Näytä koko versio : Kovalevy lukittuna eikä aukea
Uusi crystal + maxtorin 300gb levy + smartxx v2 piiri. Toimi eka hyvin, mutta pelailin vähän liian innokkaasti smartxx os:n kanssa vaihdellen kovalevyjä päätyen siihen lopputulokseen, että sekä orginaali xbox levy että uusi maxtor on lukossa eikä aukea xboxilla eikä millään työkalulla (hdunlock tms). Smartxx os:n ehdottama hdd pwd ei näytä olevan oikea. Xboxin eeprom-sisältä ei ole muuttunut kertaakaan smartxx os:n historian mukaan. Atapwd.exe sanoo että security level on high ja E ja L on aktiivisena (kuten normaalisti onkin xboxin lukittua sen). Onko mitään temppua saada levy (lähinnä uusi levy, orginaalilevystä ei ole niin väliä) auki kun xbox (tai smartxx) on selvästikin lukinnut sen jollain muulla salasanalla kuin mitä itse ehdottaa?
Mulla on liki sama tilanne ja ratkaisu ei tuntunut löytyvän. Mulla oli sentään alkuperäinen eeprom tallessa PC:llä, mutta kiintarissa on jokin häiriön aikaansaama salasana. Itse ostin vain uuden kiintolevyn tilalle.
Onko mitään temppua saada levy (lähinnä uusi levy, orginaalilevystä ei ole niin väliä) auki kun xbox (tai smartxx) on selvästikin lukinnut sen jollain muulla salasanalla kuin mitä itse ehdottaa?
Kokeile avata kiintolevy Master-salasanalla (TEAMASSEMBLY). En takaa mitään, mutta lueskelin SmartXX:n foorumia ja eräs vain SOS:lla kiintolevynsä lukinnut oli saanut levyn auki kys. salasanaa käyttämällä.
http://www.tdubel.com/artikkelit/atapwdmaster.html
Ei toimi TEAMASSEMBLY eikä XBOXSCENE. Molempia ehdotetaan eri foorumeissa. Atapwd näyttä että securty level (V) on HIGH (h). Tuossa olevassa dokkarissa se näkyy olevan MEDIUM (m): http://www.tdubel.com/artikkelit/atapwdmaster.html).
Security Level on yleensä korkea (HIGH), jonka muutin myös ohjeeseen. Pieni m-kirjain tarkoittaa MAXIMUMia.
Jos kokeilemasi salasanat (User ja Master) eivät toimi, mahdollisuudet saada kiintolevy auki ovat vähäiset.
Jep, tuota vähän pelkäsin. En vaan saa kaaliini minkä salasanan SOS on siihen keksinyt, kun minulla sentään on kaksi kovalevyä jotka molemmat on saatu tuohon tilaan pelkästään SOS:in työkaluja käyttäen ja todistettavasti eepromissa ei ole ollut kuin yksi sisältö koko ajan. Vaikuttaa mielestäni melko lailla SOS firmware bugilta. Jos tämä rupeaa aiheuttamaan asiakkaille uusien kovalevyjen ostoja, on se ehkä asia josta tulisi edes varoittaa JOSSAKIN palstalla. Olen törmännyt muutamaan ihmiseen jolla tämä on ollut (kuten myös tällä palstalla) mutta ratkaisua ei ole tullut vastaan. Näyttää tulevan kallis xbox...
Kuulostaa tosiaan kummalliselta. Valitettavasti itselläni ei ole SmartXX-mod-piiriä, joten en voi tehdä kokeiluja ja mahdollisesti selvittää ongelmaa. Syynä voi hyvinkin olla - kuten mainitsit - SmartXX OS:ssä oleva bugi. Mitä versiota muuten käytät siitä?
Itsekkin vein juuri postiin koneén jossa oli Smart, joten en pääse testaan.
Minulla on uusin Smartxx os (build 3333) joka oli piirissä valmiina kun ostin sen viikko sitten. Tiedän että porukka on onnistuneesti lukinnut ja avnnut sillä, ja itsekin tein sen, mutta jotenkin se, en vaan tarkalleen muista sekvenssiä, loppujen lopuksi jäi juntturaan. En ymmärtänyt varoa tarpeeksi tuota kun en ollenkaan tajunnut tämän kovalevylukituksen vahvuutta. Oletin että sen saa aina auki "jollain työkalulla". No, sitä oppii kantapään ja lompakon kautta asioita...;o(. Ilmeisesti config magic ja muut asettavat sen master-salasanan just sen takia, että jos tyrii user-passwordin (joka on se pitkä litania), niin saa kuitenkin auki masterilla. Ilmeisesti smartxx EI aseta sitä kun ei ainakaan mainosteta missään. Varoituksen sana kuitenkin kaikille: OLKAA VAROVAISIA KOVALEVYLUKITUKSEN KANSSA, SILLÄ VÄÄRÄ SELLAINEN ON LOPULLINEN!!!! JA TEHKÄÄ LUKITUS HDLOCK- TAI CONFIG MAGIC OHJELMILLA, JOTKA ON VÄHÄN KAUEMMIN TESTATTUJA.
Smarti ei tue noita Master hommia käsitykseni mukaan.
Ja tosissaan, en suosittele lukituksen avausta oikeastaan muussa tapauksessa kuin, kovalevyn poiston yhteydessä. Ja jos vaihtaa kovalevyn toiseen boxiin.
Turha sen kanssa on pelleillä, jollei ole syytä.
Smarti ei tue noita Master hommia käsitykseni mukaan.
Ja tosissaan, en suosittele lukituksen avausta oikeastaan muussa tapauksessa kuin, kovalevyn poiston yhteydessä. Ja jos vaihtaa kovalevyn toiseen boxiin.
Turha sen kanssa on pelleillä, jollei ole syytä.
Hmm..
Mitäs eroa käytännössä on lukitulla ja lukitsemattomalla kovolla? Lukitusta Boxi ei herjaa ilman modia ja sitä ei voi "heittää" suoraan toiseen koneeseen. Ja lukitsemattomassa taas hommat päin vastoin?
Ajattelin vaan, kun vaihdoin Boxiin kovon, enkä ole sitä muistaakseni lukinnut ollenkaan. Joten onko tuosta lukitsemisesta mitään hyötyä, sillä vakio dashiä (saati Liveä) ei ole tullut käyteltyä enää ollenkaan...
Lukitus tarvitaan vain jos ajaa orginaali-biosia.
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2009, Jelsoft Enterprises Ltd.