Näytä koko versio : ntcs
Eli pystyykö modatulla xboxilla pelaan ntcs pelejä kun en ole varma vai pitääkö ne muuttaa ekas pal muotoon?
Siis NTSC?
En ole varma, mutta pystyt myöskin koneen itsensä vaihtamaan NTSC-tilaan.
mitekäs tuon koneen voi vaihtaa NTCS-tilaan?
Ainakin ConfigMagic ohjelmalla.
Ja se video tila on edelleenkin NTSC.
Itselläni toimii NTSC-pelit ilman video-formaatin muuntamista. Advanced Scart löytyy...
Itselläni toimii NTSC-pelit ilman video-formaatin muuntamista. Advanced Scart löytyy...
Siis onko työ joku erinlainen scart johto vai?
Siis onko työ joku erinlainen scart johto vai?
Juu toi ei oo se mukana tullu, mutta perjaatteessa esim. modpiiristä saatavat RGP-johdot on sama asia.
Elikkä pitää ostaa erinlainen scart johto että voi pelata ntsc pelejä jos ei oo sit ä ohjelmaa että voi muutta koneen ntsc muotoon
Elikkä pitää ostaa erinlainen scart johto että voi pelata ntsc pelejä jos ei oo sit ä ohjelmaa että voi muutta koneen ntsc muotoon
No tollasen ohjelmanhan (Enigmah Videomode Switch) saa vaikka xbins:stä, joten sen hankkimisessa ei ole ongelmia. Kuitenkin olen monessa paikkaa lukenut suosituksia, että siltikin käyttää rgp-piuhaa, koska muuten peli voi näkyä vihreänä. Itselläni on tosin NTSC-pelien pelaamiseen riittänyt pelkkä rgp-piuha, enkä ole vaihtanut boxin "formaattia" pal:sta ntsc:ksi. Tämähän muutos onnistuu (muistaakseni) suoraan vaikka Avalaunchista.
Jos käytössä on vähänkään uudempi bios niin esim. EvoX -dash osaa vaihtaa NTSC-peliä käynnistäessä kuvan oikeaan muotoon. NTSC tarkoittaa siis että kuva on 60Hz signaalilla ja osa peleistä on pakotettu tuottamaan ainoastaan RGB-kuvaa. Tämä tarkoittaa sitä että normaali video-kaapeli, sekä s-video -kaapeli tuovat joko mustavalkoisen tai vihreän kuvan. Poikkeuksia toki löytyy, kuten minun mahtava standardivapaa televisioni osaa kyllä ottaa värit normaalistakin kaapelista :wink: . Pari kaveria on kyllä joutuneet ostamaan RGB-kaapelin NTSC-pelejä varten. Itse toki väsäsin kaapelini itse ja kuva on kuulemma tehdastekoista kaapelin kuvaa parempi. Ohjeita saa toki tuohon pyytää. Kyseessä on aivan suora kytkentä XBox:in liittimestä Scart:iin.
Kerrotaan nyt vielä että ongelmatilanteita NTSC-kuvan kanssa on siis kaksi:
1) Televisio ei pysty tulkitsemaan ja tuottamaan 60Hz kuvaa
2) Televisio ei osaa tulkita video- / svideo- signaalin 60Hz värikoodausta
...ja tietenkin näiden yhdistemä
Kohtaan 1, ratkaisuina ovat ulkoinen 60Hz > 50Hz muunnin, tai uuden TV:n hankinta. Yhteensopimattomuuden tunnistaa rullaavasta kuvasta.
Kohtaan 2, ratkaisuna on RGB-signaalin käyttäminen tai uuden television hankkiminen.
Nämä seikat ovat siis kuvalähteestä riippumattomat ohjeet. Samat seikat koskevat kaikkia konsoleita.
Itse toki väsäsin kaapelini itse ja kuva on kuulemma tehdastekoista kaapelin kuvaa parempi.
Miten tommosen johdon voi tehdä?
Itse toki väsäsin kaapelini itse ja kuva on kuulemma tehdastekoista kaapelin kuvaa parempi.
Tähän vaikuttaa myös TV aikas paljon. Jouluksi vein boxin "kotio kotio", käytin sitä "jollakin vanhalla" (TM) TV:llä. Takasin kotio tullessa huomasin, että omassa uudemmassa töllössä kuvanlaatu on paljon surkeampi. Tähän tosin vaikutti se, että omassa töllössä on kaksi sisääntulevaa scarttia ja vain ykkönen tukee RGP:tä, kakkonen ei. Ja boxihan on siinä kakkosessa, kun Digiboxi on ykkösessä.
vBulletin® v3.7.2, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.