PDA

Näytä koko versio : kannettava jossa wlan ja xbox

genesis1
21.08.2006, 13:07
hei.

olen noviisi näissä touhussa ja tarvitsen apuanne.

minulla on kannettava kone jossa on wlan kortti. jos tahdon kytkeä modatun xboxini tähän koneeseen kiinni tiedostojen siirtoa varten, tuleeko minulla olla muuta kuin ristiinkytketty verkkokaapeli ja asetukset kunnossa?

kiitos :)

Shadown
21.08.2006, 13:16
Jos sulla on kerta Wlan-kortti niin siihen on vähän vaikea mitään kaapelia laittaa?

PC-ToN
21.08.2006, 13:16
tuleeko minulla olla muuta kuin ristiinkytketty verkkokaapeli ja asetukset kunnossa? Jos koneessa on LAN-kortti myös niin niillä pärjää. Kiinteät osoiteet molemmissa päissä.

genesis1
21.08.2006, 13:26
jees, on wlan + lan.

pitäisikö xboxin näkyä heti kiintolevynä?

kiitos nopeudesta!

Shadown
21.08.2006, 13:29
Ei. Xboxissa on FTP-palvelin, johon otetaan yhteys FTP-clientillä/ohjelmalla, jossa sitten Xboxin kiintolevyn sisältö näkyy.

genesis1
21.08.2006, 13:35
ok, kiitos.

onhan täällä varmasti ohjeita tuohon. noviisille tuo vain näyttää yhtä vaikealta kuin arabiankielinen koraani.

pitääpä vain yrittää. ilmoittelen missä mennnään.

-x

genesis1
21.08.2006, 13:37
hei.

kerro vielä guruna, mikä on paras dashboard tuohon xboxiin. ja mikä paras multimedian toisto ohjelma.

thanks

Shadown
21.08.2006, 13:51
XBMC ajaa kummatkin asiat. XBMC on myöskin paras ja taitaa olla ainutkin median toisto-ohjelma, jollei vanhaa XBMP lasketa, joka on kai XBMC:n alku ja juuri.

m5pwr
22.08.2006, 00:26
Xboxiin saa läppärillä wlan-yhteyden jos käytössä on wlan-reititin tai modeemi/kytkin jossa wlanin lisäksi ethernet-liitännät ja dhcp-palvelin.
Xboxin ja wlan boksin välille laitetaan ihan normaali verkkokaapeli ja asetetaan xboxin asetuksista ip-osoite dhcp:n jaettavaksi.Samoin wlan-boksista pitää olla dhcp päällä.

Itselläni on toiminut Telewellin ea-510 boksin ja läppärin välillä oikein hyvin,ja kylläpä on kätevää kun ei tarvitse enää kaapeleihin kompastella...

genesis1
22.08.2006, 13:20
uskallanpa vielä kerran kirjoittaa rohkeasti pelkäämättä vihaista herjaanne... :)

tukiasemani on d-linkin di-524. pitääkö tukiasemassa olla joku tietty option päällä tai pois päältä. en saanut toimimaan yhteyttä vaikka laitoin xboxin tukiasemaan kiinni.

yst noviisi

Mikz
22.08.2006, 14:25
http://www.tdubel.com/artikkelit/xboxliitverkko3.html#112
Tuollahan on hyvät ohjeet sinulle, kokeiles noiden mukaan niin eiköhän se onnistu...

tuleeko minulla olla muuta kuin ristiinkytketty verkkokaapeli ja asetukset kunnossa?
eikös tässä tapauksessa tarvita kuitenkin suorakaapeli kun käytössä on kytkin...

m5pwr
22.08.2006, 17:45
uskallanpa vielä kerran kirjoittaa rohkeasti pelkäämättä vihaista herjaanne... :)

tukiasemani on d-linkin di-524. pitääkö tukiasemassa olla joku tietty option päällä tai pois päältä. en saanut toimimaan yhteyttä vaikka laitoin xboxin tukiasemaan kiinni.

yst noviisi

Itse itseäni lainaten:

Xboxin ja wlan boksin välille laitetaan ihan normaali verkkokaapeli ja asetetaan xboxin asetuksista ip-osoite dhcp:n jaettavaksi.Samoin wlan-boksista pitää olla dhcp päällä.

humppis
22.08.2006, 21:58
Mulla on tuo sama tukiasema. Ja ainakin täällä toimi ihan hienosti,
kunhan oli päivittänyt sen tukiaseman firmiksen? (Pitää tehdä niin että
kone on kaapelilla kiinni siinä tukiasemassa.)

