Näytä koko versio : Wiinja "Nintendo Wii Modpiiri"
Kuinkas ollakkaan niin Nintendo wii:lle on saatavilla modpiiri,
heti 1.2.07 jälkeen. Wiinja:lla pystyy pelailemaan mahd backupeja sekä mahdollisesti myös Nintendo Gamecubelle suunnattuja homebrewejä, tosin tästä väittämästä en ole varma.
Consoletech oulu pyrkii hankkimaan kyseisen piirin käsiinsä, ja testaamaan
sen toimivuuden ja kirjoittamaan siitä artikkelia Consoleportaaliin,
niin pian kuin vain on mahdollista.
Voin luvata mahdollisesti myös kuvalliset ohjeet seuraaviin
Nintendo WII avaus
Nintendo WII DVD aseman puhdistus ? * katsotaan miten aikaa riittää *
Nintendo WII modpiiri asennus Wiinja modchip
Muuta
Nintendo WII modpiiri WIInja arvostelu kuvien kera.
pysykää siis kuulolla ja tarkkailkaa osoitetta
www.consoleportal.net
pyrin ilmoittelemaan myös täällä foorumeilla tulevia uutisia.
Seurailkaa myös
www.wiinja.com
www.maxconsole.net
-Pete
Tätä onkin odoteltu jo.
Nyt alkaa vielä aktiivisempi seuranta tälle foorumille
T: Varma tuleva asiakas
Lisään vielä, että on olemassa jo toinenkin modi Wiille, nimeltään CycloWiz (http://www.cyclowiz.com/).
Cheapestmods on lupaillut hankkivan tuota CycloWiziä.
Mielenkiintoista...
Näytää viel et olis kohtalaisen helppo modaa. :)
Toi peten esittämä piiri on niikuin PSONE piiri...
Jep, onkin arvuuteltu piirin olevan joku PIC-piiri ja sen sisältö melkolailla vuotaa jossain vaiheessa ulos ja modin voi sen jälkeen tehdä itse.
Okei. Vedetääs sanoja takas.
Olemme suorassa kontaktissa Wiinjan tekijään ja minulla on jo Wiinja käsissä, muttei mihin asentaa. Modi on PIC-piirillä, ihan kuten XHB on kirjoittanut, mutta sellaisella, että sen dumbin teko ei ehkä ole ihan helppoa (Ei mahdotonta).
Tulevaisuudessa piiri vaihtuu PIC:stä toisenlaiseen piiriin.
Testausvaiheen jälkeen alan niitä asentamaan ihan julkisesti ja Cheapestmods saa kyseisiä modeja varmana maanantaina myyntiin.
Itse saan Wiin todennäköisesti maanantaina käsiini ja modaan laitteen ja kirjoitan lisäkokemuksia modista sitten lisää.
Myöhemmin tulee arvonta, jossa myyn Wiin samalla hinnalla ulos kuin sen saisi kaupasta, mutta modattuna Wiinjalla.
Nyt on tullu Wkey piiri jonka voi päivittää- :)
Taitaa dream kohta mennä ostoksille,,,
http://www.wiikey.cn/
Jep siinä on tosissaan päivitys mahdollista. Mutta uusia versioita vanhoista modeista odotellessa. :D
Dominator
04.02.2007, 22:03
Mahtaa nintendoa vituttaa ku näin nopeasti tuo kopiosuojaus murrettiin.
Sen mitä tuosta modista tiedän, niin luulen ettei Nintendolla pahemmin ole ollutkaan tarkoitus kopiosuojata pelejään.
Mutta oli tuo silti aika yllättävän helppoa näemmä. Modeja on sentään tällähetkellä kolmea erilaista ja käsitykseni mukaan mikään niistä ei ole kopiota toisistaan, vaan ihan itsenäisiä projekteja.
Modi tuli sitten asenneltua. Asennus on todella helppoa. Kuvista toki huomaa miten helppoja on nuo juotoskohdat, mutta tuo purkaminenkin on todella helppoa.
Vähän mietin, että mitäköhän kaikkea sieltä sisältä pitääkään purkaa, mutta sisältä ei tarvinnut kuin tasan neljä ruuvia aukasta ja kääntää DVD-asema seljälleen ja repästä liittimet irti ja eikun kolvaan.
