Näytä koko versio : miksi kaikki pelit eivät toimi kiintolevyltä?
moi! ensimmäistä kertaa tänne foorumille nyt kirjoittelen joten en tiedä laitanko tätä kysymystä edes oikeaan paikkaan :p
mutta asiaan. eli mistähän mahtaisi oikein johtua kun kaikki pelit eivät toimi xboxin kiintolevyltä?
esimerkiksi Half-Life 2 toimii dvd-levyltä erinomaisesti mutta jos sen siirtää kiintolevylle niin peli jää jumiin heti alussa tulevaan loading ruutuun. tämän jälkeen pitäisi siis tulla options yms valikot näkyviin..
ja myös far cry instinct toimii levyltä mutta kovolta pelatessa ilmenee ongelmia.. eli peli käynnistyy ja voi valita minkä tahansa kentän mutta jos pelaa jotain kenttää niin pitkälle että peli alkaa lataamaan seuraavaa kenttää, niin jostain syystä peli jumiutuu tässä tilanteessa aina.
ongelmia ilmenee muistaakseni myös parissa muussakin pelissä..
mutta muuten kaikki muut pelit on toiminut ihan hyvin.
eli mistähän tälläinen vika saattaa johtua? onko mahdollisesti vika ohjelmissa joilla pelejä olen kovolle siirtänyt?
olen käyttänyt xISO xFER v2.02 ohjelmaa jolla pc:llä olevan iso imagen olen xboxille siirtänyt. olen myös kokeillut xboxissa olevaa dvd2xbox ohjelmaa mutta samallalailla jumiutuu. :(
edit: niin ja myös boxplorerin avulla pelin siirsin mutta sama homma..
pelithän on F:\pelit kansiossa
tavallaanhan tämä ei iso ongelma ole kun kerta levyltä toimii mutta olisi kiintolevyltäkin mukava saada pelittämään. afterdawnin foorumeilla yksi heppu sanoi että sillä molemmat pelit toimii kiintolevyltä erinomaisesti.. eli ongelma on vain ilmeisesti minulla. :mad:
Uskon, että tarvitset peleihin HD-patchit.
Uudemmissa peleissä kun itse peli tarkistaa tarkalleen mistä se lataa datan.
HD-patchi peleissä sivuuttaa tämän ja antaa pelin ladata datansa mistä tahansa, eikä väkisin DVD-asemasta.
hmm.. siinäpä se vika saattaa ollakkin. tosin afterdawnilla xmedia666 ei sanonut mitään että olisi hd patcheja asennellut..
mistähän tälläisiä patcheja saa hankittua? :)
hahaa! tällähän se homma onnistui http://www.tdubel.com/artikkelit/xboxpelivarm.html#igr
"EvolutionX:n IGR-tuen (In Game Reset) tiedetään aiheuttavan ongelmia joissain peleissä. Yleensä ne ilmenevät pelin jähmettymisenä latausruudulle. Uusissa EvolutionX:n versioissa IGR:n pitäisi olla korjattu, mutta laita se silti pois päältä, jos pelin lataamisessa ilmenee ongelmia.
Ratkaisu: Muuta evox.ini-tiedostosta kaikki IGR-kohtien Yes-arvot No-arvoiksi."
nyt pelittää hienosti :D :p
Olisiko sama vika kuin minulla. Eli dashinä oli evolution x ja harry potter peli ei toiminut kovolta eikä dvd:ltä. (katso myös kyseinen keskustelu ketju)
Ratkaisu:
Evolution X dash muutettava Avalouchiksi tai Xbox Media Centeriksi, eikä riitä että käynnistää sovelluksena vaan pitää olla oletus dashboardina.
Jos oli epäselvä vastaus tai ampui yli hilseen niin aina voi kysyä tarkempia ohjeita...
Olisiko sama vika kuin minulla. Eli dashinä oli evolution x ja harry potter peli ei toiminut kovolta eikä dvd:ltä. (katso myös kyseinen keskustelu ketju)
Ratkaisu:
Evolution X dash muutettava Avalouchiksi tai Xbox Media Centeriksi, eikä riitä että käynnistää sovelluksena vaan pitää olla oletus dashboardina.
