PDA

Näytä koko versio : Xbox, Ed's Xebian (EN VAIN OSAA)

EnNe_
20.04.2006, 19:14
Noniin. mulla on tuo modattu xbox 1.6b smartXX LT OPX piirillä ja 80gt kovolla varustettuna. Onnistuin asentaa siihen vähän aikaa sitten tuon Xecuter2 Biossin ja Evolution-X. nyt vain en osaa asentaa tuota linuxia, Olen tehnyt seuraavasti
T-dubelin ohjeiden mukaan; Polttanut ISO tiedoston nerolla imagena dvd levylle--> käynnistyy hyvin (Live/Live) mutta konsolissa en pääse käyttämään root:in oikeuksin yhtään mitään. Itselläni on ollut ja tulee aina olemaan Linux. mutta täytyy sanoa etten tajua kyllä mikä tässä nyt mättää ??

Toivottavasti ei tullut liian paljon tekstiä, jos vaikka minua viisaammat auttaisivat tässä asiassa :rolleyes:

Tdubel
20.04.2006, 19:38
Polttanut ISO tiedoston nerolla imagena dvd levylle--> käynnistyy hyvin (Live/Live) mutta konsolissa en pääse käyttämään root:in oikeuksin yhtään mitään.
Käsitinhän oikein, että olet ennen asennusohjelman käynnistämistä siirtynyt root-käyttäjäksi?

Shadown
20.04.2006, 20:19
Oikeammalle paikalle siirto.

Shadown
20.04.2006, 20:27
Itse ongelmasta sen verta, että kai olet yrittänyt su:n kautta kirjaantua rootiksi xbox salasanaa käyttäen? Tosin en muista kuuluiko Live ryhmään, josta moinen pääkäyttäjän kirjaantuminen onnistui. Mutta ainahan voi sisään mennä roottina (root/xbox).

EnNe_
21.04.2006, 08:31
Mutta eihän linukassa ole tarkoitus kirjautua root:ksi
graaffiseen tilaan... vai onko tämä poikkeus ?

Vai onko se sitten niin etten pääse kirjautumaan erikseen enää konsolin kautta ? Jotta voisin tehdä asennuksen.

Konsoliin meni tällästä koodia.

su -s -H

Kun ongelmahan on se etten pääse pääkäyttäjäksi, mutta oliko tuohon muukin tapa kirjautua ?

Shadown
21.04.2006, 09:56
Roottinahan sinä olet, kun menet komennolla su. Root=pääkäyttäjä.

Kirjotat vaan pelkän su ja sitten salasanan xbox.

EnNe_
21.04.2006, 12:17
Eiku V*** niinhän se oliki.. prkl. :o
No nyt sitten selkis, kiitos.