Ulkokuoren kanssa olikin sitten säätöä jonkun verran. Mutta kun nyt tietää mitkä kaikki ruuvit tarvitsee aukasta ja mitä ei tarvitse, niin seuraava asennus onkin jo lasten leikkiä. Meinaan ulkokuoressa oli jokunen ruuvi mitä ei tarvitse aukasta.
Kopiota en ole vielä ehtinyt hankkia, joten se puoli on kokonaan testaamati. Alkuperäiset levyt toimi edelleenkin, joten ainakaan mitään ei mennyt rikki. :D
Wiinja ei toimi kaikkien markkinoilla olevien konsoleiden kanssa. Nintendo Wii:stä on versio, jossa Wiinja ei toimi. Piiri toimii ainostaan GC2-DMS piirillä varustetun Wii:n kanssa.
Piiriä saa Suomen halvimmalla hinnalla http://www.modpiiri.com
Wiinja ei toimi kaikkien markkinoilla olevien konsoleiden kanssa. Nintendo Wii:stä on versio, jossa Wiinja ei toimi.
Piiriä saa Suomen halvimmalla hinnalla http://www.modpiiri.com
Jaahas, se on "Euro Arto" taas vauhdissa. Ihan kiva kun tiedotat asioita, jotka koskee itse aiheeseen, mutta olisikohan tuo mainostaminen vähän paksua?
Noh, asiaan. Tuli nyt sitten testattua varmuuskopiolla ja hyvinhän se pelas.
Alkuun poltin sellasella softalla kuin Burn4Free. Ilmeisesti se ei ainakaan DVD-ROM:na tuohon plussa levyyn polttanut, koska lopputulos oli "panic-ruutu", jossa ilmoitettiin levyn olevan viallinen. Sitten sainkin asenneltua Nero7:an ja sillä sitten uusiksi ISO:a polttamaan. Lopputulos olikin sitten jo toimiva levy. Nero ilmoitti polttavansa levyn automaattisesti book typeltään DVD-ROM:na, kuten pitikin.
Peli myöskin tuntus toimivan kuin olisi aito. Ei mitään hitaita latauksia jne.
Pitäs avata toi wii ja kattoo onko oikee versio ennenku tilaan ton wiinjan, mut mistäs ootte löytäny noita kolmipäisiä avaimia? Ja sit viel, että kannattaako mun mennä kolvailee sitä modtsippii sinne sisään ku ei oo aikasempaa kokemust tommosest modailust?
Erikoisempia ruuviväänninkärkiä löytyy vaikkapa elektroniikkaliikkeistä, esim. Vaasan elektroniikkakeskukselta (http://www.vekoy.com/product_info.php?cPath=92_968_679&products_id=8036) löytyy sarja josta noita kolmesiipisiä triwingejä löytyy neljää eri kokoa. Itse valitsisin kyllä wiihin jonkun päivitettävän chipin, kuten cyclowiz tai wiikey... mutta kukin tyylillään. ;)
Viittiskö Shadown laittaa vaikka kuvii, et mitkä ruuvit pitää irrottaa? Risci kiitti neuvosta, kävin ostaa tommosen sarjan biltemasta ja nyt ei voi todeta ku et nätisti liian iso toi mikä tos sarjassa on :/ pienempii ei biltemasta löytyny. Saiskoha tommosii Tri-Wingei ihan "meisseileinä" suomesta? En ite ainakaa googlel löytäny
Cyclowiziä ei mun käsitykseni mukaan edes pysty päivittämään. Wiikey on kai ainoa jota pysty päivittämään. Muutenhan nuo modit eivät eroa toisistaan toiminnoiltaan mitenkään.
Purkamisesta sen verta, että ei ole kuvia. Nyrkkisääntönä on, että kaikki kolmisiipiset pitää avata. Osa on niiden luukkujen suojassa sen mustanlevyn alla, joka pitää ensin poistaa ristipäät avaamalla.
Noin karkeasti vois sanoa, että kaikki ruuvit mitä pohjasta ja alareunasta sivuilta löytyy, pitää avata plus edestä yläsivusta ne pari mustaa ristipäätä, joilla oli ylhäältä kiini se etupaneeli.
Pohjassa tosin ei tainnut olla kuin tasan kaksi ruuvia ja ne olivat sielä syvällä liukuesteiden alla takana Wiitä. Ne jouduin itsekkin ristipäällä aukaisemaan. Pieni ristipää käy.
