PDA

Näytä koko versio : Varmuuskopio leffat pätkii

pastikos
07.08.2006, 17:30
Omistan YAMAHA DVD-S557 soittimen ja jos katsoo varmuuskopioituja elokuvia niin se pätkii jonkin verran. Kuva saattaa pysähtyä sekunniksi tai pariksi. Välillä näitä katkoksia tulee vähän väliä mutta yleensä leffan loppupuolella. Koneella katsottuna ne eivät pätki mutta soittimella kyllä. Onkohan toi soitin ihan paska vai johtuuko varmuuskopioinnista? Soitin on muutaman kuukauden vanha joten tuskin ainakaan likaa tms. on.

Shadown
07.08.2006, 17:45
Kannattaa kokeilla muita levymerkkejä.

pastikos
07.08.2006, 21:18
Olen muutamaa eri merkkiä kyllä koittanut mutta tuloksetta..
Toiset elokuvat pätkivät enemmän kuin toiset vaikka merkki olisi sama.

En sitten tiedä että vaikuttaisiko se että dvd shrinkillä tehtyjä varmuuskopioita ja valikoiden kuvanlaatu on huononnettu ja kaikki ylimääräiset tekstit ynm. otettu pois jotta itse elokuva on saatu mahdollisimman hyväksi. Poltto on tehty niin hitaalla kuin vaan mahdollista..
Tietokoneella kun katsonut kyseisiä varmuuskopioita niin ei ole ollut mitään ongelmia.

humppis
07.08.2006, 22:56
"Välillä näitä katkoksia tulee vähän väliä mutta yleensä leffan loppupuolella."

Kokeile lukea ne levyt vaikka Neron testiohjelmalla. Ja myös sitten polttaa
hitaammalla nopeudella, kun yleensä siellä levyn lopussa tulee enemmän
virheitä/polttojäljen laatu huononee.

Uskoisin että sillälailla saat homman toimimaan.

Tronica.fi
08.08.2006, 22:50
Ethän käytä tarroja dvd:n päällä? Ne ainakin on aiheuttanut minulla tosi paljon filmien pätkimisiä.

pastikos
12.08.2006, 10:03
En käytä. Cd-kynällä ainoastaan kirjoitan nimen päälle.
Kaverilla eivät nuo leffat näytä pätkivän niin paljoa.. Täytynee vaihtaa soitinta? Ainoa mutta on kun ei nyt sitten tiedä mikä olisi hyvä semmoinen..

Peteju
14.08.2006, 00:08
Eli kyseessä oli nyt siis normi koti DVD soitin?

iteltä löytyy Pioneer DV-380s divx soitin. Laite on erittäin ohut, hiljainen.
Valikot ovat käyttäjälle selkeät, liitännöistä puuttuu vain optinen lähtö, mutta korvaavana on coaxiaali.

soittimen hinta on nyt jotain 99e - 109e Gigantissa.

Sanoisin että erinomainen DVD divx soitin, koskaan ei ole laitteen kanssa
ollut levyjen toiston kanssa ongelmaa, ei kopioiden eikä originaalienkaan kanssa.

kannattaa testata!

-Pete