PDA

Näytä koko versio : Amd AM2 Vihdoinkin :D

Wille84
16.05.2006, 13:55
No tulihan se sieltä :D Amd athlon 64 FX-62 (2.8ghz,2x1mb) (Windsor) ennakkotilattu ja ensi kuussa saapuu :D :D :D (kerroinvapaa 4-25X !!!)

Emolyvyjä am2 ei ollu vasta kun 1 ja seki oli MSI K9N SLI Platinum... mut kuulemma reilun kuukauden päästä saamme odottaa DFi:n uutta AM2 emolevyä

Kyllä se Dfi pitää olla :D Muistit ovatkin sitten eri homma , mun mushkin redline xp4000 muistit eivät enää käy kun pitää olla DDR2 ja 240 Pinniset :mad:
Hyvä uutinen on se että "muistipaikat: 4x 240-pin" , saa laittaa 4X kellotusmuistit ja (kestää kellottaa), muistiohjain hiukka parantunut :D

Näyttiksiksi jäävät 2X7900GTX 512mb (Sli:nä) , xfi-fatality , mushkinin DDR2 muisteja odotellessa , 1x120gb barracuda ja 2x 500gb barracuda , FX-62....

Ainakin tuolta löytyy ---> "www.elektroni.fi"

Ps.kysymys kuuluukin että mitähän hele*** näille vanhoille uusille osille tekee
Eukon koneeseen ei enempää tavaraa yksinkertaisesti mahdu :D Paitsi mun FX-60 menee eukolle

Ultor
16.05.2006, 22:09
Jollakin on aivan liikaa rahaa...

Itelle riitti toi Puuseen virittely jokunen aika sitten ja nyttemmin vaihdoin Appleen. Inter iMac ja iBook G4 saa hoitaa homman. Eipä ole tarttenut pahemmin säätää mitään, niin softassa kuin raudassakaan.

Mikz
17.05.2006, 08:39
Ps.kysymys kuuluukin että mitähän hele*** näille vanhoille uusille osille tekee
Lahjoita ne minulle! Mikäli jotain todella mielenkiintoisia osia löytyy tulen vaikka hakemaan ne! :D

Wille84
17.05.2006, 12:26
Vai että lahjoita..."osta" <--- Mushkin redline XP4000 2gb kit 3.3.2.8 ddr500
olisi ainakin jouten kun eukon koneessa on samat !!!
Ei kellään ole liikaa rahaa ! Kaikki ei vain käytä sitä samalla lailla (HOX)
Säästän monessa asiassa että saan laitella osia silloin tällöin :D
Ja tietenkin olen "TÖISSÄ"

Wille84
17.05.2006, 12:34
Mielenkiintoista katsoa kuinka AM2 (940) pärjäilee ton "conroen" kanssa :rolleyes: Katsoin noita conroen tehovertailuja ja siellä verrattiin conroeta X2 sarjan amd:hen joten eihän se kerro oikein mitään ! 20% tehoero ei oikein vakuuta :D :D :D Itse kellottaisin vaikka vanhan FX-60:seni äkäsemmäksi :D

Saapas nähdä miten toi AM2 sarja athlon64 fx-62 kellottuu :rolleyes:
Liikkeessä olivat kuulleet että ilmajäähyllä pitäisi mennä aika kirkkaasti vielä
3.3ghz taajuuksille (ILMAJÄÄHYLLÄ) , siihen DDR2 muistit ja veikkaanpa että amd
näyttää intelille "TAAS KERRAN" miten se homma toimii :D

Väylän käytössähän se intel sai jo kerran sormilleen niin mikseipä toistamiseen
Sanokaa että olen vähän ehkä intel "rasistinen" , mutta itselläni noita intelin rutkuja on ollut ja ei tule olemaan enää kun pääsin amd:tä virittelemään :D

Ens kuun alussa se nähdään miten se FX-62 Kellottuu :rolleyes:

Wille84
17.05.2006, 12:37
Asemia on jouten jos joku tarvii muutes !!! Kun rakennan uudelta pohjalta ton AM2 härvelin :D Kaikki asemat mustia , LG:n supermulti dvd-rw dl , sonyn korppu , enlight 8in4 lukija yms. yms. Kysykää jos tarvitta , halavalla lähtee

Wille84
17.05.2006, 13:03
Mitäs mieltä muut ovat kyseisestä am2 vs conroe asiasta :confused:

Kizmo
11.06.2006, 02:08
AM2... nykyisellään yhtä kuin kasa pa*kaa jos näin suoraan sanon.

Intel Conroe ja Merom julkaisut ovat lähellä ja noilla ensimmäisillä sampleilla ajellu testit (varsinkin kellotettuna) ovat kyllä kertoneet karua tarinaansa, kyseessä on aivan järjettömän nopea vekotin.

Jotain osviittaa antanee se että AMD Opteron 146 kuivajäällä jäähdytettynä (3.6GHz) hävisi yli minuutin kahdeksan miljoonan piin desimaalin laskemisessa Intel Conroelle jota jäähdytettiin ihan huonelämpöisellä ilmalla (3.5GHz)

AM2 kannan prossuissa ei ole suorituskyvyssä liiemmin kehumista, joissain tapauksissa nopeus etu on ollut jopa negatiivinen socket939 kamppeita vastaan. Mukavana ominaisuutena voisi mainita ettei muistinohjain AM2 prossuissa toimi 1T commandratella ollenkaan.

Jos AMD ei pian tee jotain, Intel menee ohi että pölähtää

EDIT:

Oma dualcore opteron (170 CCB1E 0609 @ 2.9GHz 1.4V) pistää aika nätisti kampoihin jopa noille FX-62 kiville mutta niinhän se on tarkoitettukin, itse en ainakaan vielä keksi syytä päivittää AM2 kantaan, vois sitä sitte miettiä kun 65nm versiot tulevat saataville.

Tuliki tuosta mieleen että ei ole kyllä oma kokoonpano kovin paha tuolta euro/nopeus suhteeltaan, ja joku vielä jaksoi turista ettei ylikellotus kannata, my ass :D

- opteron 170 @ 2.9GHz
- dfi nf4 sli-d
- 2x 1024 samsung uccc @ 250MHz++
- GF7900GT @ 700/1900 (lisää menis jos tarvis, kaveri tälle hankinnassa)
- koko setti jäähtyy luonnollisesti vedellä

Ei kyllä tule hintaa paljon pa*kaakaan tuolle ja tehoissa vie 2x kalliimpaa kokoonpanoa mennentullen :p

Dream
11.06.2006, 11:53
Intteliä en oo viel omistanut.
Toi täytyy laittaa harkintaan kun uutta myllyä ostan...

Wille84
19.06.2006, 02:13
Moi ! Joo tässä on asiat mietitty uudelle kannalle ja päädyin sitten kuitenkin intelin kannalle :D Core 2 Extreme "conroe" X6800 prosessori olisi tulossa ja mushkinin XP2-8000 2X2gb kittejä :D

Oli noi conroen testit kyllä aika vakuuttavia kaikilla osa-alueilla :eek:
Emolevyn valinta on vielä hakusessa kun ei oikein vielä sovi mihinkään tuo conroe... DFi se pitäisi olla ehdottomasti, mutta kun ei vielä niin ei :(

rouda
19.06.2006, 05:48
siinä emo
http://plaza.fi/muropaketti/ensikuvat-dfin-nf-590-sli-intel-emolevysta