EDIT:
Katsoinkin uudestaan Cyclowizin sivuja ja sielä tosiaan ainakin nyt lukee tuosta päivityksestä.
EDIT2:
Tuli mieleen, että sielä pohjassa oli myöskin toinen pari kolmisiipiä siinä edessä, jolla oli etupaneeli alhaalta kiini.
Lisäkokemuksena olis nyt pidempi pelisessio.
Nyt pitää vetää takaisinpäin toimivuudessa. Pidempään kun pelasi, alkoi tulemaan legendaarista DRE:a (Disc Read error). Ongelma aika varmasti on kiini käytetystä mediasta.
Käytössäni on Samsungin Pleomax DVD+R 8X levyjä. Eli nuo nyt ei ole kovinkaan suositeltavia, eikä ilmeisesti plussat noin muutenkaan.
Olen testaillut lisää toisellakin aihiolla. Tälläkertaa oli testissä Memorex DVD-R.
Tulos oli parempi, mutta aika heikko silti. DRE:ää iski aika paljon ruutuun. Testasin myöskin toisella pelillä tälläkertaa ja samaa luokkaa oli.
Mutta toisella tyypillä taas ei ole kuulemma mitään ongelmaa. Kenties aihiovalintani on vain mennyt kahdesti putkeen väärin tai sitten tossa itse konsolissa (Lainavehje) on jotain ongelmaa.
Lisää testanneena sekä ulkopuolisen kokemuksia kuunnellen on se ongelmakin kenties löytynyt.
Joko minulla on niin huono tuuri, että valitsin kahdesti peräkkäin aihion, joka ei oikein tykkä pelata Wiissä, tai sitten ongelma on puhtaasti itse Wiissä ja lämmöissä.
Pidempään testanneena huomasin, että tauot auttoivat kummasti ehkäisemään DRE-virheitä. Sitten keksin koko laitteen kiskasta nurkasta pöydälle ja kyljelleen (Tai mahalleen, miten sen nyt haluaa tulkita), jolloin hetken aikaa pelanneena huomasin DRE-virheiden kadonneen kokonaan. Ensin alkuun niitä tuli, mutta sitten ne harveli ja katosi kokonaan.
Selvää on, että Wiin tuuletinhan on alaspäin, jos kone on pystyasennossa. Wiin telineessä on toki ilmanvaihtoaukko, mutta kenties se laite kuumenee jonkun verran enempi haitaten samalla lukua.
Saiskoha tommosii Tri-Wingei ihan "meisseileinä" suomesta? En ite ainakaa googlel löytäny
Turhan iso oli tuo pienin triwing-kärki vekoyn sarjassakin.
Voi olla aika hankalasti löydettävissä Suomesta, mutta esimerkiksi Saksan ebayssä myyjä tunnuksella "pid-handy-fit" myy tuollaisia meisseleitä. Toimituskuluineen (paypalilla maksettuna) hintaa kertyy yhteensä 11,34e (meisseli 4,90e, toimituskulut Suomeen 5,90e, lisä paypal-maksusta 0,54e). Brittien ebayssa hinnat selkeästi korkeammat... Tässä vielä valmis haku triwing-sanalla Saksan ebaystä: http://tinyurl.com/2vpf6p
Mikä muuten yhdistää Nintendon konsolit ja Hawk-harjoitushävittäjät? No se, että Hawkeissa esimerkiksi rungon luukut ovat triwing-päisillä pikalukoilla varustettuja - eli niitä on siis muuallakin kuin Nintendoissa... kanta tosin on 'hieman' isompi. ;)
Noita kolmisiipiä on aika paljon käytössä tollasissa "kertakäyttö" kamoissa, kuten hiustenkuivaajat jne, jotka ei ole korjattavaksi edes tehty.
Lisää pelanneena nuo RDE-virheet katosi kokonaan, vaikka käytänkin nyt konetta pystyasennossa telineessään. Tiedä sitten mistä ne alkuun johtuivat. Ehkä läheisyys lämpöpatteriin vaikutti tai jotain.
Jaahas, se on "Euro Arto" taas vauhdissa. Ihan kiva kun tiedotat asioita, jotka koskee itse aiheeseen, mutta olisikohan tuo mainostaminen vähän paksua?
Vai että Euro Arto :D Kuulosta hyvältä. Mutta mitä sitä faktaa kiertämään, hintahan on Suomen halvin Modpiiri.comissa jne. Ja olihan pakko korjata cmodsin virheellinen mainonta, että toimii kaikkien markkinoilla olevien versioiden kanssa.
