PDA

Näytä koko versio : virhe 21

zylon
13.02.2005, 19:51
eli softmodauksen jälkee kone alko itkee tämmöstä ja kysyisin että onko muuta vaihtoehtoo palauttaa konetta alkuperäiseen asentoon kuin hotswappays,itse olen kokeillu tota hotswap systeemii mut en saa toimaamaan sitä tol xboxhdm ohjelmalla

Shadown
13.02.2005, 20:13
Yksi keino on tietenkin suoraan modin hankinta.

Tdubel
13.02.2005, 22:14
eli softmodauksen jälkee kone alko itkee tämmöstä ja kysyisin että onko muuta vaihtoehtoo palauttaa konetta alkuperäiseen asentoon kuin hotswappays,itse olen kokeillu tota hotswap systeemii mut en saa toimaamaan sitä tol xboxhdm ohjelmalla
Viestisi perusteella en osaa arvata lainkaan mitä olet tehnyt, mutta virhekoodi 21 voi tarkoittaa esimerkiksi, että exploitin lataama XBE-tiedosto ei ole allekirjoitettu.

AngeFIN
13.07.2005, 14:56

Mulla on sama ongelma modasin UDE + PBL-TME + UnleashX metodilla (http://www.tdubel.com/artikkelit/softamodude.html).
Tein kaikki ohjeiden mukaan, modauksen jälkeen X-Box käynnistyy 21 virheilmoitukseen. Mitä teen?

BTW, olisiko jollain valmista Xboxhdm:llä tehtyä imagea (X-Box 1.0 Kernel: 4034 DB: 4920) UDE + PBL-TME + UnleashX metodille?
Tai voisiko joku tehdä sellasen? Arvostaisin suuresti. Ja varmaan samallaisen XBoxin omistajille olisi todella hyödyllinen. :rolleyes:

Tdubel
13.07.2005, 22:18
Syitä voi olla monia (esim. puuttuvat tiedostot tai default.xbe-tiedostoa ei ole allekirjoitettu oikealla avaimella). Jos haluat käyttää valmista pakettia, kokeile esimerkiksi kingroachin tekemää (Uxe Package For Xboxhdm):
http://forums.xbox-scene.com/index.php?showtopic=366428

AngeFIN
14.07.2005, 00:45
Syitä voi olla monia (esim. puuttuvat tiedostot tai default.xbe-tiedostoa ei ole allekirjoitettu oikealla avaimella). Jos haluat käyttää valmista pakettia, kokeile esimerkiksi kingroachin tekemää (Uxe Package For Xboxhdm):
http://forums.xbox-scene.com/index.php?showtopic=366428

Käykö toi noin vanhalle kernelille?

EDIT:
Tdubel, olisko tossa mun boot.cfg:ssä väärä koodi? (X-Box 1.0 Kernel: 4034 DB: 4920)

Romfile xboxrom.bin
#AltRomfile xboxrom2.bin
RC4Key 0x57 0x42 0x29 0x0C 0x30 0x1E 0xD3 0x01 0xB3 0xE5 0x5D 0x28 0x50 0x31 0xE1 0xCE
EEPROMKey1_0 0x2A 0x3B 0xAD 0x2C 0xB1 0x94 0x4F 0x93 0xAA 0xCD 0xCD 0x7E 0x0A 0xC2 0xEE 0x5A
EEPROMKey1_1 0x00 0x00 0x00 0x00 0x00 0x00 0x00 0x00 0x00 0x00 0x00 0x00 0x00 0x00 0x00 0x00
EEPROMKey1_6 0x00 0x00 0x00 0x00 0x00 0x00 0x00 0x00 0x00 0x00 0x00 0x00 0x00 0x00 0x00 0x00
#LEDSequence oggg
Debug false
DebugLog pbldebug.log

Tdubel
14.07.2005, 13:34
Käykö toi noin vanhalle kernelille?UXE toimii kaikkien kernelien kanssa.

Tdubel, olisko tossa mun boot.cfg:ssä väärä koodi? (X-Box 1.0 Kernel: 4034 DB: 4920)Ne on oikein.