Firmiksen saa täältä:
http://www.dlink.fi/ (http://www.dlink.fi/?go=gNTyP9CnptFMIC4AStFCF834mptYLu5TTNvhLPG3yV3oVI 58gqltbNlwaaRp7ytsRWm5kCVP/4wIB8mmjOGxckocsuLYecfnX4Ph8jsc1JwNTacQZpDKuEGHrXX efZ/PP+5hqxU=)

Ja tuon muuten pitäis toimia ihan millä kaapelilla vaan, eli tunnistaa sen ristiinkytketyn ja osata käyttää myös sitä suoran sijasta jos semmoisen siihen kytkee.

Graphics
22.11.2006, 15:45
Terve.

Itse tässä tänään sain Xboxissa netin toimimaan mainiosti modeemin kautta. Itselläni on myös siis wlan yhteys koneesta, ja wlan modeemista boxi on netissä piuhalla.

Yksi ongelma silti vielä hiertää. Kuinka saan nyt tietokoneeltani yhteyden Xboxiin esim tiedostojensiirtoa varten FTP ohjelmalla? Ennen yhteys tuli kivuttomasti, kun tietokoneelta meni ristiinkytketty piuha boxille.

Saattoi olla hieman epäselvästi kerrottu, huikatkaa jos ette tajunnut :)

EDIT

Case closed, tuohon löytyikin jo ratkaisu.

Muuten, saako tuolle tiedonsiirtonopeudelle tehtyä jotain, on meinaan aika hidasta jos vertaa siihen mitä se oli aikasemmin?

EDIT2

ÄH, eipä tuo tiedostojen siirto meinaakaan toimia. Eli saan sen toimimaan siten, että tuon wlan kortin IPksi muutan XBOXIn, mutta luonnollisestikkaan silloin ei netti pelitä. Kuinka nuo saan toimimaan yhtäaikaa?

gerbiili71
24.11.2006, 16:19
ÄH, eipä tuo tiedostojen siirto meinaakaan toimia. Eli saan sen toimimaan siten, että tuon wlan kortin IPksi muutan XBOXIn, mutta luonnollisestikkaan silloin ei netti pelitä. Kuinka nuo saan toimimaan yhtäaikaa?

Ei ei ei! Verkossa kahdella laitteella ei saa olla samaa IP-osoitetta!

Oletan tässä nyt, että sulla on ADSL-modeemissasi NAT ja DHCP päällä jolloin kaikki kytketyt laitteet saavat jonkun ip-osoitteen dynaamisesti. DHCP:n käyttö ei estä sitä, että laittaisit laitteille staattisia ip-osoitteita - etu on siinä, että näin toimittaessa ip-osoite ei pääse vaihtumaan vaikka virta katkaistaisiin pidemmäksi ajaksi tai laite kytkettäisiin irti verkosta.

Laita sille boksille käsin siitä adsl-purkista annetun verkon (usein 192.168.1.* tai 192.168.0.*) joku kiinteä ip, esim. 192.168.1.100, tarkista pingaamalla komentoriviltä (winkkareissa: käynnistä, suorita, cmd tai command, sano komentorivillä: ping xboxin.ip.osoite.tähän), jos paketit menevät läpi on kaikki kunnossa. Syötä ftp-ohjelmaasi palvelimen nimen kohdalle tuon xboxin kiinteäksi määritellyn ip:n, k-tunnus xbox ja salasana yleensä se sama xbox. Pitäisi toimia... ;)

Aliverkot ja yksityisosoitteet, IP-osoite (http://fi.wikipedia.org/wiki/IP-osoite)

Graphics
03.12.2006, 18:14
^ Vieläkään en ymmärrä kuinka saan toimimaan yhteyden wlan kortilla boxille että nettiin samaan aikaan? Tällä antamallasi ohjeella?

Selitin ylempänä väärin, ei minulla tietenkään ole kahdella laitteella (boxilla ja pc:llä) samaa ip:ta. Saan homman toimimaan nimenomaan siten, että boxilla on adsl purkin IP, ja koneelle muutan ip:ksi saman kun boxilla, mutta viimeinen numero yhtä pienempi.

Eli tiedonsiirto yhteys kyllä toimii, mutta en saa toimimaan sitä yhtä aikaa siten, että myös tietokoneen netti toimisi.

Cmods
03.12.2006, 19:59
Jos laitat Xboxin tukiasemaan kiinni, niin siinä tapauksessa pitää olla suora kaapeli. Joissakin tukiasemissa tosin on automaaginen tunnistus ja käy sekä suora että ristiinkytketty.

Graphics
03.12.2006, 22:35
^ Jep, tämä oli jo tiedossa ;)

Cmods
04.12.2006, 00:39
Oops, vastasin vahingossa ekan sivun viimeiseen viestiin.

Mutta siis kannattaa ihan yleisesti tutustua verkkotekniikkaan, tuo on hyvinkin triviaali asia loppujen lopuksi. En kuitenkaan viitsi nykyisillä lähtötiedoilla lähteä neuvomaan mitään, kun täytyisi tehdä liikaa oletuksia konfiguraatiostasi.