Vai että Euro Arto :D Kuulosta hyvältä. Mutta mitä sitä faktaa kiertämään, hintahan on Suomen halvin Modpiiri.comissa jne. Ja olihan pakko korjata cmodsin virheellinen mainonta, että toimii kaikkien markkinoilla olevien versioiden kanssa.
Sillon se tilanne oli se, että toimi. Nyt asia on muuttunut ja sehän tiedetään jo valmistajallakin (Niin sillä samalla, jonka Diablo haukku pystyyn irkissä ja meinasitte saada myynti-bannia siksi)
CMODS:ssa ollaan varmana valmiita vaikka myymään eurolla noita, jos vain kiinnostas, mutta kun ei kiinnosta. :D
Ja olihan pakko korjata cmodsin virheellinen mainonta, että toimii kaikkien markkinoilla olevien versioiden kanssa.
Muuten ihan hyvä, mutta emme ole missään vaiheessa väittäneet että se toimisi kaikkien versioiden kanssa. Siinä vaiheessa kun kirjoitit viestisi emme olleet vielä ehtineet lisätä sivuillemme suht tuoretta tietoa epäyhteensopivuudesta -D2B -piirin kanssa, mutta ei siellä kyllä lukenut että se kaikkien versioiden kanssa toimisi.
Ja olihan pakko korjata cmodsin virheellinen mainonta, että toimii kaikkien markkinoilla olevien versioiden kanssa.
Katselin tuota sinun tuoteselostusta (Yllättävän paljon Cmodsin selostuksen näköinen, joka oli esillä ennen teitä), että onhan sekin virheellinen:
Wiistä on kahta versiota, Panasonic GC2-DMS ja GC2-D2B piireillä. Piiri toimii ainostaan GC2-DMS piirin kanssa.
Niitä asemia on oikeasti kolme, joista kahdessa Wiinja toimii. Cmods korjasin tuon tekstin myöhemmin. Te raukat ette ole vain viimeaikona käynyt kopioimassa.
Selostusta on sitten turha muuttaa ja väittää "Ei ole ikinä lukenut", koska minulla on esittää ruudunkaappaus.
Onko sipuli kireällä kun täytyy kirjoittaa "te raukat?" Ja aika outoa että foorumin pitäjä on noinkin pahasti puolueellinen. Kysymys kuuluu, kannattaako tuollaisen henkilön ylläpitää foorumia? Ei todella.
Eiköhän tuoteseloste oli hyvin pitkälle samanlainen kun on kyse samasta tuotteesta.
Selostusta on sitten turha muuttaa ja väittää "Ei ole ikinä lukenut", koska minulla on esittää ruudunkaappaus.
Onpa outo oletus. Ei muutakuin tsemppiä vainoharhaisuudelle...
Onko sipuli kireällä kun täytyy kirjoittaa "te raukat?" Ja aika outoa että foorumin pitäjä on noinkin pahasti puolueellinen. Kysymys kuuluu, kannattaako tuollaisen henkilön ylläpitää foorumia? Ei todella.
No se kopioiminen nyt vaan pitää paikkaansa. :D
Ja kyllä kannattaa pitää foorumia. Puolueellisuus kun on tarttunut tässä vuoden mittaan muihinkin. Minulla on oikeus foorumin pitäjänä olla ihan niin puolueellinen kun minusta itsestäni tuntuu. Muistan ajat, kun sinä olit täällä Adminina ja poistelit omien mieltymystesi mukaan kokonaisia viestiketjuja, jotta busines pelaisi tehokkaammin. Piti kaikki kilpailijoiden linkit (Jopa ulkomaiset) poistaa tai editoida.
Nyt minulla on se hyvä tässä, että voin oikeastaan tehdä mitä lystään tai olla tekemäti tämän foorumin suhteen. :D
Voin vaikka poistaa sinunkin mainokset (Jonka olen tehnytkin suurimmaksiosaksi), koska se on ensinnäkin foorumin sääntöjen vastaista, että kilpailijat tänne mainostavat itseään (Pitäisi sinunkin muistaa tämä) ja aika törkeetä noin muutenkin sen kaiken jälkeen mitä sinä painostit minun tekemään aikoinaan.
