PDA

Näytä koko versio : Xboxhdm + BigFonts + PBL + UnleashX --> Virhe 21

mrman
01.02.2005, 01:20
Terve,

aloin softamodaamaan XBoxia kaverilleni, ja päätin ensin kokeilla tuota otsikossa näkyvää tapaa. Saan kyllä hyvin hotswapattya kovalevyn ja siirrettyä tarpeelliset tiedostot xboxin levylle, mutta sitten kun xboxin boottaa, niin tulee normaalisti se microsoftin vihreäpohjainen biossin-lataus-ruutu ja sen jälkeen virheilmoitus nro 21 ja siihenhän se jää..

Mitähän teen väärin?

Olen koettanut orjallisesti noudattaa: http://www.tdubel.com/artikkelit/softamxboxhdm.html

Tässä pari kysymystä mitkä haluan varmentaa ainakin..
- Pitääkö se out.xbe kopioida default.xbe:n päälle kun on allekirjoittanut sen tiedoston XBE Dumperilla?
- Onko väliä jos laittaa pohjalle sen Xboxhdm:n version 1.9:n sen 1.5 version sijaan?
- Riittääkö jos siellä boot.cfg:ssä on jokaisessa keyssä yksikin nollasta poikkeava luku esim. 0x01 (btw. siinä PBL1.4.1.zip:n mukana tulevassa boot.cfg:ssä ei ole edes niitä nollia ja luulen, että tämä varmaan ainakin aiheutti toimimattomuutta)?
- Niin joo ja semmoinen vielä, että kaverin Xboxin versio on 1.0, joten luulisi, että siinä on tarpeeksi vanha bios ja dashboard, jotta tämä exploit toimii vai mitä?

_Rurouni
01.02.2005, 01:44
Itse olen softamodauksessa käyttänyt uxea ja todennut sen pirullisen hyväksi, mutta kaippa tässäkin perusteet on samat. Kaikki ennen bios loaderia ajettavat xbe:t pitää olla allekirjoitettu. Boot.cfg ei sisällä satunnaisia numeroita, vaan kyseiseen biosiin sopivat numerot (joiden saanti paikasta??? Jostakin imuroimallani evox m8+ paketissa oli valmis boot.cfg jossa oli oikeat numerot). Palauta alkuperäinen dashboard ja tarkista kernelin ja dashboardin versio... Kai se meni valikoista system settings -> system information, tai vastaavan nimisistä. Korjatkaa viisaammat, jos valehtelin.

Tdubel
01.02.2005, 13:46
Yhdyn _Rurounin kommentteihin. Fonttien sijaan kannattaisi käyttää UXE:a; ei ole ns. Clock Loop -ongelmaa ja MS Dashboardia ei tarvitse varhentaa, jos se on uudempi kuin 4920-versio.

Pitääkö se out.xbe kopioida default.xbe:n päälle kun on allekirjoittanut sen tiedoston XBE Dumperilla?
Allekirjoitettu tiedosto on nimeltään out.xbe. Nimeä se default.xbe-nimiseksi.

Onko väliä jos laittaa pohjalle sen Xboxhdm:n version 1.9:n sen 1.5 version sijaan?
Ei ole väliä. Oikeastaan uudemman version käyttäminen on suositeltavampaa.

Riittääkö jos siellä boot.cfg:ssä on jokaisessa keyssä yksikin nollasta poikkeava luku esim. 0x01 (btw. siinä PBL1.4.1.zip:n mukana tulevassa boot.cfg:ssä ei ole edes niitä nollia ja luulen, että tämä varmaan ainakin aiheutti toimimattomuutta)?
Boot.cfg-tiedostossa on oltava oikeat RC4- ja EEPROM-avaimet. Älä keksi niitä itse. Tarkista myös, että tiedostossa on viittaus oikean nimiseen BIOS-tiedostoon (Romfile-kohta).

Niin joo ja semmoinen vielä, että kaverin Xboxin versio on 1.0, joten luulisi, että siinä on tarpeeksi vanha bios ja dashboard, jotta tämä exploit toimii vai mitä?
Kernelin puolesta varmasti. Tarkista dashboardin versio.