PDA

Näytä koko versio : Modauksen aloittelua

G--
08.11.2006, 23:48
Oon jo jonkun aikaa suunnitellut Xboxini modausta, mutta muutama asia on jäänyt epäselväksi, joten ajattelin kysyä täältä vastauksia (olen lueskellut aiheeseen liittyviä sivuja, mutta kahlattavaa tietoa tuntuu olevan älytön määrä).

Tarkoitus olisi saada boxista viihdekeskus, jolla voisi käyttää emulaattoreita, katsoa divx:t ja kuunnella mp3:t, ja tarvittaessa käyttää linuxia mm. nettiin ja irkkaukseen.

Eli ajattelin mod-piiriksi tuota DuoX kakkosta. Kolvi ei pysy kädessä, joten asennukset hoidatan ammatilaisilla.

Olen ymmärtänyt, että käyttääkseen homebrew-ohjelmia on asennettava uusi dashboard, mikä taas ei onnistu ilman biossin päivitystä(?). Eli ensin on saatava bios siirrettyä xboxille (oletan että se onnistuu cd-rw- tai dvd-levyillä, jotka olen aikasemmin todennut toimiviksi xboxissani). Olenkohan oikeilla jäljillä? Vai onko biossin päivittäminen tarpeen, eli voiko dashboardin laittaa koneeseen suoraan? Ilmeisesti tuo xbmc kävisi hyvin tarpeisiini dashboardina.

Voiko linuxin muuten asentaa valikosta käynnistettäväksi ohjelmaksi, vai onko kovalevy osioitava sitä varten kuten pc:llä?

Varmasti melko hölmöjä kysymyksiä, mutta vastaukset auttaisivat kyllä asiassa eteenpäin. Tähän asti hankalin konsoli, jolla olen käyttänyt homebrew-ohjelmia on PSP, ja siinähän kaikki toimi heittämällä :)

dobe
09.11.2006, 00:16
Asennat / Asennutat sen Duox:n siihen Xboxiisi, ja sen jälkeen seuraat vaikka tuota Tdubelin tekemää ohjetta XBMC:n asennuksesta Xboxiin Dashboardiksi. http://www.tdubel.com/xbmc/dashboard.php. Tuon XBMC:n esim vierailemalla Xbinsissä.

Eipä ole vielä tullut vastaan sellaista homebrew sovellutusta joka ei olisi tuolla DuoX2 GS modilla toiminut, itse en ainenkaan niitä ole mitenkään päivitellyt. Modin asennuksen jälkeen, kiintolevyn vaihto isompaan ja XBMC:n asennus niin siinähän sitä onkin sitten viihdekeskusta video ja musiikkipuolelle kerrakseen.

Linuxin voi tietääkseen asentaa Dashboardista käynnistettäväksi ohjelmaksi samalla tavalla kuin jonkin ohjelman (emulaattorin, xboxin pelin tms) viisaammat kertokoon kuinka se tapahtuu, koska en siihen itse ole perehtynyt kun ei ole tullut tarvetta / ei ole kukaan sellaista pyytänyt vielä tekemään.

jyrki
09.11.2006, 00:30
Asenna linux levykuvaksi jos haluat käynnistää sen dashboardista.
http://www.tdubel.com/artikkelit/xboxdebian.html

G--
09.11.2006, 17:05
Kiitos vastauksista, mutta väännetään silti rautalangasta. :o

Eli biossin päivittäminen on välttämätön vain kun halutaan käyttää varmuuskopioituja pelejä? Eli jos ostan tuon DuoX 2 GS:n cheapestmodsista ja asennutan sen samassa firmassa, pystyn konsolin takaisin saatuani heti asentamaan Xbmc:n ja emulaattorit jne.?

jyrki
09.11.2006, 17:14
duox2 piirissä on bios valmiina joten, kun piiri on kiinni koneessa pystyt pelaa "varmuuskopioita", asentaa dashboardin ym. :rolleyes:

G--
09.11.2006, 17:16
Jep, nyt on asia selvä, kiitos!