PDA

Näytä koko versio : Vielä kerran: netti ja xbmc

Pirkule
17.12.2006, 17:19
Meikäläinen nyt näyttää olevan sen verran tumpelo, että en onnistu saamaan tuota nettiyhteyttä xbmc:llä toimimaan, vaikka kuinka luen näitä foorumeita ja olen mielestäni kokeillut kyllä kaikki esitellyt vaihtoehdot.

Eli minulla on siis koneessani kaksi verkkokorttia, joista toinen menee adsl-modeemiin ja toinen boxiin. Yhteys näiden kahden koneen välillä kyllä toimii, mutta nettiin en xboxilla onnistu pääsemään, vaikka miten säädän ja värkkään. Dashboardina käytän xbmc:tä (build 2.0.1).

Voisiko joku nyt kertaalleen vielä kädestäpitäen neuvoa minulle pommin varman keinon, jolla onnistuisin saamaan nettiasetukset kuntoon? :)

Kissvesala
18.12.2006, 11:52
Joo... en tiedä onko apua mutta eikö homma mene näin...
jos kerran saat ftp yhteyden toimimaan niin ip:t on oikein elikkäs onko windowsissa netti jaettuna??? ja onko xboxissa dns palvelin oikein... käsittääkseni oman koneen ip pitäs toimia...
ittellä toimii ainaki ihan moitteetta reitittimen kans nuo nettihommat.

elikkä jotenki näin.

XBOX--BUFFALO reititn---PC
ja reitittimestä yhteys nettiin koko ajan päällä.

Pirkule
18.12.2006, 15:30
Kyllä se jaettuna on ja siltaustakin oon kokeillu, ku sitä jossakin ketjussa mainostettiin, mutta ei tunnu auttavan. Samoin oon koittanu ilman palomuuria, että ei pitäis olla siitäkään kiinni.

Mulla ei reititintä oo, mutta käsittääkseni homma pitäis saada jotenkin toimimaan kahdella verkkokortillakin..?

Mitä muuten xbmc:ssä pitäis laittaa siihen http proxy kohtaan? Eikö nettiyhteyden pitäis kuitenkin toimia ilman sitäkin? Eli jos vaikka jättää sen ruksittamatta ja sitten katsoo infosta nettitiedot, niin eikö sen pitäis sanoa, että connected, jos muut asetukset on oikein?

Hankkija
23.01.2007, 21:13
Minusta toi ei edes voi toimia silleen, ku joskus ite kans yritin silleen että koneen toisesta meni seinään ja toisesta xboxiin. Netti yhteys katkes n. 5 min päästä siitä ku yhteys xboxiin oli auennut. Kaikkein helpoin ku ostat vaan jonku kytkimen seinästä kytkimeen->kytkimestä koneeseen ja kytkimestä boxiin sit boxin asetuksista static ip pois päältä niin toimii