PDA

Näytä koko versio : Emulaattorit ja niiden käyttö ?

Omega612
02.01.2007, 02:32
Eli haluaisin pelata esim genesis pelejä omalla slim ps2:sellani.Mitä minä tarvitsen tuohon ja mistä saisin noita emuja ?

(myös nes ja snes emut kiinnostavat)

Nikkis
19.01.2008, 16:11
Ensiksikkin tarvitset keinon käyttää poltettua levyjä, muistaria, kovoa tms. Tähän soveltuu esim. modi tai Swap Magic levyt, joita itse käytän. Lisäksi minulla on vielä usb kovo, jolla kaikki tavarat ovat. Emujen käyttö Swap Magicin ja usb kovon kanssa onnistuu niin, että lataat emulaattorin (ja varmista että se toimii usb kovon kanssa/osaa hakea tiedostoja usb laitteilta) ja sitten laitat kovolle jonku homebrewin, esimerkiksi tämän emulaattorin, kansioon SWAPMAGIC, jonka jälkeen nimeät sen "SMBOOT0":ksi (itse kuitenkin suosittelen laittamaan tähän emulaattorin sijasta jonkun homebrewin jolla voit käynnistää muita homebrewejä, koska ainoastaan Swap Magicia käytettäessä voit käynnistää vain 4 homebrew -ohjelmaa. Itselläni tällä paikalla on uLaunchElf). Sen jälkeen laitat usb vehkeen kiinni pleikkariin ja Swap Magic levyn koneeseen, ei väliä onko DVD vaiko CD versio. Kun Swap Magic käynnistyy valitset valikosta SMBOOT -> SMBOOT0. Tämän jälkeen käynnistyy homebrew joka sinulla on kovon Swap Magic kansiossa nimellä SMBOOT0, jos siellä oli emulaattori, niin ei muutakuin pelaamaan, mutta uLaunchElf:iä käytettäessä pitää tehdä vielä pikkujuttu; Mene kohtaan filebrowser ja paina "o", tämän jälkeen menet kohtaan "mass" ja painat "o", sitten vain etsit kovolta ohjelman jonka tahdot käynnistää ja painat taas "o" ja ohjelman pitäisi käynnistyä.

USB kovo ei ole mitenkään pakollinen, se on vain tapa jota itse käytän. Yhtähyvin voit polttaa emulaattorit levylle ja käynnistää ne Swap Magicilla, joka on jopa pakollinen muutamissa tapauksissa.

Paljon tietoa ja tiedostoja löytyy http://sksapps.com/