Näytä koko versio : XBMC:n asennus DVD:ltä
Ihan aloittelijan kysymyksiä, mutta en suoranaisesti löytänyt vastausta searchilla.
Eli kone 1.6 + DuoX2 original. Kelkkana muistaakseni Samsung, on lukenut kaikki levyt mitä olen polttanut (pelejä).
Nyt kuitenkin mediacentterin asennus tuntuu täysin ylitsepääsemättömältä.
Minulla on purettuna .rar-paketti jostain xbmc:n blingbling-versiosta. Teen siitä ISO:n Xisolla ja poltan nerolla niin, että täppään "finalize disk". Levyn juuressa on default.xbe ja mediacenter.xml. Boksi ei kuitenkaan tunnista levyä, +R:ää ja RW:tä koittanut. Koittanut myös ilman Xisoa, purettu paketti suoraan nerolla levylle. Ei onnaa.
Ajatukseni oli myös käyttää boxploreria, poltin sen levyn juureen ja xbmc: omaan kansioonsa, mutta sama vaikutus, ei tunnista.
Mitäs neuvoksi? En ole koskenut duox:n bioseihin kun pelit on kuitenkin toiminut ok ja aikanaan sitä tilatessa sanottiin ettei tarvi päivittää. Onko jotain muita käynnistystapoja kuin eject tai power? Jostain luin, että pitämällä niitä yhtäaikaa pohjassa?
Toivottavasti joku jaksaisi vielä kerran vastata varmasti usein esitettyihin kysymyksiin!
Mitä sitten tapahtuu, kun laitat levyn sisään?
Oletuksena yritän käynnistää modilla koneen, eject - levy sisään - virrat pois - virta päälle virtanapista.
Käynnistyy - vas. yläkulmassa pinkki (violetti?) EvoX-kolmio. Hetken päästä xbox-logon alle lävähtää valkoinen Mikrosoft-teksti ja sen jälkeen normaali ilmotus, ei pysty tunnistaan levyä.
Oletko kokeillut polttaa mitään muuta tämän oireen jälkeen, kuten pelejä jne?
En, täytyypä kokeilla.
Onkohan tuo levyn tunnistamattomuus enemmänkin oire siitä että levy on paska, vai siitä että tiedostot levyllä jotenkin "viallisia"? Esim. default.xbe vääränlainen tjms.?
Kyseessä voi olla sekä että.
No, eipä muuta kuin jatkamaan harjoituksia.
Sullahan voi olla aihio huono taikka jostain syystä polttavan aseman kunto romahtanut ja boxisi ei enään kykene lukemaan asemasi jälkeä.
Tosin vikahan voi olla muuallakin. Mutta mielestäni yksinkertaisimmat asiat kandee tutkia ensin pois. Olisi typerää ihmetelle joukolla jotain, jonka ratkaisu olisikin ihan vaan perusasioista kiini.
Aargh, emmätajuu. Polttamani pelit kyllä toimii, mutta noi muut ei.
Latasin SlaYer's EvoX Auto-Installer v2.6:n, purin paketista .ison ja poltin sen imagena Nerolla. Ei prkele vaan toimi. Siinähän ainakin pitäisi olla tiedostot oikein konffattu. Jostain syystä Nero ei anna polttaa sitä kuin CD:lle, koitin RW:tä ja -R:ää.
DuoX on ostettu reilu vuosi sitten, bioseja en ole päivittänyt. Onkohan tuossa jotain syytä asiaan? Käytössä oleva bankki on muistaakseni se "ei-oletus", eli vaihdoin bankkia piirin asennuksen yhteydessä.
Tuli tässä mieleen että toimiiko XBMC levyltä käsin ilman mitään muokkaamista?
Ajatukseni oli myös käyttää boxploreria, poltin sen levyn juureen ja xbmc: omaan kansioonsa, mutta sama vaikutus, ei tunnista.
Tuon olisi pitänyt ainakin toimia.
Haisee siltä, että mun polttoasetuksissa on jotain mätää. Tajuais vaan mitä. Suhteellisen uus Nero käytössä ja ruksaan finalize disk. Mikä käsittääkseni tarkoittaa UDF:ää. Täytyy yrittää FTP:n kautta vielä, sekään ei "yllättäen" toiminut ensiyrittämällä. Mätä boksi mulla.
Haisee siltä, että mun polttoasetuksissa on jotain mätää. Tajuais vaan mitä. Suhteellisen uus Nero käytössä ja ruksaan finalize disk. Mikä käsittääkseni tarkoittaa UDF:ää. Täytyy yrittää FTP:n kautta vielä, sekään ei "yllättäen" toiminut ensiyrittämällä. Mätä boksi mulla.
Onhan sulla ristiinkytkettykaapeli käytössä tai suorapiuha ja kytkin?
wild!!child
11.07.2006, 16:45
ittellä kans 1.6 samsung ja nyt toimii ainoastaan dvd+r ja niilläkin vain pelit.
Ristiinkytketty. Kotikoneessa on Hpna-yhteys, mutta verkkokortissa on kyllä RJ-45:kin. EI vaan laakista mennyt konffaukset oikein. Mutta siirryn varmaan tappelemaan sen kanssa mieluummin kuin tuhlaan levyjä enempää.
Hmm... onkohan mulla väärä bankki käytössä, tai jopa biosin päivityksen tarve? Kokeilin alkuperäisellä DVD-elokuvalla ja poksi käski kytkemään kaukosäädin-kitin. Eihän sitä pitäisi tarvia modatulla boksilla?
Öö, finalize disc:hän siis ei tarkoita samaa kuin udf. Se vain päättelee
levyn niin ettei siihen enää voi kirjoittaa..
Eli näin ainakin nero 7:ssa saadaan ainakin toimiva levy aikaan: Neron asetukset xboxin kiekoille (http://koti.mbnet.fi/hkummitu/jutut/neroasetukset.jpg)
Ja suosittelen käyttämään +/- rw kiekkoja noissa kokeiluissa..
Tulee vähemmän lasinalustoja. (Joita niitäkin kesäterassilla toki tarvitaan.. ;) )
+ jos sulla on 1.6 boksi niin ei mikään ihme jos ei toimi tuolla toisella bankilla. Sillä biossilla ei
modin pitäis toimia lainkaan. Voipi vaan mennä koko laatikko/modi rikki jos ei ole jo mennyt.
Toivotaan ettei..
Kuitenkin poltetut pelit on toiminut ok ja tein aikanaan niinkuin piirin asennusohjeissa sanottiin. Mutta tosiaan pyysi kaukokittiä kytkemään. Mystistä, huomenna jatkuu harjoitukset...
Jaa-a, tein gigan kokoisen dummyfilen mukaan ja nyt toimii.
Koittelin ensin pienemmillä, muttei auttanut. Ihme juttu.
Eli sain poltettua juureen boxplorerin tiedostot ja xbmc:n omaan kansioonsa. Sitten vaan siirtelemään!
Eihän sekään tietenkään kerrasta voi mennä...
Muutamaa xbmc:n versiota olen koittanut boxplorerilla kopioida E/apps/xbmc -kansioon ja aina pysähtyy jonkun tiedoston kohdalla kopiointi. Possible insufficient space kohdeasemassa, vaikka siellä pitäisi 4.8Gt olla vapaana. Tiedosto johon homma kosahtaa, on aina sama, mutta eri xbmc:n versiossa eri tiedosto kuitenkin.
Pitääkö vain jatkaa toimivamman version metsästystä, vai onko tuo yleinenkin errori?
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.