PDA

Näytä koko versio : Firmwaren päivitys TS-MS28

xendu
11.12.2006, 13:42
Kaverin kanssa ruvettiin päivittämään firmwarea xboxiin. Teimme kaiken näiden ohjeiden (http://www.xhackerbox.com/?page=artikkeli_show&id=98) mukaan. Asema on Toshiba-Samsung MS28. Kaikki meni siihen asti hyvin, kunnes rupesimme ottamaan varmuuskopiota alkuperäisestä firmwaresta. Valitsimme listasta SATA-väylän, mutta se ei lähde etenemään ollenkaan. Viimeisessä kohdassa lukee meillä (Port: 970, Master/Slave: a0) Tässä kuva siitä, kuinka sen pitäisi oikeasti mennä:http://www.xhackerbox.com/images/articles/xtreme_firmwaren_paivitys_x360_toshiba-samsung_dvd-asemaan/dos_backup_04.gif Tähän kohtaan se meillä jää jumiin. Auttakaa te viisaammat.:confused:

Shadown
11.12.2006, 13:48
Asema pitäisi saada debug-tilaan.

xendu
11.12.2006, 23:33
Minulla on tollainen X360 Connectivity Kit (Xecuter) Eli ymmärsinkö oikein että sillon kun siinä palaa se punainen valo, niin se on debug-tilassa? Minulla kyllä palaa se, mutta onko sillä jotain merkitystä milloin sen napin painaa pohjaan ja se punainen valo syttyy?

Shadown
11.12.2006, 23:54
Pitäisi olla se dubug-nappi pohjassa (Palaa punainen valo) ja eject-nappi ylhäällä.

Mielestäni sillä ei ole merkitystä missä vaiheessa se debug-tila kytketään, kunhan se on ennen flashausta kytketty.

Toisaalta oma kittini meni rikki jostain syystä ja en saa enään kirveelläkään debug-tilaa päälle edes Hitach-LG asemissakaan.

Tätä ennen olen useita asemia flashinut onnistuneesti.

Tonisan
27.12.2006, 01:48
Tuota tuota. Itse olen tässä juuri aloitellut xbox360 'päivitystä'. Ja nyt olen samassa ongelmassa, kun otsikon kirjoittaja. Pystyykö siis boksia päivittämään ilman jotain mod-kittiä? Ja jos se onnistuu, kuinka aseman saa debug(modeb)-tilaan? Olen siis aivan pihalla näistä jutuista, mutta toivottavasti joku neuvoo....

:)

Shadown
27.12.2006, 02:59
Tuosta kannattaa aloittaa:
http://www.tdubel.com/xbox360/dvdfw.php

Nykyisin tosin on paljon liikenteessä asemia, joiden firmwarea ei pysty vaihtamaan enään. Näissä tapauksissa vain modi on ainoa keino toteuttaa modaus.
Esimerkiksi Samsungin tapauksessa tuo flashaus jää tuohon jumiin, jos tai kun firmwaren luku/kirjoitus on estetty.

Tonisan
27.12.2006, 08:51
Kiitoksia. Itselläni on Toshiba-Samsung H943 (ms28, august) ja tuntuu että ei sitä ilman modia pysty päivittään. Ainaskin tulee samanlaista 'herjaa', kun yritän mtkflashillä päivittää. No ei siinä täytyy tilata modi. Eiköhän päivitys sitten onnistu.

Tonisan
01.01.2007, 15:55
Joo o... Eipä modit auttanut. Samaan paikkaan jää jumiin! Voisikohan vika olla emossani? Sillä en löydä emon bios-asetuksista mistään mitään sata yms. asetuksia mitä pystyisi muokkaamaan oikeanlaisiksi!? Käytän Asus A8N-SLI Premium emoa. Alkaa tässä kohta menee järki tän laitteen kanssa :mad: :D

Tonisan
02.01.2007, 21:41
Nyt olen asiaa tutkinut ja saanut hieman informaatiota. Elikkäs mun pitäs muokata tuota dvd-asemaani. Mutta kun tutoriaalissa ei ole kuvia tai oma enklanti ei ole mikään paras, niin olisiko mahdollista saada apua?

http://forums.xbox-scene.com/index.php?showtopic=535222 <-tuota asiasta luin...