Jos oli epäselvä vastaus tai ampui yli hilseen niin aina voi kysyä tarkempia ohjeita...
juu, kyllähän tuosta ohjeesta selvän sai mutta enpä ala avalouceihiksi tai xbmc:ksi nyt muuttelemaan kun alkoi tuolla edelliseen viestiin laittamallani linkin ohjeilla kerta pelittämään mainiosti :p
Vaihdoin xboxiin suuremman kiintolevyn(Western Digital 20Gt, joka on ostettu 3v. sitten), kaikki meni hyvin ja kiintolevy toimii. Kunnes ajattelin kokeilla pelejä, laitoin Halo2 sisään, pääsin valikkoihin(orginal peli). Tämän jälkeen ajattelin varmistaa, että se oikeasti toimii. No, xbox päätti tilttaa sitten "Press start" kohtaan Halo2. Tämän jälkeen ajattelin kokeilla toimiiko, joitain muita pelejä TocaRD2 ja 3(kaikki pelit ostettuja). Näissäkin peleissä kävi ilmi, että xbox tilttaa jälleen kerran "Press Start" kohtaan. Ainoastaan DOA3 toimii moitteettomasti (en ole jaksanut kokeilla muita pelejä esim. Flatout, Fable, Max Payne2). Xboxissa on Xenium Gold ja Xecuter BIOS, Avalaunchia en ole viellä asentanut. Olisiko kennelläkään yhtään hajua mistä tämä johtuu? Xboxin alkuperäisellä kiintolevyllä kaikki toimii moitteettomasti.
Wildchild
21.04.2006, 19:13
Olisiko mahdollisesti ihan viallinen kovalevy jos alkuperäsellä levyllä kaikki toimii. Toiseksi mahtuuko Halo2 edes orkkis kovolle ?
Miten olet pelit kopsannut kovolle? En nyt enää muista ohjelmia, mutta kerran ihmettelin kun yritin tehdä kopiota kotor1:stä(aito peli kyseessä) siirsin sen suoraan xboxin dvd-asemalta ftp ohjelmalla koneelleni ja poltin sen levylle. Kone kyllä tunnisti pelin muttei käynnistänyt sitä. Jäi muistaakseni jumiin x-logon kohdalle tai meni takaisin dashiin. Tuli parikin lasinalusta väsättyä ennen kuin asensin xboxiin olisiko ollut dvd2xbox ohjelman joka peliä ripatessa muuttaa liian pitkät tiedostonimet kovalevyllä toimiviksi tai jotain vastaavaa(dvd:llä kyllä toimivat). Ilmeisesti tulee joku Fat/Ntfs rajoitus vastaan kovolla. Tämän jälkeen kun siirsin pelin xboxin kovolta koneelle sain tehtyä toimivan kopion.
On olemassa rippaus-softia boxille jotka eivät tee tuota korjausta ripatessa. Osalle vanhemmista peleistä kuten juuri DOA3 ei tarvitse tehdä mitään korjauksia.
Kyllä se halloo2 sopii orkkis kovolle( jos ei oo täynnä jotain muuta...) ja toimiikin ihan ok,ja nerolla poltetut imaget sekä udf:ät myös on ainakin mulla jekkiny ihan hyvin. Toisekseen mitä olen muutamaa isompaa kovoa kokeillut boxissa niin ongelmia ei ole pelien kanssa ollut ,oli niitä sitte yrittänyt kovolta tai levyltä pelata...tiedä sitten miten tää auttaa orkkis kysymykseen!
Wildchild
22.04.2006, 15:49
Taisin hieman ymmärtää väärin tuon Mehuzin ongelman eli alkuperäiset pelilevyt eivät toimi. Olisiko sitten joku/joitain tiedostoja jäänyt kopioimatta tai pelien save gamet menneet sekaisin jos olet ne siirtänyt vanhalta levyltä(itselläni kiintolevyn vaihdoksessa meni muutamat sekaisin kerran). Kokeile vaikka asentaa MS dash uudelleen.
vBulletin® v3.7.2, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.