Näytä koko versio : PS2 Version Pähkäilyä.
Chi-Chi-Chii
22.08.2006, 11:48
Elikkäs...hieman olen nyt hukassa noitten kanssa kun oon kolmee eri emo-tyyppiä nyt löytänyt litteästä pleikkarista.
GH-032-11 (örrör, ei mitään tietoa)
GH-032-13 (silver, tarra takana, silti V13)
GH-032-21 (musta, tarra takana ilmeisesti V12)
GH-035-41 (ei tietoa)
Mikähän ihme se tää -41 on ? -.^
Kellään tietoa mitä eroja tuossa alimmassa ois tohon ensimmäiseen ? Ja mahtaiskohan toimia toi 035-41 tuon 032-13'sta laserilla yms. romuilla ??
Siinähän sitä~
Edit:
Lisää vettä kiukaalle. Useimpien mallitunnistusten mukaan, versio 13'sta on siis juurikin GH-032-13 emo ja Philipsin SPU3170G laaseri...vaan mullapa on Mitsumin PVR-802W...jonka pitäisi olla ei Euroopan versioissa ja V14'sta. Notta jotta...ärh.
Karkeasti GH-32 on V12, riippumati sen laserista. Niissä ei ole Sonyn omaa lasersuojaa jne. Tuo loppunumero on "tarkennus", koska sitä lankkua on pienillä komponentti eroilla muunneltu.
Itse en muista tarkkaan noita, mutta karkeasti V12 on emolevy, johon pitää laittaa lasersuoja jossa sinetti on sielä koneen takana. Näitä on sekä SPU:lla, että PVR-lasereilla varustettu.
V13 on kone, jossa sinetti pohjassa, kuten kaikissa uudemmissakin konemalleissa ja jossa on Sonyn oma suojaus rakenneltu ja johon ei suojaa enään tarvita.
V14 kuten V13, mutta sisältää Hynixin muistipiirin.
Uutta oli minulle, että SPU on Philipsin valmistama. En ole sen valmistajasta ollut tietonen laisinkaan.
Chi-Chi-Chii
22.08.2006, 14:38
Mmm, ok. Kiitoksia taasen.
Täältä (http://store.richspsxparts.com/slps2direerl.html) löysin infoa noista valmistajista yms. Tiedä sitten onko tietoa vaiko mutua.
Oliskohan tuo GH-35 sitten vielä versio 13'sta, (vai onko ne kattonu sen numeron väärin) kun monessa paikassa näkyy että vaihtuu 14'sta GH-37:ään.
Ja missään ei pitäis tulla ongelmia kun kerran tolla samalla laaserilla on kuulemma toiminut...eikös juu ? Emossahan ne on melkeinpä kaikki muut osat sitten kiinni tuuletinta lukuunottamatta.
Ja missään ei pitäis tulla ongelmia kun kerran tolla samalla laaserilla on kuulemma toiminut...eikös juu ? Emossahan ne on melkeinpä kaikki muut osat sitten kiinni tuuletinta lukuunottamatta.
Ei pitäisi juu.
Chi-Chi-Chii
22.08.2006, 21:11
Vieläkin pitää vähän ihmetellä tätä kuvaa (http://www.mod-chip.com/images/v13_ntsc.jpg).
Jos siis tuota sivua tulkitsin oikein, niin tuo PCB-layout tuli vasta V13'sta, kuten nuo muutkin.
Muuten kaikki siis vastaa mulla tota kuvaa, paitsi se takuutarra. Niin ja en saa tosta kuvasta selvää mutta PS14 sulake voi olla erilainen.
OT: onko noi muuten näitä näit...mitä ne nyt oli...siis ei varsinaisia sulakkeita vaan niitä IC protectoreita vai mitähän mää ny haen...semmosia kuiten. :D
Hopeisissa saatto olla kyl toi sinetti siellä perässä, oli versio mikä hyväänsä.
Hopeisi kun muistaakseni sekä V12 koneita, että V13 koneita.
IC-suojat saattaa kyl näyttää vähän erilaisia tuloksia.
Chi-Chi-Chii
22.08.2006, 21:42
Joo, ja V13'han on valmiina laaserisuoja niin senkun löytäs tosta niin sittenhän asia olis pihvi.
Muistaakseni nähnyt kuvia noista asennettavista suojista ja ne on laitettu ton PCB-alueen lähelle...? Eli kun tossa on toi uudempi lay-out sille niin voisikos se meinata sitten sitä että siihen on se protectiuuni väsätty...
Mistä näkee ohuesta pleikka kakkosesta sen mallin??
Mistä näkee ohuesta pleikka kakkosesta sen mallin??
Hupaiseva kysymys aiheeseen, jossa asiaa juuri puidaan. :D
Mistä näkee ohuesta pleikka kakkosesta sen mallin??Siltä osin kun tästä viestistä ei selinnyt niin oma käsitykseni on että
SCPH-7000x on 12 tai 13. Ilman avaamista ei käsittääkseni voi 100% varmasti sanoa kumpi.
SCPH-7500x on 14
SCPH-7700x on 15
V15 ei juurikaan ole vielä suomessa näkynyt.
vBulletin® v3.7.2, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.