PDA

Näytä koko versio : Pc:n & Xboxin verkon tunnistamisongelma..

Dippadii
12.04.2006, 19:55
Tätä aihetta on käsitelty jo vaikka kuinka paljon eri foorumeilla, mutta en silti ole löytänyt vastausta omaan ongelmaani. Joten pakko sitä on itse kysyä, kun ei etsiminen tuota tulosta.

Ongelmana on, että pc ei tunnista xboxia, kun kytken verkkopiuhan koneisiin kiinni. Tämä tarkoittaa siis sitä, että yksinkertaisesti verkkokorteissa ei ala välkkymään asiaankuuluvat valot ja pc ilmoittaa yhteyden olevan unplugged. Verkkokaapelina olen kokeillut toimivaa ristiinkytkettyä kaapelia ja myöskin parikaapelia, kun toivoin sen auttavan asiaan. Eli kaapelista asia ei ole kiinni.

Ajattelin jo xboxin verkkokortin olevan sökö (koska boxi on ostettu käytettynä), mutta tajusinpas kokeilla yhteyttä suoraan nettiin. Tämän yhteyden xboxi löysi. Joten boxin verkkokortti ei voi siis olla ainakaan täysin sökö!?

Olen kokeillut laittaa eri asetukset windowsiin ja xboxiin useita kertoja tec dubelinin ohjeiden mukaan - turhaan. Ongelmahan ei mielestäni ole verkkoasetuksissa (ainakaan yleisimmissä), koska yhteyttä ei vain fyysisesti synny. Missähän ihmeessä voi olla vika!? Onko kenties windowsissa (XP) jotain tiettyjä erikoisasetuksia, jotka saattavat estää yhteyden?

Minulla on koneessani kaksi verkkokorttia ja olen yrittänyt kytkeä xboxia toiseen niistä suoraan. Olen kyllä kokeillut kytkeä sitä vuoronperään molempiin..:) Käytössä ei ole siis hubeja, modeemeja yms.

edit:
Xboxin versio: 1.6
modpiiri: Xecuter 2
Dashboard: EvolutionX

Shadown
12.04.2006, 20:09
Jos kokeilisit ottaa välillä se DHCP:n pois päältä boxista.

Dippadii
12.04.2006, 20:21
Joo, oon kyl testannu ilman DHCP:tä ja sen kanssa. Ei toimi.

Tdubel
12.04.2006, 21:12
Hmm... Se vaikuttaisi olevan fyysinen vika (esim. kaapelissa tai verkkokortissa), mutta jos olet kokeillut niiden toimivuuden, niin syy ei lienee ole siinä. Mitä EvolutionX:n Network-asetuksissa lukee, kun olet kytkenyt kaapelin kiinni?
http://www.tdubel.com/artikkelit/kuvat/xboxliitverkko/evox.jpg

Dippadii
12.04.2006, 21:23
Type ja IP on tyhjiä ja Line status No link!.

Muuten asetukset samat ku tossa kuvassa.

Kun pistää nettiin menevään piuhaan suoraan kiinni tulee line statukseks 10 / Half Duplex.

Tdubel
12.04.2006, 21:50
En ainakaan heti keksi mahdollista syytä. Jos sinulla on toinen ristiinkytketty kaapeli, niin kokeile sen avulla saada yhteys. Tosin jos tiedät ensimmäisen kaapelin _varmasti_ toimivaksi, niin toinen kaapeli ei luultavasti ratkaise ongelmaa.

Shadown
12.04.2006, 21:57
Kannattaahan sitä vikaa etsiä PC:n päästäkin. Verkkokortti risa tai jotain.
Tai kenties olet IP-asetuksia laittanut väärälle kortille.

Dippadii
12.04.2006, 22:25
Mulla on kaks ristiinkytkettyä kaapelia, jotka molemmat toimii varmasti.. :)

PC:ssä oon kans laittanu asetukset oikeille korteille ja ylipäätäänkin noita asetuksia testaillu vaikka mitenkäpäin.. Kortit toimii varmasti. Mut kyl musta tuntuu, et vian täytyy löytyä tuolta windowsin puolelta.. Jos ei muu auta, niin kai se pitää asentaa winkkari uusiks ja toivoo ihmettä. :)

Shadown
13.04.2006, 00:47
Tuskin siihen Windowsin asennus auttaa.