PDA

Näytä koko versio : Psp vs. Ds ?

Aki
03.09.2006, 11:37
Alkoi kiinnostaa että mitä mieltä muut ovat tällaisesta aiheesta.

Elikkäs mitä mieltä olette, kumpi voittaa? ;)

Näin äkkiä ajateltuna tulee tietenkin heti ensimmäisenä mieleen että psp. Mutta jos tarkemmin ajatellaan niin ei se ds:kään ole niin paha.

Itse olen omistanut kummatkin. (ja psp on edelleen) Ja toivonkin että aiheeseen vastaavat olisivat kokeilleet edes vähän kumpaakin konetta...

Tuossa viime kesänä (vai pitäisikö sanoa jo että toissakesänä?) alkoi tehdä mieli uutta käsikonsolia. (Minulla oli Gba Sp) Siinä sitten marssinkin peliliikkeeseen Ds:ää ostamaan. Tiesin että psp olisi tulossa mutta ajattelin
että laitteelle kertyy kuitenkin lian paljon hintaa minun lompakolleni. Siinä sitten ds:ää käyttelin viime kevääseen asti jolloin alkoi tehdä mieli psp:tä. (lähinnä varmuuskopioiden takia) :rolleyes: Ds vaihtoon ja psp kotiin.

PSP:

Plussat:

Lähes PS2 tasoiset grafiikat
Hieno ulkonäkö
Iso näyttö
Homebrew ohjelmat jne.
Internet
Musiikkin kuuntelu ja videoiden katselu.
Se on pleikkari! (:D)

Miinukset:

Akun kesto.
Joissain malleissa esiintyvät viat (jäykkä neliö näppäin, kuolleet pikselit jne.)
Iso näyttö naarmuuntuu helposti, näytönsuoja lähes välttämätön.
Joksenkin hyvien pelien puute.

DS:

Plussat:

Kosketus/tuplanäyttö
Mikki
Hauskat edellä mainittuja ominaisuuksia hyödyntävät pelit.
Taitettava näyttö (näyttö ei naarmuunnu niin herkästi)
Akun kesto
Koko ja ulkonäkö (lite)
Gba pelien tuki
Hinta
Näytön kirkkaus! (lite)
Se on Nintendo! (mariot ja muut nintendo pelit)

Miinukset:

Ulkonäkö ja koko (alkuperäinen ds)
Grafiikka ei ole lähelläkään psp:n tasoa
Kosketusnäyttö naarmuuntuu nopeasti.
Ei tukea GB ja GBA peleille.

Saahan tuon nettiselaimen ja muut psp:stä löytyvät ominaisuudet toki myös ds:ään mutta pitää ostaa kaiken maailman systeemejä.

Jokatapauksessa minä en oikein tiedä kumpaa äänestäisi. Jos olisi sen verran ylimääräistä niin hommaisin mielelläni nyt Ds Liten psp:lle kaveriksi. :cool:

EDIT: Jaa olisi tietenkin voinut laittaa vielä eos. vaihtoehdon mutta nyt on jo myöhäistä. :o

Lex
03.09.2006, 11:40
Ristiriitasta tekstiä kirjottelet DS:stä, plussaa on tuki GBA-peleille ja miinusta, ettei oo tukea gb tai gba-peleille :o

DS:ää kannatan, flash > optiset mediat ja idea on parempi

Aki
03.09.2006, 11:44
Tätähän se aina tuuppaa olemaan kun minä jotain alan kirjoittamaan. :o Tarkoitin kuitenkin GBC pelejä. Yrittäkää jotain tuosta tekstistäni ymmärtää.

EDIT: Niin ja pitkän harkinnan jälkeen ääni meni PSP:lle.

SoXy
03.09.2006, 16:36
Kumpikin laite on ollut. (psp on vieläkin) Psp on minun suosikki, kun se on törkeen tyyllikäs ja siinä on iso näyttö. :D Ei ole näytössäkään juuri yhtään naarmu, kun on logitech vision näyttösuoja. Kaikki pelit olen myynyt, kun ei ole jaksanut pelata, mutta katson aina matkoilla elokuvia... Akun kestoa saa lisättyä aika paljon, kun ostaa uuden akun. Ds:stä ei ole mitään sanottavaa. :eek:

Berethor
30.10.2006, 18:43
Mä oon PSP puolella...! Ei sillä että DS ois huono :) Ite oon tässä mietiskelemässä PSPeen ostamista, mutta onko se jo mennyttä aikaa että pitäs sit maaliskuussa ostaa 600 euron Playstation 3...?? Mut mun tekis mieli niin hankkia se PSP...!Mä kysyneka tätä teiltä, että mitä mieltä olette! Mutta taas tämähän on kyllä minun päätös!! Mutta aina varmuudella:D

kiryo
05.12.2006, 17:29
Tuo ulkonäkö on vähän makuasia mutta itse suosin ds:sää
tosiaan jos haluaa kaiken irti pitää kyllä maksaa extraa mutta silti se on alle tai sama hinta kun psp orginaalina :D
tässä pari positiivista lisää DS:n
musat,leffat,pelit,snessi,nessi,tonneittain ohjelmia josta mainitsemisen arvoiset: DSorganizer(kalenteri,muistutukset etc),linux,doom1-2,hexen,heretic,flashback. Tulossa:quake.
(kotitekoiset ohjelmat ja käännetyt pelit ei ole laittomia joten mainitsen ne ilman sen suurempia huolia)

PSP osto motiivit jäävät siihen tulevaan PS1 emulaattoriin.

Dominator
25.12.2006, 16:58
Annoin joskus aikoja sitten kai ääneni n muista kummalle mutta ds on silti parempi vaikka psp:tä kokeillut kaverilla

muutama postiviivinen ja nega
+Tuplanäyttö kosketus
+Taitettava (näytöt ei eivät naarmuunnu niin helposti)
+Ns.legenda pelit mariot yms.
+Elokuvat musat hombrewit yms.

-Kosketus näyttö naarmuuntuu ilman suojaa helposti

Enpä muuta negatiivista löydäkkään

pkr1007
11.06.2007, 21:37
vaikeaa ite päätin kuitenkin ostaa psp:n mutta nyt tekee mieli ds:ää
:D