AngeFIN
14.07.2005, 14:07
Tein nyt imagen Xboxhdm:llä Uxe Packagen kanssa. Poltin CD:lle ja boottasin, mutta en tiedä mitä nyt teen.

Se boottaa samallaiseen systeemiin ku mun ekalla imagella, ainostaan c j d foldereissa ei oo mitään. Pitääkö tossa käynnistaa joku installeri jollain komennolla vai täh? Oon ihan pihalla :eek:

Tdubel
14.07.2005, 14:46
En valitettavasti ole ehtinyt kokeilla kys. pakettia, mutta pikasuomennos readme.txt-tiedostosta:

1) Kopioi initrd-tiedosto Xboxhdm:n \linux\isolinux-hakemistoon (korvaa siellä oleva).
2) Kopioi sminstaller-hakemisto Xboxhdm:n linux-hakemistoon (samaan missä on mm. C- ja E-hakemistot).
3) Suorita make-iso-win.bat tehdäksesi linux.iso-tiedoston. Polta se levylle.
4) Käynnistä Xboxhdm. Valitse vaihtoehto 1 (Boot VGA console).
5) Kirjoita "SOFTMOD" (ilman lainausmerkkejä) käynnistääksesi asennuksen.

AngeFIN
14.07.2005, 15:04
En valitettavasti ole ehtinyt kokeilla kys. pakettia, mutta pikasuomennos readme.txt-tiedostosta:

1) Kopioi initrd-tiedosto Xboxhdm:n \linux\isolinux-hakemistoon (korvaa siellä oleva).
2) Kopioi sminstaller-hakemisto Xboxhdm:n linux-hakemistoon (samaan missä on mm. C- ja E-hakemistot).
3) Suorita make-iso-win.bat tehdäksesi linux.iso-tiedoston. Polta se levylle.
4) Käynnistä Xboxhdm. Valitse vaihtoehto 1 (Boot VGA console).
5) Kirjoita "SOFTMOD" (ilman lainausmerkkejä) käynnistääksesi asennuksen.

Ajoin sen läpi ja nyt X-Box jää käynnistyessään Microsoft logo ruutuun (Iso X, ja alla lukee Microsoft)

Miten tästä eteenpäin?

Alkaa mennä homma niin sekaisin et olis helpointa et Tdubel tekisit mun XBoxille sopivan imagen XBoxhdm:llä ja uppaisit sen johonkin. Sä ku oot nero näissä asioissa niin tekisit sen aika helposti :o
Mulla hajoo pää näiden kanssa

Tdubel
14.07.2005, 19:00
Hmm... Eihän kiintolevyllä ollut aiemmasta tavasta jääneitä tiedostoja? Eli suorithan asennuksen kiintolevylle, jossa tiedostot olivat alkuperäisellä tavalla? Kumman asennusvaihtoehdon muuten valitsit: 1) UXE + PBL-Metoo + EvoX M8 vai 2) UXE + Nkpatcher?

Voin tehdä myös valmiin imagen, mutta valitettavasti en ehdi tekemään sitä tänään. Huomiseksi voin yrittää...

AngeFIN
14.07.2005, 19:22
Hmm... Eihän kiintolevyllä ollut aiemmasta tavasta jääneitä tiedostoja? Eli suorithan asennuksen kiintolevylle, jossa tiedostot olivat alkuperäisellä tavalla? Kumman asennusvaihtoehdon muuten valitsit: 1) UXE + PBL-Metoo + EvoX M8 vai 2) UXE + Nkpatcher?

Voin tehdä myös valmiin imagen, mutta valitettavasti en ehdi tekemään sitä tänään. Huomiseksi voin yrittää...

Oli siellä aiemmasta kokeilusta tiedostoja. Eli poistan kaikki mitä laitoin sinne ja muutan f0nts -> Fonts ja MODxboxdash.xbe -> xboxdash.xbe? Haittaako muuten että poistin Xbox.xtf ja XBox book.xtf tiedostot kun sun ohjeessa käskettiin kaikki xtf filut c:n juuresta poistaa?