Shadown
03.01.2007, 14:59
Kuvat eivät auenneet mulla, mutta modi on oma itsenäinen kapistus, jolla pelit buuttaa jos se vaan on päällä.

Tonisan
03.01.2007, 22:24
Joo, nyt meni vähän ohi :D:D
Elikkäs itse ajan tässä nyt takaa sitä, että minun pitää varmaan tuo vcc modi asennella? Kun omistan nuo nvidian piirisarjat ja niillä ei oikeen tuo firmwaren päivitys onnistu... siis tarvisin apua tuohon vcc modin asennukseen ja mistä sen voi ostaa tai mitä siihen tarvii? Vai toimiiko tuo 10 sekunnin kikka via piirisarjoilla?
ps. tiedän että tämä alkaa mennä ohi topicin, mutta kohta alkaa multa meneen järkikin tän firmware päivityksen kanssa... :mad: :mad: :mad:

Tonisan
03.02.2007, 21:39
Ei tästä PRKL tuu mitään.... :hapokas:

Haluaisiko joku päivittää mun aseman? Asun Lahdessa ja menetetystä vapaa-ajasta myönnetään rahallinen korvaus.

Jipuli
04.02.2007, 10:22
Pitäs toimia vian sarjalla, tuo 10 sekunnin kikka.

Archie
21.02.2007, 21:32
Jos ei muuten meinaa lähteä toimimaan, niin lähetä vaikka tonne asennukseen:

http://www.modpiiri.com/?sivu=asennuspalvelu&

antti8585
15.03.2007, 00:51
Itse tuli tehtyä joulukuussa MS28 pitkän kaavan kautta.

Kaiken laisia ohjeita lueskelin ja säädin pc:n ich chipsetin ym. ajureiden kanssa.

Sitten lopulta 4.2:n xtremen sain kun juotin 2 johtoa asemaan ja sen kytki siinä oikeassa vaiheessa päälle ja sitten korpulta tarkalla ajoituksella käynnisti flasherin. Ihan tarkkaan en enää muista miten tuo meni.

Mutta pitääkö minun nyt tehdä tuota enää uusiksi jos aion 5.2c:n päivittää?

Eli ymmärsinkö oikein 5.2:n readme:sta että nyt riittäisi seuraavat temput?

XBOX360 auki, vaihdetaan PC:n sata-piuha asemaan kiinni.
bootataan PC, mtkflash dos-korpulla ja laitetaan xbox360:een virrat
Laitetaan DVD+R DL levylle poltettu 0800 levy asemaan ja ejectataan se pois 10s päästä jonka jälkeen voidaan mtkflash:llä suoraan flashätä?

Tämähän pitää tehdä jo huomenna jos se noin helppoa on, en vaan päässyt ihan käsitykseen että toimiiko toi 0800 nyt myös ms28:ssa vai vain 25:ssa?

TaiZuni
15.03.2007, 02:21
Menee noin helposti,
Xtreme firmis (4x/5x) pohjautuu ms28:n,
FirmGuard disabloituu 0800enablella.

antti8585
15.03.2007, 08:26
Tämä on mukava kuulla, ei ole niin ongelmallista sitten enää tuo päivitys.

Ilmeisesti myöskään tuota 5.2:sta ei tarvinnut erikseen valmistella oikealle serialille kuten ensimmäistä kertaa tehdessä vaan sai jotenkin suoraan flashätä päälle?

Voipi olla tyhmä kysymys, mutta en vielä katsonut mistään ohjeesta niin tarkasti tuota operaatiota.

TaiZuni
15.03.2007, 16:10
tee x52x.bin kopsaamalla alkup. firmis (orig.bin) kansioon mis on readme.txt ja paina Make Xtreme firmware.cmd

antti8585
16.03.2007, 14:00
Joo, hienostihan tuo meni, muutaman kerran piti bootata PC:tä ja käyttää 0800 levyä sisässä jotta sai backupattua ja flashättyä. Ei kaikkia probleemeja tosin korjannut mutta hieman paremmin tunnisti joitakin DL levyjä.