PDA

Näytä koko versio : Näyttö...

-(commando)-
27.12.2006, 14:20
Eli kun sain joululahjaksi tossa psp:een nii ajattelin samalla katsoa pari elokuvaa mitä sain myös mukana niin huomasin näytössäni aika keskellä olevan pieni vihreä neliö. Se pysyy siinä kun katson elokuvia niin saisko sitä mitenkään pois siitä??? Ei haittaa paljonkaan mutta jos elokuvassa tulee joku pimee kohta nii se näkyy selvästi siinä:mad:

humppis
27.12.2006, 16:06
Onko se vihreä neliö siinä vaan sillon kun katsoo elokuvia, vai myös muulloin?

Jos se on siinä kokoajan niin tod. näk. näytössä on rikkinäinen pikseli joka
sitten loistaa kokoajan vihreänä. Eli takuujuttu mikäli psp:ssä on 0 toleranssi noiden suhteen.

Lex
31.12.2006, 12:10
Jumittunut pikseli, ellei se ihan iso neliö ole. PSP:lle on monta erilaista korjaushommaa, esim dead pixel fixer -video, joka vilkuttaa eri värejä. Se pistetään vaikka yöksi repeatilla pyörimään ja hyvällä tuurilla se voi korjata sen. Sitten on myös se Pixer-ohjelma, joka piirtää erivärisiä tankoja ruudulle. Minulla se ei auta ollenkaan, sillä minulla on pikseli vasemmassa yläkulmassa ja sinne se piirtää niin harvoin tankoja.

EDIT: Tuskin Sonyltä uutta PSP:tä saa yhden pikselin takia, Applelta voisi uuden iPodin saada. Täytyy kokeilla oman iPodini kanssa, siinä on jopa ainakin neljä jumittunutta pikseliä

-(commando)-
01.01.2007, 18:02
Kiitos avusta! Menen varmaan kysymään kaupasta mistä ostin sen että olisko mitään mahiksia asian suhteen. Vihreä neliö näkyy vain elokuvan katselussa tai pelatessa (ei näy alkuvalikossa) tuli mieleen kun taustaväriä saa vaihdettua niin siinä on paljon erivärejä allekkain nii painaa nuolinäppäimellä pohjassa niin se vaihtaa niitä nopeasti näytössä:D

Aki
01.01.2007, 18:27
No itellä 6 valkoista näytön oikealla puolella eikä takuuseen kelvannut. Ei kyllä oikeastaan haittaa koska pelatessa ja musiikkia kuunnellessa nuilla ei paljoa ole virkaa. Ja elokuvia harvoin katson. Sanotaanhan tuolla ohjekirjassakin että ovat ihan normaali ilmiö tällaisissa näytöissä. ;)

__ToMmI__
08.01.2007, 18:07
ohjekirjassa sanotaan et se on aivan normaalia eikä ole tuotevika. miulla on yläkulmassa yks valkonen.

Lex
08.01.2007, 18:56
Onhan se normaalia, mutta vika sekin on.

pkr1007
10.06.2007, 23:17
takuuseen:):hapokas::D:confused:;) :cool:

Tomezu
18.06.2007, 13:55
siis täh? onko noita kuolleita pikseleitä useissaki PSP-konsoleissa?? menee kait siinä hermot ku pelin keskellä on joku punane pläntti jonka huomaa kokoajan, ja se jää vaivaamaan!! ite saan kahen päivän päästä PSP:n ja ei -*PiiP*- jos siinäki on tollane paska tai pari!

Shadown
18.06.2007, 16:54
Kyllähän noita on aika monissa ollut.

Lex
19.06.2007, 10:13
Aivan normaaliahan se on halvoissa LCD-näytöissä, odotellaan nyt vain niitä OLED-näyttöjä, niissä ei tätä tapahdu ja vievät muutenkin vähemmän sähköä,

Tomezu
20.06.2007, 15:26
onko ne ihan heti paketista ottaessa ne pisteet, vai tuleeko ne sitte jälkeenpäin, jos tulee? ite ostin PSP:n eilen eikä siinä näy mitään pisteitä olevan :) vielä =/

Lex
20.06.2007, 20:16
Voi niitä jälkeenpäinkin tulla, mutta yleensä ne varmaan valmiina ovat. Omassani on onneksi vain yksi, sekin niin mitätön ja melko väritön ja reunassa, joten eipä se haittaa.

Tomezu
21.06.2007, 10:41
Entäpä, jos näyttöön tulee naarmuja, niin kelpaako kännykän näytön korjauslakka myös PSP:hen??? :p

psp_noob
21.06.2007, 20:21
Entäpä, jos näyttöön tulee naarmuja, niin kelpaako kännykän näytön korjauslakka myös PSP:hen??? :p

Mitä? onks tommonenki lakka tehty? Mistä sitä voi ostaa? meinaa ku on kännyn näyttö hiukka naarmuil ;) toimiiko hyvinkin? Tuleeko siisti jälki?