EDIT: niin ja tossa installerissa valitsin 1) UXE + PBL-Metoo + EvoX M8

Tdubel
14.07.2005, 19:28
Epäonnistuminen saattoi johtua aiemmasta kokeilusta jääneistä tiedostoista. Muuta tiedostot alkuperäisiksi ja kokeile uudelleen. Puutuvilla xtf-tiedostoilla ei ole väliä. Jos et saa toimimaan, niin voin tehdä valmiin imagen.

AngeFIN
14.07.2005, 19:38
Epäonnistuminen saattoi johtua aiemmasta kokeilusta jääneistä tiedostoista. Muuta tiedostot alkuperäisiksi ja kokeile uudelleen. Puutuvilla xtf-tiedostoilla ei ole väliä. Jos et saa toimimaan, niin voin tehdä valmiin imagen.

Roger that :)

AngeFIN
14.07.2005, 20:07
tein niinkun käskit ja nyt boxi käynnistyi Evolution X db:lle :D
Kiitos suuresti avustasi Tdubel! :p

Onko XBoxi pidettävä virroissa ettei kello nollaudu ja mene looppiin vai onko tossa se korjattu?

EDIT: Miten muuten siirrän ohjelmia ja muuta kamaa Xboxille ku mulla A-Link ADSL Roadrunner 44B, pitääkö mun laittaa koneeseen toinen verkkokortti vai saisko ton yhteyden pelaamaan ADSL boxin kautta?

Ja mitä ohjelmaa suosittelet tiedostojen siirtämiseen koneelta X-Boxiin?

Tdubel
14.07.2005, 21:30
Onko XBoxi pidettävä virroissa ettei kello nollaudu ja mene looppiin vai onko tossa se korjattu?UXE:a käytettäessä kys. ongelmaa ei ole. Eli voit irroittaa virtajohdon ilman pelkoa, että Xbox jäisi looppiin.

EDIT: Miten muuten siirrän ohjelmia ja muuta kamaa Xboxille ku mulla A-Link ADSL Roadrunner 44B, pitääkö mun laittaa koneeseen toinen verkkokortti vai saisko ton yhteyden pelaamaan ADSL boxin kautta?Muistaakseni kyseiseen malliin voi kytkeä useamman laitteen, jolloin et tarvitse toista verkkokorttia tai hubia.

Ja mitä ohjelmaa suosittelet tiedostojen siirtämiseen koneelta X-Boxiin?Itse käytän FlashFXP:tä ja WS_FTP:tä. Ensimmäinen on suosittu ja monipuolinen, mutta maksullinen (saatavana 30-päivän kokeiluversio). Jälkimmäisestä löytyy ilmainen LE-versio.

AngeFIN
14.07.2005, 22:08
Muistaakseni kyseiseen malliin voi kytkeä useamman laitteen, jolloin et tarvitse toista verkkokorttia tai hubia.

Liitin X-Boxin ADSL-Boxiin johon tietokonekin on liitetty. Laitoin X-Boxin asetuksissa Use Static IP -> No. DHCP hakee IP-Osoitteeksi 81.197.xxx.xxx. Koitin yhdistää FlashFXP:llä User: xbox pw: xbox port: 21

Ei yhdistä, tos on logi:

[R] Connecting to 81.197.xxx.xxx -> IP=81.197.xxx.xxx PORT=21
[R] Connected to 81.197.xxx.xxx //xxx X-Boxin ip:n loppuosa
[R] 220 Please enter your login name now.
[R] USER xbox
[R] 331 Password required for xbox.
[R] PASS (hidden)
[R] 230 User xbox logged in , proceed.
[R] SYST
[R] 215 UNIX Type: L8
[R] FEAT
[R] 502 feat is not implemented.
[R] REST 100
[R] 502 rest is not implemented.
[R] This site may not allow file resuming
[R] CWD /
[R] 250 "/" is current directory.
[R] PWD
[R] 257 "/" is current directory
[R] TYPE A
[R] 200 Type set to ASCII.
[R] PASV
[R] 502 pasv is not implemented.
[R] PORT 81,197,yyy,yyy,4,99 //yyy.yyy koneen ip:n loppuosa
[R] 425 Can't open data connection to 81.197.yyy.yyy:25348
[R] List Error
[R] PASV
[R] 502 pasv is not implemented.
[R] PORT 81,197,yyy,yyy,4,100
[R] 425 Can't open data connection to 81.197.yyy.yyy:25604
[R] List Error