Hehe, eli siis toimit tällä hetkellä juuri samalla tavalla kuin minä pyysin yhteistyömme aikaan toimimaan. Eli oliko se sitten oikein "painostusta" ? LOL :D
Annamme linkittää itse aiheessa, jos se ei ole suoranaista mainostusta. Sinun tapasi on silkkaa mainostamista itsestäsi, jota en hyväksy. Täällä on toki paljon sinun ja muidenkin kirjoittamia juttuja, joissa esiintyy sinun sivustosi linkkejä. Emme ole niihin koskeneet, emmekä koske. Sinun aikana piti jopa viesteissä esiintyvät linkit poistaa.
Eipä tosiaan tahdo suomen kaupoista tri-wing avaimia löytyä. Tuossa lienee oikeanlainen avain http://www.play-asia.com/paOS-13-71-1e-49-en-70-1fe.html
Game boy advance konsolissa ja pelikaseteissa on muuten samanlaiset tri-wing ruuvit, kuin wii konsolissa.
Itse tuossa kesällä menin hankkimaan tuollaisen Einhell BAS 3.6 AK ruuvi vääntimen hinta oli luokkaa hieman vajaa 20eur, sai ainenkin joistain autotarvikeliikkeistä, sekä ns halpahalleista, takuuta vermeellä on sen 24kk, joten ei kai ihan huono vekotin voi olla, ja mukana noita erillaisia kärkiä ruuveille ja torxeille ja muille on tuollaiset 100kpl, mukana mm 4 eri kokosta Tri-wing kärkeä, tosin ei ole lähimailla Wiitä, tai muutakaan nintendon vehjettä et vois kokeilla onko noi oikeata kokoa.
Tossa on se paha, että jos ne on näitä sarjoja, joissa on "kärjet", niin ne ei mahdu noihin kahteen ruuviin. Ne on niin syvällä tuolla ja vääntimien varret liian paksuja.
Näin on, ja ainaki mulla neki oli liian isoja mutta,
ruuvit lähti irti aika helposti,
otin vain pienimmän talttapää ruuvarin joka mulla on ja viilasin sen sopivammaksi,
kaikki muut uuvit lähti helposti paitsi ne 2 jotka pitää sen etupaneelin kiinni,
mä vaan porasin ne läpi n. 2mm terällä ja laitoin tilalle sopivan kokoset ruuvit.
Pariston pidikkeen ruuvi ei enää aukaisun jälkeen pitänyt,
siihenki piti iskee isompi ruuvi kiinni.
Maxell:in DVD-R levyt toimii hyvin, ei DRE:tä,
nuita Acme:n levyjä en oo vielä kokeillut
( Acme = TDK, pakttu Eestissä, siksi nimi ei saa olla TDK ).
Tämä selvä, pitänee jostain kaivaa Wii käsiin, ja tutkia, minkäkokosia ruuveja sieltä oikein löytyy, sitten helpompi alkaan metsästään oikeankokoisia avaimia. Ilmoitellaan jos noita Tri-Wingejä jostain alkaa tuleen koto suomestakin vastaan.
Laitetaan tähänkin ketjuun nyt tiedoksi toi sama minkä toiseen ketjuun pistin uuden Wiinja-version uusista ominaisuuksista:
http://www.consoleforums.net/showpost.php?p=19221&postcount=6
Heyyyy.... Mikäs/kukas tässä Hesan lähella asentais mulle tuon Wiinja.n ?
Kaide
kaide(at)hukassa(dot)com
Mä olen Riihimäellä ja mulla on modejakin valmiina.
Mä olen Riihimäellä ja mulla on modejakin valmiina.
U have mail
jussi.alho at consoletech.org
Dodis, nyt on tullut wiinja versio 1.1 asenneltua ja hyvinhän se pelittää.
myös homebrew softan ajaminen onnistuu wiinja sivuilta saatavan wiinja gcos boot levyn avulla.
kirjoittelen myöhemmin tälläviikolla vielä artikkelin piiristä ja sen asennuksesta
osoitteeseen www.consoleportal.net
piirin toimitti cheapestmods
Juu, tuli kans asenneltua.
Piiritkin saapuivat vihdoin meille, posti jakeli väärin nuo wiinjan edustajan toimittamat piirit.
Onko tuosta on/off johdosta tietoa, onko kukaan testannut/nähnyt kuvia?
