Näytä koko versio : 120Gt kovalevyn vaihto suurempaan ja kloonaus
Tarkoitus olisi vaihtaa modatun Xboxin kovalevy isommaksi (120Gt -> 250Gt). Koska minulla ei ole desktop PC:tä käytössä, ajattelin että tuo hoituisi näpeimmin HD Toolsilla ja sivustolta löytyvän ohjeen mukaan. Minulle jäi tästä kuitenkin vielä epäselväksi pari kohtaa. Eli kuinka saan tuon 120Gt ylimenevän osan käyttöön?
- Saako sitä liitettyä vanhaan F: partitioon niin että F-aseman tiedot säilyvät? G-asemaa ei ole ennestään.
- Jos ei niin saako sen otettua käyttöön uutena G-asemana?
Bios on muistaakseni X2 4983.67 ja Xbox mallia 1.1. Eli tuo bios on nyt ainakin fläsäytettävä uusiksi jos tahdon vain F-aseman.
Tuota biossia käyttäen ylimenevä tila (139Gb) siirtyy automaattisesti G osiolle (joudut G:n formatoimaan) ja se tulee käyttöön. Toinen vaihtoehto on, että vaihdat biossin .06 versioon. Tässä tapauksessa kaikki tila menee F osioon.
Saako sitä liitettyä vanhaan F: partitioon niin että F-aseman tiedot säilyvät? G-asemaa ei ole ennestään.
Jos vaihdat .06-BIOSiin, niin F-asema (partition 6) on alustettava uudelleen, jotta saat kaiken tilan käyttöön.
Jos ei niin saako sen otettua käyttöön uutena G-asemana?
.67-BIOSia käytettäessä F-aseman (p6) koko on noin 129 Gt (137-8 Gt) ja loppu tila menee G-asemalle (p7). Nykyisen F-aseman koko on ilmeisesti noin 110 Gt, joten joudut alustamaan sekä F- ja G-asemat, jotta saat kaiken tilan käyttöön.
Haluaisin säilyttää vanhan F-aseman sisältämän datan ja kuitenkin ottaa uudelta levyltä kaiken tilan käyttöön. Onnistuisiko se seuraavasti
1. Kloonaan HD Toolsilla vanhan kovalevyn uudelle 250Gt levylle.
2. Teen G-osion uudelle levylle.
3. Kopioin vanhan F-aseman tiedot G:lle
4. Alustan F-levyn uudelleen ja saan loput kovalevyn tilasta käyttöön.
5. Kopioin G:n takaisin F:lle.
Vai olisiko kokonaisuuden kannalta helpointa vain kysellä kavereilta 100Gt kovalevytilaa lainakäyttöön ja kloonata vain Xboxin kannalta tarpeelliset osat ja tehdä aivan uusi F-osio?
Joudut ilmeisemmin jokatapauksessa tekemään F:stä varmuus kopion jonnekkin ja siirtämään alustuksen jälkeen kaiken uudelleen. Ehkä tuo mainitsemasi G osioon F:n kopioiminen toimii, mutten osaa sanoa. Selkeintä olisi tehdä kaikki FTP:llä
F-asemasta tosiaan kannattaa tehdä erillinen varmuuskopio; tiedostot saattavat korruptoitua, vaikka (väärän kokoiselle) osiolle ei kirjoitettaisikaan erikseen.
Voikos noita kovalevyjä pitää muuten hetken aikaa rinnakkain niin että pystyy jollakin ohjelmalla kopioimaan tavaraa levyltä toiselle? Silloinhan riittäisi kun kloonaisin systeemiroippeet uudelle levylle ja kopioisin vanhan F-aseman tiedostot uudelle F-asemalle.
Itse en osaa suoralta kädeltä sanoa mitään ohjelmaa nimeltä. Tosin niitä on. Itse joitakin kertoja Smartxx modin Clone toiminnolla kopioinut kiintarit.
Itse joitakin kertoja Smartxx modin Clone toiminnolla kopioinut kiintarit.
Mitenkäs tuo muuten toimii, kun olen kuullut, että se olisi auttamattoman hida? Eikä jaksaisi vartavasten ruveta jotain kovoa kopsaileen...
Se tosiaankin on auttamatotman hidas.
Tosin siinä on yksi etu.
Jollet pysty FTP:käyttään, niin tuolla pystyt ainakin tekemään 100% kopion. Ja F ja G muistaakseni kopioitiin erikseen viellä.
Voikos noita kovalevyjä pitää muuten hetken aikaa rinnakkain niin että pystyy jollakin ohjelmalla kopioimaan tavaraa levyltä toiselle?
Saattaa onnistua Xboxissa Linuxin avulla (en ole kokeillut). Xboxin ohjelmista ei tule muita mieleen, mutta PC:ssä onnistuu esimerkiksi Xboxhdm:llä (http://www.tdubel.com/artikkelit/midnight.html) (sitä käytettäessä ensimmäisen kiintolevyn on oltava liitettynä Primary Masterina ja toisen Secondary Masterina).
vBulletin® v3.7.2, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.