Näytä koko versio : PSP:n alustaminen, emulaattorit...
MC Devil
26.05.2006, 19:04
Ensimmäisellä kerralla kun asensin PSP:een Snes emulaattorin niin se toimi aivan normaalisti, toisella kerralla emulaattorit eivät enää käynnistyneet, vaan ruutu tulee vain mustaksi. Olen kokeillu alustaa PSP:n ja muistikortin 2 kertaa, mutta ei mitään vaikutusta....
Osaako kukaan auttaa minua? Saattaako PSP:hen jäädä joku tiedosto jonka saa poistettua ainoastaan tietokoneelta käsin, eikä lainkaan alustamalla?
Jos en saa emulaattoreita toimimaan, niin taidampa päivittää koneen 2.70 firmwareen.
Puhut ilmeisesti edelleen firmwaren 2.00-versiosta, jossa yrität käynnistää emulaattoreita eLoaderin avulla? Mitä emulaattoreita tarkalleen olet yrittänyt käynnistää? Toimivatko muut homebrew-ohjelmat eLoaderin avulla? Puhuit aiemmin vain SNES-emulaattorista. Mitä muita emulaattoreita olet koittanut? Kerro myös käyttämäsi paketin nimi ja mitä hakemistoja/tiedostoja olet laittanut siitä muistikortille?
MC Devil
26.05.2006, 20:59
Kyllä minulla on 2.00 firmware.
Näitä emulaattoreita kokeilin: Snes (0.4.2) (http://www.tdubel.com/psp/tiedostot/emulaattorit/snes9xTYL-0.4.2.rar) ja PSPGenesis (0.18c) (http://www.tdubel.com/psp/tiedostot/emulaattorit/PSPGenesis-v0.18c.zip)
Kummassakin emulaattorissa pelit ROMS kansioon.
Snes -emulaattorissa 1.0 kansion sisältö PSP:lle
Genesis -emulaattorissa kaikki tiedostot korille, paitsi Readme.txt.
Voit kokeilla onko sillä vaikutusta, jos asennat eLoaderin kopioimalla tiedostot itse muistikortille. Koska firmwaren versio on 2.00, et tarvitse \psp\savedata-hakemistossa olevia hakemistoja/tiedostoja.
http://www.tdubel.com/psp/ELoader#Asentaminen_.28Zip.29
Ongelman syyn ei pitäisi olla emulaattoreissa, koska ne toimivat sinulla aiemmin normaalisti. Olen myös itse varmistanut esimerkiksi snes9xTYL-0.4.2.rar-paketissa olevan emulaattorin toimivaksi eLoaderin kanssa (firmwaren 2.00-versiolla).
MC Devil
27.05.2006, 16:02
Voit kokeilla onko sillä vaikutusta, jos asennat eLoaderin kopioimalla tiedostot itse muistikortille. Koska firmwaren versio on 2.00, et tarvitse \psp\savedata-hakemistossa olevia hakemistoja/tiedostoja.
http://www.tdubel.com/psp/ELoader#Asentaminen_.28Zip.29
Ongelman syyn ei pitäisi olla emulaattoreissa, koska ne toimivat sinulla aiemmin normaalisti. Olen myös itse varmistanut esimerkiksi snes9xTYL-0.4.2.rar-paketissa olevan emulaattorin toimivaksi eLoaderin kanssa (firmwaren 2.00-versiolla).
1. Eli laitan PSP:eehen vain nämä tiedostot:
E\README.TXT
E\psp\eloader\loadmenu097.pbp
E\psp\eloader\loadmenu.tga
E\psp\eloader\loader097.cfg (Ennen tiedoston siirtoa PSP:lle, teen muutoksen: ''menu=ms0:/psp/eloader/loadmenu097.pbp'' -> ''menu=ms0:/psp/eloader/emenu--.pbp''
E\psp\eloader\gta200.nid
E\psp\eloader\gta250.nid
E\psp\eloader\gta260.nid
E\psp\eloader\vsh200.nid
E\psp\photo\eLoader 097\aaa.gif
E\psp\photo\eLoader 097\run_097.tif
E\utils\EBOOT_signature.exe
E\utils\touch.exe
E\psp\eloader\emenu--.png
E\psp\eloader\emenu--.pbp
2. Tämän jälkeen vaihdan PSP:n taustakuvaksi itse haluamani kuvan.
3. En saanut oikein selkoa touch.exen -Tdubelin asennusohjeesta.
4. Laitan PSP:lle Snes -emulaattorin.
5. Käynnistän PSP:n uudelleen ja kaiken pitäisi olla valmista emulaattoreiden
pelaamista varten.
Kopioin touch.exe PSP:n muistikortille E\PSP\PHOTO-hakemistoon.
Avaan Windowsin komentokehotteen valitsemalla Käynnistä ja Suorita.
Siirryn muistikortilla hakemistoon "E\PSP\PHOTO\eLoader ja syötän ''komennon:..\touch run_097.tif''
En osannut tehdä ohjetta loppuun asti.
Siis kun käynnistän komentokehotteen, niin laitanko sen heti saman tien kiinni ja menen muistikortille?
Edit: Loppu on omasta mielestäni sekava.
Ei aivan noin monimutkaisesti. Tee seuraavasti:
Poista muistikortilta vanhat eLoaderin tiedostot (esimerkiksi alustamalla muistikortti). Kopioi muistikortille eLoaderin tiedostot zip-paketista:
\l_097.bin
\README.TXT
\psp\eloader\loadmenu097.pbp
\psp\eloader\loadmenu.tga
\psp\eloader\loader097.cfg
\psp\eloader\gta200.nid
\psp\eloader\gta250.nid
\psp\eloader\gta260.nid
\psp\eloader\vsh200.nid
\psp\photo\eLoader 097\aaa.gif
\psp\photo\eLoader 097\run_097.tif
Tämän jälkeen eLoader on asennettu. Kopioi seuraavaksi SNES-emulaattorin tiedostot \psp\game-hakemistoon (samalla tavalla kuin normaalisti).
Ainakin itselläni eLoader käynnistyy 2.00-version firmwarella ilman omaa taustakuvaa (käytä tarvittaessa). Tarvitset touch.exe-ohjelmaa vain, jos PHOTO-valikkoon siirryttäessä PSP jumittuu tai eLoader käynnistyy heti valinnan jälkeen vaikka haluaisit katsella kuvia normaalisti.
EDIT: Jos haluat käyttää eMenu--:a, niin voit asentaa sen itse kopioimalla emenu--v01.zip-paketista emenu--.png- ja emenu--.pbp-tiedostot \psp\eloader-hakemistoon ja muuttamalla loader097.cfg-tiedostoon menu-riville: menu=ms0:/psp/eloader/emenu--.pbp.
vBulletin® v3.7.2, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.