PDA

Näytä koko versio : xbox 360 liveen

Tomi_R
23.07.2007, 22:29
Mulla on kannettavassa tietokoneessa Vodafonen 3g kortti josta on yhteys Elisan langattomaan verkkoon. Xbox on yhdistetty ristiinkytketyllä kaapelilla verkkoon.

Eilsa määrittää automaattisesti IP:n, subnet maskin,getawayn ja dns palvelimet ja ne muuttuu joka kerta. Mitkä arvot mun pitää laittaa Xboxin ja tietokoneen verkkokortin IP:lle, subnet maskille,getawaylle ja dns palvelimeille, oon kokeillu automaattista hakua a vaikka mitä. Langaton yhteys on jaettu.

Shadown
24.07.2007, 08:51
Sinun pitää laittaa yhdyskäytäväksi tietokoneesi IP. Muut IP myöskin kuten tietokoneellasi, mutta boxin oma IP pitää olla muuten sama kuin tietokoneellasi viimeistä numeroa lukuunottamati.

Hankala vain jos tuo tietokoneen IP vaihtelee joka kerta. Järkevintä tilanteessasi on hankkia joku reititin tms. joka yhdistä siihen sinun langattomaan nettiin ja siihen sitten NAT päälle. Näin saisit kaikki kiinteäksi.

dobe
24.07.2007, 09:56
Ymmärsinkö oikein, tietokone jossa vodafone, xbox kiinni tietokoneessa ja tietokoneessa yhteyden jakaminen käytössä. Jos on noin niin tarkistappa ensimmäiseksi tietokoneessa oleva palomuuri ja sen asetukset, että miten se sallii liikenteen.

Ziikrik
03.08.2008, 15:40
Riittääkö tämä nopeus verkkopelaamiseen: 100,0 MBps Minulla on tällainen normaali eithernet kaapeli, joka sopii boxiin. Tarvitaanko muuta ?

dobe
03.08.2008, 18:31
Riittääkö tämä nopeus verkkopelaamiseen: 100,0 MBps Minulla on tällainen normaali eithernet kaapeli, joka sopii boxiin. Tarvitaanko muuta ?

Jotenkin epäilen, että sinulla olisi 100Mbps nettiyhteys, modeemin ja tietokoneen välinen yhteys voi olla tuota luokkaa, mutta itse internet yhteytesi on sitten jotain ihan muuta. Netti pelaamiseen riittänee useimmiten ihan perus nopeuksinen netti, jos sitä ei saman aikaisesti kuormita muulla.

Vaatimukset siihen mitä muuta tarvitset siihen pelaamiseen riippuu ihan siintä, onko muut pelaajat lähellä sinua, vai asuvatko he esim toisessa kaupungissa. Useimmiten riittää

- Internet yhteys ( ADSL / Kaapelimodeemi tms)
- Sovitin ( modeemi) joka muuttaa liikenteen verkkokortille soveltuvaksi
- Verkkopiuhaa (RJ-45)
- Laite (PC/Xbox/tms) varustettuna verkkokortilla, jolla aikoo verkossa pelata + peli jota ajattelee pelaavansa ( pelissä tulee olla viel erikseen tuki verkkopelille)

Normaali ethernet / verkkopiuha riittää siinä tilanteessa, jos verkossa on jokin aktiivilaite jonka kautta internettiin mennään. Tietokoneen ja xboxin välillä kyseinen piuha ei toimi, vaan siihen tarvitaan ristiinkytketty versio.

Ziikrik
03.08.2008, 21:14
ookoo kiitos ........

Bantex
05.08.2008, 22:15
ääärhh... koitin googlata jo, mutta tuloksetta...

Eli onnistuuko ja mitä pitää tehdä?
Elikkäs on makkarissa telewellin EA510 (tjsp) wlan modeemi ja se on kytkettynä vieressä olevaan tietokoneeseen. Sitten kysymys osaan: Olohuoneessa on läppäri joka käyttää tätä wlan yhteyttä, ja siihen läppäriin on kytketty xbox360 mukana tulleella ethernet kaapelilla. Joten miten saan tuolla virityksellä xboxin nettiin. Googlauksen tuloksena tuli vain sana jaettu yhteys, jossa käsittääkseni läppäri ja x360 jakavat yhteyden?
Voisiko joku viisaampi selittää? Kun ei millään tahtoisi ostaa tuota xboksin wlan mötikkää, kun hinta on niin suolainen, että

xganterx
05.08.2008, 23:18
ääärhh... koitin googlata jo, mutta tuloksetta...

Eli onnistuuko ja mitä pitää tehdä?
Elikkäs on makkarissa telewellin EA510 (tjsp) wlan modeemi ja se on kytkettynä vieressä olevaan tietokoneeseen. Sitten kysymys osaan: Olohuoneessa on läppäri joka käyttää tätä wlan yhteyttä, ja siihen läppäriin on kytketty xbox360 mukana tulleella ethernet kaapelilla. Joten miten saan tuolla virityksellä xboxin nettiin. Googlauksen tuloksena tuli vain sana jaettu yhteys, jossa käsittääkseni läppäri ja x360 jakavat yhteyden?
Voisiko joku viisaampi selittää? Kun ei millään tahtoisi ostaa tuota xboksin wlan mötikkää, kun hinta on niin suolainen, että

Jos laitat kannettavan ja boxin välille piuhan pitää sen olla ns."ristiinkytketty" ja tämä johto joka tulee boxin mukana on ns."suora" joten joudut hankkimaan jostain tuommoisen toisellaisen piuhan :D

Windowsista pitää laittaa internetyhteyden jakaminen käyttöön jotta se toimisi myös boxissa.

Muuta en osaa tuosta sanoa kun en ole itse ikinä joutunut tekemään vastaavanlaisia kytkentöjä... :)

Bantex
05.08.2008, 23:32
Onko modeemeissa sitten yleensä, suora vai ristiinkytketty piuha ja mistä nuo erottaa? On sattunu modeemeista jäämään piuhoja niin sa*tanasti :p

Slider
05.08.2008, 23:54
YLEENSÄ, tämä siis ei ole varmaa. Modeemien mukana tulee suora kaapeli. (olen nähnyt ristikaapeleitakin)

Joskus ristikaapeleissa on punaiset liittimet. Myöskään ei aina näin, ja punaiset voi olla suorassakin.

Varmin tapa selvittää on yksinkertainen. Otat kaapelin liittimet käteen, pistät vierekkäin ne että osottavat samaan suuntaan ja klipsi esim alhaalla. Vertaat värejä. Jos värit ovat samoissa kohdissa kummassakin liittimessä sillon on suora, jos ~keskeltä menee kaksi paria ristiin, on ristikaapeli.

Liittimistä jos ei nää läpi, onnistunee vastaava mittaus myös yleismittarilla hieman urheillen. :)