* UPGRADEABLE by DVD
* Boots All NTSC JAP/USA on NTSC WII
* Boots NTSC Backups on PAL WII Partially
* Non Swap / Direct Boot
* Boots Own Region WII Backups Directly
* Boots Own Region Gamecube Backups Directly
* Boots Directly Gamecube Imports Partially
* Boots All Gamecube Import Backups by SWAP
* Supports all the WII Versions/Drive currently available
* D2B Drive Support and Improved Read Method (No DRE)
* AudioFix
* MultiDisc/MultiGames
* Easy Soldering & Remove / 6 Wires
* Support DVD-R/DVD+R & DVD+RW/DVD-RW without Booktype
* Universal EUROPE/USA/JAPAN Wii Console Supported
* Hardware DISABLE Option Using Pin3+SW2 (Power on+Reset)
* Stealth Mode
* Recovery Mode for Bad Upgrade
http://www.gbatemp.net/
Nyt on tullut patchi, jolla saa toimimaan ntsc pelit pal-wiissä. http://gbatemp.info/wii-nfo/image.php?syn-rfp
Tiedosto löytyy tuolta http://www.gbatemp.net/
Millainen mod piiri minun kannattaisi ostaa ettei tarvi kuukauden kuluttua sitä vaihtaa? Onko se päivitettävyys tärkeä? Pärjääkö sillä Wiinja piirillä hyvin vai täytyykö ostaa Wiikey tai CycloWiz ? ja onko niitä edellämainittuja johdottomia helpompi asentaa jos kolvia ei ole ikinä käyttänyt? Kuume on suuri mutta kun ei osaa päättää millaisen ostaisi ja pikkasen pelottaa että hajoaako koko laite asennuksessa.
Mitä nyt noita katsoo, niin seuraava kolmikko on lähes samanlaisia: Wiinja Deluxe, Wiikey, CycloWiz.
Kaikkia noita pystyy päivittämään ja kaikissa noissa luvataan oikeastaan samat toiminnot. Kenties kuitenkin Wiinja Deluxe ja Wikey ovat karvan parempia ainakin annetuilla lupauksilla. Wiikeyssa on vain se, ettei sitä kai vieläkään saa mistään (En tosin ole viimeisintä tilannetta katsonut).
Jos epäilyttää tuo asennus, niin minultakin saa asennuksen SEKÄ modin (Wiinja V2 ja Wiinja Deluxe) yhteispakettiin.
Itselläni minulla on käyttökokemusta vain Wiinja V1 (Löytyy sitäkin toistaiseksi) toiminnasta. Jonkun verran puski kesken pelien lukuvirheitä (Wiin modit on siitä poikkeuksellisia, että ne oikeasti vaikuttaa aseman lukuun). Wiinja V2 on kuulemma noiden suhteen yli puolet parempi ja sama koodi (Plus uudet omnaisuudet) on suoraan Wiinja Deluxe:ssa.
Olisihan se mukava jos joku sen asentaisi mutta säästölinjalla kun olen niin otan riskin ja asennan itse. Melkovarmasti lähtee WiiKey tilaukseen niin ei tarvi jälkeenpäin sitä päivitystä itkeä ja asentaminen näyttäisi olevan helpompi kun ei ole piuhojen kanssa sähläämistä.
Itse olen sillä kannalla, ettei ainakaan siltä pohjalta kannata tilata Wiikeytä, koska siinä on "quiksolder". Tommosen asennuksen poistaminen on ilkeetä hommaa ilman kunnollisia työkaluja. Eikä se Wiikey eroa sitten muuten esmes Wiinja Deluxesta mitenkään.
No täytyy tässä pikkasen vielä miettiä mitä tilaa mutta kuume sen verran kova että tänään vielä tilauksen laitan menemään.
Tuot tänään koneesi tänne niin sulla on illaksi Wiinja kiini. ;)
Tuot tänään koneesi tänne niin sulla on illaksi Wiinja kiini. ;)
V2 50e asennettuna tai Deluxe 60e niin voisin jopa harkita :)
Toi deluxen hinta liippaa jo aika läheltä. Mutta näin julkisesti en paljasta hintaa.
Aiheesta kiinnostuneena, mutta hölmönä kysynkin: mites tuo DVD-elokuvien katselu toimii näillä piireillä? Olen ymmärtänyt ettei Wiillä voi katsoa DVD-elokuvia, mutta mahdollistaako mikään piiri tämän?
