PDA

Näytä koko versio : Xebian ei aina käynnisty. miksi?

realjobe
11.12.2006, 09:50
Terve.

Minun ongelmani on se että Xebian ei aina käynnisty. En ole pystynyt rajaamaan paljoakaan tekijöitä pois, mitkä saattaisi vaikuttaa toimimattomuuteen, mutta tässä case:

- Bioksena oma M8+ modifikaatio siten että XMBC ladataan däshiksi.
- Xebian E:llä.
* Jostain syystä Xebiani ei aina lähde käymään eli koko buuttiruutua ei tule, kone vain jämähtää mustaan ruutuun. Saan xebianin käymään vain nostelemalla konetta päälle ja pois ja uudelleen yrittämällä. Lämpötiloilla ei ole osuutta asiaan. Jotenkin sillä on merkitystä miten Xebianin sammutta: raasti tai shutdown tyylisesti.
CACHE:n poistaminen ei auta, sillä boxi ei luo sellaista.
Onko kellään mitä ajatuksia?

EDIT: sama vika on ilmennyt jo toisessa kokoonpanossa. Eli Xebian käynnistyilee oikukkaasti. Yhteistä tapauksissa on HDTV moodi!

Shadown
11.12.2006, 12:46
En osaa suorilta sanoa muutakuin, että älä nyt ihmeessä sitä sammuta suoraan napista. Linuxi ei tykkää siitä juur ollenkaan. Tietysti tossa merkkaa paljon käytettävä tiedostojärjestelmä, mutta useissa tiedostojärjestelmissähän Linux kirjoittaa pääasiassa muistiin ensin muutokset ja vasta sieltä siirtää jossain vaiheessa kiintolevylle tiedot.

realjobe
11.12.2006, 12:52
Tiedostosysteemi on siis ne möykky, FATX:ssä, eli e partitolla on 2 gigan linux tiedosto. hmmm...
kaipa sillä sitten VOI olla jotain tekemistä miten linuxin sammuttaa...

Shadown
11.12.2006, 12:57
FatX järjestelmästä en tiedä, mutta oman purkin (Käytän ReisenFS:ää) sain kerran aika solmuun kun tuli sähkökatkos ja kone sammui lennossa.

realjobe
18.12.2006, 08:32
FatX järjestelmästä en tiedä, mutta oman purkin (Käytän ReisenFS:ää) sain kerran aika solmuun kun tuli sähkökatkos ja kone sammui lennossa.

Mitenkä itse suoritettava sovellus? Onko Xebian v1.1.4 mukana tulevaan .xbe failiin tullut päivityksiä tms?

Shadown
18.12.2006, 11:26
Ei ole mitään tietoa, mutta tuskin. Ja vaikka olisikin jotain, niin tuskin itse toimintaan vaikuttaa, koska kyseessä on vain pelkkä lataaja (Cromwell).