PDA

Näytä koko versio : ntcs

elegy
08.02.2005, 18:35
Eli pystyykö modatulla xboxilla pelaan ntcs pelejä kun en ole varma vai pitääkö ne muuttaa ekas pal muotoon?

Shadown
08.02.2005, 19:28
Siis NTSC?

En ole varma, mutta pystyt myöskin koneen itsensä vaihtamaan NTSC-tilaan.

elegy
08.02.2005, 19:30
mitekäs tuon koneen voi vaihtaa NTCS-tilaan?

Shadown
08.02.2005, 20:08
Ainakin ConfigMagic ohjelmalla.
Ja se video tila on edelleenkin NTSC.

Ultor
08.02.2005, 20:19
Itselläni toimii NTSC-pelit ilman video-formaatin muuntamista. Advanced Scart löytyy...

elegy
08.02.2005, 20:29
Itselläni toimii NTSC-pelit ilman video-formaatin muuntamista. Advanced Scart löytyy...
Siis onko työ joku erinlainen scart johto vai?

Ultor
08.02.2005, 21:10
Siis onko työ joku erinlainen scart johto vai?
Juu toi ei oo se mukana tullu, mutta perjaatteessa esim. modpiiristä saatavat RGP-johdot on sama asia.

elegy
08.02.2005, 23:25
Elikkä pitää ostaa erinlainen scart johto että voi pelata ntsc pelejä jos ei oo sit ä ohjelmaa että voi muutta koneen ntsc muotoon

Ultor
09.02.2005, 14:18
Elikkä pitää ostaa erinlainen scart johto että voi pelata ntsc pelejä jos ei oo sit ä ohjelmaa että voi muutta koneen ntsc muotoon
No tollasen ohjelmanhan (Enigmah Videomode Switch) saa vaikka xbins:stä, joten sen hankkimisessa ei ole ongelmia. Kuitenkin olen monessa paikkaa lukenut suosituksia, että siltikin käyttää rgp-piuhaa, koska muuten peli voi näkyä vihreänä. Itselläni on tosin NTSC-pelien pelaamiseen riittänyt pelkkä rgp-piuha, enkä ole vaihtanut boxin "formaattia" pal:sta ntsc:ksi. Tämähän muutos onnistuu (muistaakseni) suoraan vaikka Avalaunchista.

PC-ToN
10.02.2005, 09:49
Jos käytössä on vähänkään uudempi bios niin esim. EvoX -dash osaa vaihtaa NTSC-peliä käynnistäessä kuvan oikeaan muotoon. NTSC tarkoittaa siis että kuva on 60Hz signaalilla ja osa peleistä on pakotettu tuottamaan ainoastaan RGB-kuvaa. Tämä tarkoittaa sitä että normaali video-kaapeli, sekä s-video -kaapeli tuovat joko mustavalkoisen tai vihreän kuvan. Poikkeuksia toki löytyy, kuten minun mahtava standardivapaa televisioni osaa kyllä ottaa värit normaalistakin kaapelista :wink: . Pari kaveria on kyllä joutuneet ostamaan RGB-kaapelin NTSC-pelejä varten. Itse toki väsäsin kaapelini itse ja kuva on kuulemma tehdastekoista kaapelin kuvaa parempi. Ohjeita saa toki tuohon pyytää. Kyseessä on aivan suora kytkentä XBox:in liittimestä Scart:iin.

PC-ToN
10.02.2005, 09:55
Kerrotaan nyt vielä että ongelmatilanteita NTSC-kuvan kanssa on siis kaksi:
1) Televisio ei pysty tulkitsemaan ja tuottamaan 60Hz kuvaa
2) Televisio ei osaa tulkita video- / svideo- signaalin 60Hz värikoodausta

...ja tietenkin näiden yhdistemä

Kohtaan 1, ratkaisuina ovat ulkoinen 60Hz > 50Hz muunnin, tai uuden TV:n hankinta. Yhteensopimattomuuden tunnistaa rullaavasta kuvasta.
Kohtaan 2, ratkaisuna on RGB-signaalin käyttäminen tai uuden television hankkiminen.

Nämä seikat ovat siis kuvalähteestä riippumattomat ohjeet. Samat seikat koskevat kaikkia konsoleita.

elegy
16.02.2005, 13:14
Itse toki väsäsin kaapelini itse ja kuva on kuulemma tehdastekoista kaapelin kuvaa parempi.

Miten tommosen johdon voi tehdä?

Ultor
16.02.2005, 17:56
Itse toki väsäsin kaapelini itse ja kuva on kuulemma tehdastekoista kaapelin kuvaa parempi.
Tähän vaikuttaa myös TV aikas paljon. Jouluksi vein boxin "kotio kotio", käytin sitä "jollakin vanhalla" (TM) TV:llä. Takasin kotio tullessa huomasin, että omassa uudemmassa töllössä kuvanlaatu on paljon surkeampi. Tähän tosin vaikutti se, että omassa töllössä on kaksi sisääntulevaa scarttia ja vain ykkönen tukee RGP:tä, kakkonen ei. Ja boxihan on siinä kakkosessa, kun Digiboxi on ykkösessä.