Ei mahdollista mikään piiri. Se joku "TX" tms. valmistajan/suunnittelijan mukaan muka pystyisi, mutta se projekti on jäissä "rahan puutteen takia". :)
Erikoista että tuo Deluxe malli vaatii tuon 3. nastan kiinnityksen. Vaikeuttaa turhaa asentamista. Toki sen avulla piirin saa kytkettyä pois päältä.
Mutta esim WiiKey ja CycloWiz V2 huomattavasti helpompia asentaa.
Simppa88
17.03.2007, 22:30
Metkun poijjat on vääntäny kyl taas hyvän ohjeen. Tällä kertaa asennelaan Wiinja CLICKS
(http://www.metku.net/index.html?path=reviews/wii_part1_wiinja/index)
Off: Paska toi youtube kun ei anna olla mitään videoita siellä, mm poistaneet noi metkun wiinja asennus videot.
Erikoista että tuo Deluxe malli vaatii tuon 3. nastan kiinnityksen. Vaikeuttaa turhaa asentamista. Toki sen avulla piirin saa kytkettyä pois päältä.
Mutta esim WiiKey ja CycloWiz V2 huomattavasti helpompia asentaa.
Niin, Cyclo SEKÄ Wiikey vaatii samaisen johdon, jos niistä haluaa sen sammuttamisen toteuttaa. CycloWizistä mulla ei ole mitään tietoa, mutta Wiikey on kuulemma erittäin paska asentaa sillä "quiksolderilla".
Joo, nuo quicksolderit ovat aika huonoja vaihtoehtoja yleensä. Piuhoilla hyvä vetää.
Wiikey on testaamani perusteella erittäin laadukkaan oloinen piiri,
ja sen saa hyvin sijoitettua DVD-aseman emolevyn reunaan,
josta sen voi johdottaa juotospisteisiin. Nopea asentaa ja varmatoiminen.
toki Wiinjadeluxe piirikin tarjoaa samat ominaisuudet.
-Pete
Äh ei ny haku termit osu kohilleen kun en löydä tätä tietoa...
Voiko Wiillä toistaa DVD elokuvia mod piirin asennuksen jälkeen vai ei?
Valitettavasti ei voi. Tai ainenkaan tällä hetkellä ei ole olemassa ohjelmistoa joka sen mahdollistaisi.
Jebu sitä vähän pelkäsinkin mutta piti vielä varmistaa... Kiitti infosta
Tämä näyttää suhteellisen hyvältä media playeriltä wiille:
http://modyawii.tehskeen.com/mfe.html
toinen linkki samasta aiheesta:
http://psx-scene.com/forums/yaosm/57035-mfe-bootable-disc-creator-1-0-a.html
Jos joku vielä voisi testata toimivuutta, niin kertokaa toki tuloksista.
hmmmm... Näytti ainakin mielenkiintoiselta! Toivottavasti joku ehtii tuota testaamaan... :D
EDITTIÄ: en muuten mistään löytänyt tietoa että miten toi tukee esim dvixien irrallisia tekstityksiä? Pitääkö ne laittaa kiinteiksi aveihin että toimivat vai osaako se haistella ne...
Eli pikaisen tarkastelun jälkeen playerin pitäisi siis olla linuxin MPlayer
http://www.mplayerhq.hu/design7/info.html
Boottidvd siis käynnistää linuxin ja sieltä tuon MPlayerin.
Ohjelma on siis äärimmäisen kattava, ja toistaa kyllä kaikki tekstitykset ja valtavan määrän eri pakkaustapoja.
Toivottavasti joku saa tätä testattua, itse saan wiin kuntoon vasta ensi viikolla, joten oma testi saa odottaa sinne asti.
Eli pikaisen tarkastelun jälkeen playerin pitäisi siis olla linuxin MPlayer
http://www.mplayerhq.hu/design7/info.html
Boottidvd siis käynnistää linuxin ja sieltä tuon MPlayerin.
Ohjelma on siis äärimmäisen kattava, ja toistaa kyllä kaikki tekstitykset ja valtavan määrän eri pakkaustapoja.
