Näytä koko versio : Kuva "räpsyy"
Ongelmana on paikoin välkkyvä eli räpsyvä kuva Playstationin pelejä PS2:lla pelatessa. Lisäksi kuva on usein "epäkesko", eli ei lähellekään keskellä ruutua ja yleensä vasempaan reunaan jää musta palkki. Kone on komponenttikaapelilla kiinni Panasonic TX-32LX60F -LDC-telkkarissa. Onkohan kellään mitään hajua mistä moinen voisi johtua ja liekö mitenkään korjattavissa?
Nähtävästi osa peleistä toimii ihan ok (pal).
Ja jotkut pelit tekee tota (ntsc).
Oon huomannut samaa ongelmaa LCD monitoria käyttäessäni.
Ratkaisu tähän on vielä keksimättä koska kumpikin töllö tukee kumpaakin formaattia.
Mut putki töllöllä jossa on RGB sisääntulo ni pitäis toimii.
Nähtävästi osa peleistä toimii ihan ok (pal).
Ja jotkut pelit tekee tota (ntsc).
Oon huomannut samaa ongelmaa LCD monitoria käyttäessäni.
Ratkaisu tähän on vielä keksimättä koska kumpikin töllö tukee kumpaakin formaattia.
Mut putki töllöllä jossa on RGB sisääntulo ni pitäis toimii.
Kuvan keskittyminen johtuu puutteellisesta video signaalista jota PS2 antaa ulos. Vika on kaikissa PS2 koneissa, ja tätä ongelmaa on kompensoitu useammissa peleissä Screen Placement optiolla Menu ja Options valikoissa.
-Pete
Pahoittelen kun nostan tätä ikivanhaa aihettani, mutta onkohan joku kokeillut poistuuko räpsyminen jos kytkee pleikkarin taulutelkkariin RGB-kaapelilla? Tämä kiinnostaa taas, koska innostuin tilaamaan tuolta rapakon takaa ebaysta pari NTSC-peliä.
-Zargoz-
11.06.2007, 20:34
Pahoittelen kun nostan tätä ikivanhaa aihettani, mutta onkohan joku kokeillut poistuuko räpsyminen jos kytkee pleikkarin taulutelkkariin RGB-kaapelilla? Tämä kiinnostaa taas, koska innostuin tilaamaan tuolta rapakon takaa ebaysta pari NTSC-peliä.
Kyllä toimii. :)
minä olen saanut tuon ajat sitten jo korjattua mutta minulla oli sama vika :confused: joskus vuosi sitten nyt ei enää :D
Kuvan keskittyminen johtuu puutteellisesta video signaalista jota PS2 antaa ulos. Vika on kaikissa PS2 koneissa, ja tätä ongelmaa on kompensoitu useammissa peleissä Screen Placement optiolla Menu ja Options valikoissa.
-Pete
Mistä tiedät? Voisko joku antaa linkin?
vBulletin® v3.7.2, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.