PDA

Näytä koko versio : Ongelmia wiin kanssa

hansba
13.07.2007, 19:52
Hommasin tossa 2 päivää sitten modatun wiin käytettynä. Siinä on ollut kummallinen vika, sillä ekana päivänä se ei hyväksynyt ei poltettuja eikä originaaleja discejä. Seuraavana päivänä, kun olin valittanut myyjälle, niin se sitten rupesi yhtäkkiä toimimaan sekä poltetuilla että originaaleilla. No tänään se päätti taas olla toimimatta, vaikka en koko masiinaa ole siirrellyt minnekään. En tajua.

Tänään ongelma alkoi siitä kun laitoin poltetun discin sisään ja se kyllä tunnisti sen, mutta en päässyt peliin saakka vaan tuli virheilmoitus, ettei wii voi lukea disciä. Kone meni sen verran tilttiin, että oli pakko ottaa virtajohto pois. Käynnistettyäni wii:n se ei enää tunnistanut mitään disciä. Tuntui, ettei dvd-asema käynnisty tai ainakaan se ei lähde lukemaan sitä.

Mikä neuvoksi. Takuuta on vielä jäljellä jonkin verran ja asennustyö on tehty Cheaspestmodsilla. Wiin entinen omistaja lähti armeijaan.....prkl..eikä tunnu olevan tavoitettavissa.
Ei varmaan kannata tsekata onko piiri kunnolla kiinni, kun takuuta ei taida sen jälkeen enää olla? Kauankohan siinä menee jos lähettää Wiin CM:lle ja kun se tulee sieltä takas, onko tietoa?

Hannu

P.S musta ne ongelmat on lähteneet siitä, kun wii ei ole pystynyt lukemaan disciä ja olen sen joutunut sammuttamaan ottamalla virtajohdon pois, kun powerista en sitä ole saanut sammuksiin.

Shadown
13.07.2007, 19:57
Varmaan kannattaa ottaa suoraan yhteyttä CM:ään. Mutta onko veikkaukseni oikea, että koneessa on Wiinja Delux?

hansba
13.07.2007, 20:14
Varmaan kannattaa ottaa suoraan yhteyttä CM:ään. Mutta onko veikkaukseni oikea, että koneessa on Wiinja Delux?

Piiri on Wiikey

Shadown
13.07.2007, 20:20
Ok, Wiinja Deluxessa vaan tuollasta tekee jos se reset-johto vähän maadoittuu.

hansba
13.07.2007, 20:24
Ok, Wiinja Deluxessa vaan tuollasta tekee jos se reset-johto vähän maadoittuu.

Mites eikös toi vika liity jotenkin siihen wiikeyhen vai voisiko kyseessä olla jokin muu vika? Onko kellään muulla ollu samaa vikaa. En tiiä oiko postin kuljetus vaikuttanut asiaan, mutta eikös toi wiikey oo ihan tukevasti juotettu eikä ongelmia pitäis syntyä?

Shadown
13.07.2007, 20:57
Ei pitäisi vaikuttaa kuljetus, mutta kuten sanoin, niin paras ottaa yhteyttä CM:ään ja neuvotella asiasta. Tosi asia on kuitenkin, ettei takuu siirry kuluuttajalta toiselle kuluttajalle ainakaan minun muistikuvani mukaan. Olen kyllä itse korjaillut omia asennuksia tälläisissä tapauksissa.

hansba
14.07.2007, 02:50
Ei pitäisi vaikuttaa kuljetus, mutta kuten sanoin, niin paras ottaa yhteyttä CM:ään ja neuvotella asiasta. Tosi asia on kuitenkin, ettei takuu siirry kuluuttajalta toiselle kuluttajalle ainakaan minun muistikuvani mukaan. Olen kyllä itse korjaillut omia asennuksia tälläisissä tapauksissa.

No nyt se taas toimii. Sain sen toimimaan siten, että otin käteeni wiin ja työnsin wiikey asetuslevy 1.2:n sisään sitten hiukan kallistelin konetta ja yhtäkkiä alko asema hyrräämään. Sen jälkeen pistin wiikey:n säädöt siten, että driven nopeus on 3x ja muut Onnilla ja seivasin. Ei se kyllä mitään save completed tai muuta ilmoittanut, vaan ohjas mut takasin valikkoon missä oli reset console. Aattelin, että niin se kuulukin mennä? Sitten wiissä taas toimi sekä poltetut että originaalit.
Oon tehnyt näiden 2 päivän aikana kaks kertaa kuten edellä kuvailin, joten kohta se taas jymähtää (jotain vikaa siis, mutta tuskin paha vika?). Ai niin silloin kun se asema oli jymähtäneenä, niin se äänteli suunnileen näin trööt, tik, tik, tik, kun sinne työns levyn sisään, mutta ei käynnistynyt ja alkanut pyöriä. Trööt pitempi ja tik lyhyt (kai sekin jotain tarkoittaa?)
Toivottavasti nää mun sepustukset auttaa jotakin diagnosoimaan, mistä toi vika voi johtua.

Hannu

P.S. Aamulla, kun syötin koneeseen poltetun se suostunut sitä lukemaan ja siitä alkoivat taas ongelmat enää se ei nimittäin suostunut lukemaan orkkiksiakaan ja samaa trööt tik tik tik kuului asemasta.

Peteju
07.08.2007, 07:38
Mielenkiintoinen vika, en kyllä usko että vika on modpiirin
asennuksessa, vika on joko koneen dvd asemassa taikka sitten
itse piirissä.

-Pete

hansba
12.08.2007, 13:26
Mielenkiintoinen vika, en kyllä usko että vika on modpiirin
asennuksessa, vika on joko koneen dvd asemassa taikka sitten
itse piirissä.

-Pete

No onneks meni takuuseen eikä oo enää mun murheena vaan entisen omistajan .