Aki
03.09.2006, 11:37
Alkoi kiinnostaa että mitä mieltä muut ovat tällaisesta aiheesta.
Elikkäs mitä mieltä olette, kumpi voittaa? ;)
Näin äkkiä ajateltuna tulee tietenkin heti ensimmäisenä mieleen että psp. Mutta jos tarkemmin ajatellaan niin ei se ds:kään ole niin paha.
Itse olen omistanut kummatkin. (ja psp on edelleen) Ja toivonkin että aiheeseen vastaavat olisivat kokeilleet edes vähän kumpaakin konetta...
Tuossa viime kesänä (vai pitäisikö sanoa jo että toissakesänä?) alkoi tehdä mieli uutta käsikonsolia. (Minulla oli Gba Sp) Siinä sitten marssinkin peliliikkeeseen Ds:ää ostamaan. Tiesin että psp olisi tulossa mutta ajattelin
että laitteelle kertyy kuitenkin lian paljon hintaa minun lompakolleni. Siinä sitten ds:ää käyttelin viime kevääseen asti jolloin alkoi tehdä mieli psp:tä. (lähinnä varmuuskopioiden takia) :rolleyes: Ds vaihtoon ja psp kotiin.
PSP:
Plussat:
Lähes PS2 tasoiset grafiikat
Hieno ulkonäkö
Iso näyttö
Homebrew ohjelmat jne.
Internet
Musiikkin kuuntelu ja videoiden katselu.
Se on pleikkari! (:D)
Miinukset:
Akun kesto.
Joissain malleissa esiintyvät viat (jäykkä neliö näppäin, kuolleet pikselit jne.)
Iso näyttö naarmuuntuu helposti, näytönsuoja lähes välttämätön.
Joksenkin hyvien pelien puute.
DS:
Plussat:
Kosketus/tuplanäyttö
Mikki
Hauskat edellä mainittuja ominaisuuksia hyödyntävät pelit.
Taitettava näyttö (näyttö ei naarmuunnu niin herkästi)
Akun kesto
Koko ja ulkonäkö (lite)
Gba pelien tuki
Hinta
Näytön kirkkaus! (lite)
Se on Nintendo! (mariot ja muut nintendo pelit)
Miinukset:
Ulkonäkö ja koko (alkuperäinen ds)
Grafiikka ei ole lähelläkään psp:n tasoa
Kosketusnäyttö naarmuuntuu nopeasti.
Ei tukea GB ja GBA peleille.
Saahan tuon nettiselaimen ja muut psp:stä löytyvät ominaisuudet toki myös ds:ään mutta pitää ostaa kaiken maailman systeemejä.
Jokatapauksessa minä en oikein tiedä kumpaa äänestäisi. Jos olisi sen verran ylimääräistä niin hommaisin mielelläni nyt Ds Liten psp:lle kaveriksi. :cool:
EDIT: Jaa olisi tietenkin voinut laittaa vielä eos. vaihtoehdon mutta nyt on jo myöhäistä. :o
Elikkäs mitä mieltä olette, kumpi voittaa? ;)
Näin äkkiä ajateltuna tulee tietenkin heti ensimmäisenä mieleen että psp. Mutta jos tarkemmin ajatellaan niin ei se ds:kään ole niin paha.
Itse olen omistanut kummatkin. (ja psp on edelleen) Ja toivonkin että aiheeseen vastaavat olisivat kokeilleet edes vähän kumpaakin konetta...
Tuossa viime kesänä (vai pitäisikö sanoa jo että toissakesänä?) alkoi tehdä mieli uutta käsikonsolia. (Minulla oli Gba Sp) Siinä sitten marssinkin peliliikkeeseen Ds:ää ostamaan. Tiesin että psp olisi tulossa mutta ajattelin
että laitteelle kertyy kuitenkin lian paljon hintaa minun lompakolleni. Siinä sitten ds:ää käyttelin viime kevääseen asti jolloin alkoi tehdä mieli psp:tä. (lähinnä varmuuskopioiden takia) :rolleyes: Ds vaihtoon ja psp kotiin.
PSP:
Plussat:
Lähes PS2 tasoiset grafiikat
Hieno ulkonäkö
Iso näyttö
Homebrew ohjelmat jne.
Internet
Musiikkin kuuntelu ja videoiden katselu.
Se on pleikkari! (:D)
Miinukset:
Akun kesto.
Joissain malleissa esiintyvät viat (jäykkä neliö näppäin, kuolleet pikselit jne.)
Iso näyttö naarmuuntuu helposti, näytönsuoja lähes välttämätön.
Joksenkin hyvien pelien puute.
DS:
Plussat:
Kosketus/tuplanäyttö
Mikki
Hauskat edellä mainittuja ominaisuuksia hyödyntävät pelit.
Taitettava näyttö (näyttö ei naarmuunnu niin herkästi)
Akun kesto
Koko ja ulkonäkö (lite)
Gba pelien tuki
Hinta
Näytön kirkkaus! (lite)
Se on Nintendo! (mariot ja muut nintendo pelit)
Miinukset:
Ulkonäkö ja koko (alkuperäinen ds)
Grafiikka ei ole lähelläkään psp:n tasoa
Kosketusnäyttö naarmuuntuu nopeasti.
Ei tukea GB ja GBA peleille.
Saahan tuon nettiselaimen ja muut psp:stä löytyvät ominaisuudet toki myös ds:ään mutta pitää ostaa kaiken maailman systeemejä.
Jokatapauksessa minä en oikein tiedä kumpaa äänestäisi. Jos olisi sen verran ylimääräistä niin hommaisin mielelläni nyt Ds Liten psp:lle kaveriksi. :cool:
EDIT: Jaa olisi tietenkin voinut laittaa vielä eos. vaihtoehdon mutta nyt on jo myöhäistä. :o