EDIT: Huomasin muuten äsken että DVD-elokuvat ei käynnisty, lähtee lataa ja palaa takaisin DB:lle. Pelit kyllä toimii

Ultor
14.07.2005, 23:47
Tuo 81.197.xxx.xxx IP on varmaankin ISP:n antama. Vähän ongelmallinen tapaus, koska tuolloin data voi kulkea ulkomaailman kautta, eli data kulkee boxin ja PC:n välillä vain sillä nopeudella, mikä ADSL-yhteyden nopeus. Myöskin tuossa on ikävä tietoturva ongelma, sillä kuka tahansa, joka tietää boxin IP:n pääsee siihen käsiksi, jos se on vain päällä.

Yksi ratkaisu olisi muuttaa tuo ADSL-boxi reitittäväksi, jolloin nuo koneet saisi samaan aliverkkoon. Tällöin bitti alkaisi viuhua sitten hivenen nopeampaa ja myöskin tietoturvallisuus olisi luultavasti hivenen parempi (ei se NAT:uskaan ole silti autiaalliseksi tekevä). Toinen vaihtoehto on sitten tietysti hommata PC:seen toinen verkkokortti, johon kiinnittää Boxin.

AngeFIN
15.07.2005, 00:50
Sain yhteyden toimimaan crossoverilla suoraan koneeseen. Mutta mulla on nyt toinen ongelma. DVD-Elokuvat ei toimi. Asensin XBMC:n eikä toimi siinäkään. Dashilta käynnistettäessä palaa heti takaisin dashille, XBMC;stä palaa takaisin valikkoon. Koitin avata yksittäisen vob tiedoston niin siinä oli vihreetä pikselimössöö jaa äänet rätisi. Mikä mahtais olla ongelmana? :confused:

oon koittanu monella dvd:llä, kaikki ihan aitoja, ei poltettuja

Ultor
15.07.2005, 08:47
Sain yhteyden toimimaan crossoverilla suoraan koneeseen. Mutta mulla on nyt toinen ongelma. DVD-Elokuvat ei toimi. Asensin XBMC:n eikä toimi siinäkään. Dashilta käynnistettäessä palaa heti takaisin dashille, XBMC;stä palaa takaisin valikkoon. Koitin avata yksittäisen vob tiedoston niin siinä oli vihreetä pikselimössöö jaa äänet rätisi. Mikä mahtais olla ongelmana? :confused:

oon koittanu monella dvd:llä, kaikki ihan aitoja, ei poltettuja
Kokeiles DVD X2:lla (tjsp.), löytyy #xbins:stä.
http://www.consoleforums.net/showthread.php?t=570

AngeFIN
15.07.2005, 12:11
Kokeiles DVD X2:lla (tjsp.), löytyy #xbins:stä.
http://www.consoleforums.net/showthread.php?t=570

Toimii kuin unelma, kiitos jälleen kerran :D

Sääli vaan että kaukosäädintä ei voi käyttää

Ultor
15.07.2005, 17:29
Toimii kuin unelma, kiitos jälleen kerran :D
Olkaapa hyvä.

AngeFIN
15.07.2005, 18:12
Olkaapa hyvä.

Ihmettelen vaan että poltetut DVD:t toimii XBMC:ssä mutta ei aidot, olisko dvd-alueisiin liittyvää? DVD X2:ssa toimii kaikki mutta oon ihastunut XBMC:in käyttöliittymään :rolleyes:

Kyl XBMC:ssä toimii kaikki muut levyt (laitoin rinnalle kunnon DVD-aseman) mutta ei aidot dvd-leffat.

Shadown
15.07.2005, 18:41
Ongelma saattaa johtua myöskin DVD-leffojen kopiosuojista.

Joka tapauksessa XBMC:n DVD-toisto on hanurista.