uudelle kovolle minun eeprommin niin sillonhan se kaverin kone saa saman mac osoitteen ym, jotenka ei ilmeisesti voida pelata system linkillä lanissa? Mut tosin minua pelottaa enemmän joku hotswappaus lennossa, kun omat juotostaitoni :) jotenka ei ole mahdollista saada kaverin omaa eeprommia koneesta ilman modpiiriä?

Omaan tyhjään kovoon kyllä löytyy lukitus ym koodit, ja ftp:llä saa omasta xboxista tiedostoja siirreltyä jos tarvis.

Tai onko mahdollista esim. kaverin kovo heittää minun xboxiin slaveksi ja jollain härveleillä sitä käyttää hyväksi softamodauksena tms?

Eli mielipiteitä, ajatuksia, neuvoja, vinkejä? :)

PC-ToN
01.03.2005, 12:40
Eli homman nimi olis sellanen, et kaveri haluis säästää modpiirin hinnassa.
ja ei luota minun juotos taitoihini :)
Eli päätyi softamodaukseen?

Eli mietin onko mahdollista esim, kun minulla on vanha xboxin kovalevy, (tosin linux nativena/swappina), niin luoda fatx levyjärjestelmää siihen ja pistää pelit ja pensselit sinne sillee valmiiks, ettei tartte ku heittää kovalevy kiinni kaverin xboxiin, että hänkin voi kalliit xboxin pelit varmuuskopioida ja pelata niillä, ettei alkuperäset mene särki.
Jos kaverisi laite on softamodattu, täytyy sen eeprom siirtää esim pc:lle ja muodostaa omalle kiintolevyllesi siitä lukituskoodi. Tämän jälkeen voit laittaa levyn softamodattuun laitteeseen (ei täyttä varmuutta, en ole koskaan softamodannut). Rautamodin kanssa ei tarvitse tuosta lukituksesta välittää.

Tosin mietin jos laitan uudelle kovolle minun eeprommin niin sillonhan se kaverin kone saa saman mac osoitteen ym, jotenka ei ilmeisesti voida pelata system linkillä lanissa?
Eeprom ei ole kovalevyllä vaan ihan eeprom-piiirillä, XBox:in uumenissa.

Mut tosin minua pelottaa enemmän joku hotswappaus lennossa, kun omat juotostaitoni :) jotenka ei ole mahdollista saada kaverin omaa eeprommia koneesta ilman modpiiriä?
Kyllä se sieltä esim. config magic:lla pitäisi irrota myös softamodauksen jälkeen.

Omaan tyhjään kovoon kyllä löytyy lukitus ym koodit, ja ftp:llä saa omasta xboxista tiedostoja siirreltyä jos tarvis.
Lukituskoodisi käyvät vain oman eeprom:isi kanssa.

Tai onko mahdollista esim. kaverin kovo heittää minun xboxiin slaveksi ja jollain härveleillä sitä käyttää hyväksi softamodauksena tms?
Eli mielipiteitä, ajatuksia, neuvoja, vinkejä? :)
Slavena oleva levy täytyy olla lukitsematon ja kloonaamiseen pystyy vain pari mod-piiriä, ja nekin hitaasti. Vastaava toimenpide PC:llä on huomattavasti nopeampi.

Tdubel
01.03.2005, 20:46
kloonaamiseen pystyy vain pari mod-piiriä
Onnistuu myös HD Tools -ohjelmalla (toimii ainakin Xboxin 1.0-1.5-versioissa):
http://www.tdubel.com/artikkelit/chimp.html

Jos kiintolevy tehdään toiseen mod-piirittömään Xboxiin, se on tietenkin lopuksi lukittava oikealla koodilla (ei voi käyttää valintaa "Lock slave drive from Motherboard").