Koodikola
29.06.2007, 11:18
itselläni on 1 melkein keskellä ruutua ja pari reunassa. kun ne huomasi niin silloin se häiritsi jonkin aikaa, mutta nyt kun niihin on tottunut niin ihan paskan hailee onko niitä vai ei kuhan itse kone toimii :)

Joohanh
18.07.2007, 19:07
Iteltä noita kuolleita pikseleitä - isoja ja pieniä- löytyy yli 20 kun yksi ilta laskin.
Eli takuuseen?

Shadown
18.07.2007, 22:04
Takuuseen jos on takuuta.

miguelellos
20.10.2007, 16:16
Eiks se ole niin että ottavat takuuseen vasta kun on 7 kuollutta/jumittunutta?

dobe
20.10.2007, 18:16
Taitaa olla hieman tapauskohtaistakin, eli riippuen melkein siintä kuka sen ottanut vastaan, että korjaavatko vai ei. Näyttöjen kohdalla raja kulkee 3 - 5 pisteen kuolleen pisteen kohdalla noissa mitä itse käyttänyt, taitaa tuo PSP:n näyttöjen suhteen olla aika sama raja, mene ja tiedä. Kaihan se jossain on jopa mainittu. Tosin taitaa tuolla sijainnillakin olla noissa jonkinmoista merkitystä.

Jamboo
31.12.2007, 16:01
Itelläni on PSP ollut kohta vuoden eikä yhtään jumittunutta/kuollutta pikseliä :)

Lex
05.01.2008, 12:58
No eipä ne ajan kanssa ilmaannukaan.

Diaz\
05.01.2008, 13:37

Hei, itsekin olen kiinnostunut, mistä tuollaista saa? Itsellä on vain kiiltävän näyttöpinnan puhdistuliinoja joissa on mietoa liutotinta..

emp2u
05.01.2008, 14:25
Itellä yks jumiutunu pikseli ja oli viime yön vilkuttamassa sitä videota mut ei toiminu ainakaan meikäläisellä. Pitää joku viikonloppu jättää kokoajan vilkuttaa :D Joo kiinnostunut itsekin tuosta liuotin/naarmunpoistajasta.

Tenho2
10.08.2008, 12:53
Hei, itsekin olen kiinnostunut, mistä tuollaista saa? Itsellä on vain kiiltävän näyttöpinnan puhdistuliinoja joissa on mietoa liutotinta..

Eli sitä korjausainetta on ainakin Hong Kong tavarataloissa, varmasti löytyy useammastakin liikkeesta sitä. Muistaaksen oli sellanen silmätippa pullon näköinen ja sinietikettinen.

Ps. Ei taida kyllä nuo videot korjata kuolleita pikseleitä. En ainakaan sellaiseen oikein jaksa uskoa. :/ Mutta voin kyllä olla väärässäkin.

Mandingo
12.08.2008, 08:51
Olen ottanut naarmuja pois kännyköillekin tarkoitetutulla Displex (http://www.displex.com/)tahnalla ja pumpulilla. Tuota sai ainakin joskus Stockan suutarilta 5e.

DatsuniG
12.08.2008, 18:33
Kuinka muka onnistutte saamaan näyttöön naarmuja?

Mandingo
13.08.2008, 08:17
Mulla on aina suojakalvo päällä ja suojakotelo, joten ei ole naarmuja näytössä eikä tule. Tuo laite tuli mulle vaihdossa. Ihan naarmuinen yksilö vaikka ikää alle 1 kk. Kai niitä tulee, jos ei ole minkäänlaista suojakalvoa tai suojakoteloa.

Matias13
13.08.2008, 15:03
Suojakalvot sun muut paskat ovat vain haitaksi

Mandingo
14.08.2008, 08:14
Mitä haittaa suojakalvosta on? Ilman sitä näyttö on aikamoinen sormenjälkimagneetti. Hyvä kalvo suojaa lisäksi heijastumilta.
Vastaan on tullut aikamoisia kalvon ilmakupla-asennuksia joiden läpi ei näe Erkkikään. Näytön voi vielä puhdistaa rasvasta vaikka apteekin isopropanolialkoholilla ennen kalvon asennusta. Hyvää kalvoa ei edes erota näytön pinnalta.

DatsuniG
14.08.2008, 09:38
Näyttö ja tuo "etupaneeli" missä kaikki napit on kiinni, niin ovat hieman eri asia.