Toivottavasti joku saa tätä testattua, itse saan wiin kuntoon vasta ensi viikolla, joten oma testi saa odottaa sinne asti.Onko vielä kukaan saanut tuota testattua? Alkaa Wiin osto poltella... :D
Hei,
olen ihan pihalla kaikesta, tässä vähän kysymyksiä:
Ostin Wiin pari vuotta sitten n. viikon julkaisun jälkeen. Toimiiko Wiinjadeluxe siinä? Entäs Wiikey? Ja polttamisesta semmoinen kysymys että lataat pelin koneelle, poltat normaalille Dvd+r tai -r levylle, ja laitat koneeseen niin pitäiskö sitten pyöriä? Miten päivittäminen vaikuttaa modaamiseen? Kiitos
Hei,
olen ihan pihalla kaikesta, tässä vähän kysymyksiä:
Ostin Wiin pari vuotta sitten n. viikon julkaisun jälkeen. Toimiiko Wiinjadeluxe siinä? Entäs Wiikey?
Kummatkin toimii, jos sarjanumero on luokkaa LEH-100->LEH-134
Ja polttamisesta semmoinen kysymys että lataat pelin koneelle, poltat normaalille Dvd+r tai -r levylle, ja laitat koneeseen niin pitäiskö sitten pyöriä?
Näinhän se.
Miten päivittäminen vaikuttaa modaamiseen? Kiitos
Tällä hetkellä ei pitäisi olla vaikutusta. Tosin Wiikeyn uusin softa valmistajan mukaan osaa tulkita Wiin alueen ja sen mukaan estää vieraan alueen softan menon koneeseen. Muuta haittaa tällä hetkellä päivittämisestä ei olekkaan.
Juu kiitos. Onko muuten paljonkin eroa Dvd+r ja -r:llä? Ja paljon on hintaa tuolla Wiinjadeluxella? Jos consoletechin kautta aion modata wiini. (Peteju ei näytä vastaavan sähköpostiini)
Eipä taida kuule suomesta enää oikeen Wiinja Deluxea mistään saada, että Wiikey tai Wasabi, noista itse valitsisin tuon kalliimman Wasabin, sen kehitys kun tuntuu ainakin toistaiseksi olevan hieman paremmalla pohjalla.
Yleisesti ottaen nuo DVD-r levyt toimineet lähes poikkeuksetta paremmin. Eipä noissa hirveesti eroja ole + levyn booktypen voi vaihtaa, ja siihen mahtuu muistaakseen noin 80mb vähemmän dataa, kuin vastaavaan miinus levyyn.
Toimiiko tuossa Wasabissa myös poltetut NTSC ja japanin kieliset pelit?
Toimiiko tuossa Wasabissa myös poltetut NTSC ja japanin kieliset pelit?
Ei kai se niinkään kielestä ole kiini eikä mitään kieltä "NTSC" edes ole. :D
Mutta tarkoittanet, että toimiiko NTSC-pelit, niin joo.
Ei kai se niinkään kielestä ole kiini eikä mitään kieltä "NTSC" edes ole. :D
Mutta tarkoittanet, että toimiiko NTSC-pelit, niin joo.
Juu, en ollut vaan varma että onko Japanista ostetut pelit myös NTSC.
Kaikki NTSC-J pelit ei välttämättä toimi oikein, NTSC-J pelien kääntö PAL regioniin
on jotenkin ongelmallinen ollut.. tosin en ole wasabilla ´region free ominaisuutta niin
paljoa testannut että osaisin sanoa varmaksi.
kuitenkin NTSC-U eli USA on yleensä aina toiminut
modpiirien region free ominaisuuksilla ja NTSC-J eli japani ja Osa Aasiaa ei ole
aina toiminut, hyvin useasti tulos on musta ruutu.
kannattaa tähdätä PAL peleihin ja muutenkin joitain pelejä saa "importtina"
EUR ASIA regionille joka on PAL ja toimii kaikissa PAL koneissa
eli pelin voi saada useamman kuukauden aiemmin EUR ASIA PAL importtina
kuin ostaa sitten myöhemmin suomesta normi PAL julkaisu.
näissä eur asia importeissa on vain yleensä Englannin, Kiinan ja Korean tekstitykset.
oho tulipas taas asiaa :D
-Pete
Juu kiitos. Onko muuten paljonkin eroa Dvd+r ja -r:llä? Ja paljon on hintaa tuolla Wiinjadeluxella? Jos consoletechin kautta aion modata wiini. (Peteju ei näytä vastaavan sähköpostiini)
Emailisi on varmaan joutunut roskapostifiltterin pahaan kitaan :D
sitä sattuu joskus, yleensä kyllä tarkistan kaikki viestit.
-Pete
vBulletin® v3.7.2, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.