Näytä koko versio : Xbox 360 VS Playstation 3
Simppa88
14.03.2006, 14:53
Heh. Playstationhan näyttää kauniilta. Ohjain on vaan pelottavan muotoinen.
http://www.audioholics.com/techtips/buyingguides/Playstation3vsXbox360.php
http://mediacache5.badongo.com/0722811860804544/disk10/data/image/2006-03-14/org/pic_2.jpg
Mitä luulette.. hakkaako tää ex boxin mennen tullen ? Ite en usko. Kerran kun olen sydämmeni xboxille antanut niin sitä ei ps vie ;)
:) kovan vastuksen antaa ainakin.
Ohjaimen muoto on varsin villi mutta se voi toimia.
Vähän vaikea ruveta vertailemaan vielä tässä vaiheessa, mutta kyllä uskon että xbox360 on parempi.Mutta ps3 peleissä uskoisin olevan parempi grafiikka koska ps3 tukee blue ray levyjä.
Uskoisin, ettei itse peleissä ole suurtakaan eroa, mutta välianimaatioissa voi olla ja niitä voi PS3:ssa olla enempi.
Myöskin MS:llä on aina mahdollisuus ottaa HD-DVD pelien mediaksi.
"Never underestimate the power of Playstation" vai miten se meni. :rolleyes: Playstation on minulle numero yksi, vaikka nyt kyllä boksi ykköskäytössä. Eiköhän kuitenkin noista löydä ensin kotiini PS3 ja joskus halpana (niinkuin XBOX) sitten boksi. Kiva nähdä millasia nuo pleikan julkaisupelit on. :)
Minulla on taasen sellanen olo, että Sonyn viimeinen konsoli on tämä seuraava ja tämäkin jää Xboxin ja mahdollisesti Nintendon varjoon.
Sony antoi pleikkareillaan mitä ilmeisemmin jo kaiken PSX laitteellaan ja tämä kakkonen oli oikeastaan jo taitekohta ja kolmonen on pakollinen pahe perässä.
Ainakaan tuo takerteleva julkaisu ei tilannetta paranna. Suuri yleisö ostaa nyt Xboxeja sen mitä ehtii ja Sonyn tullessa konsolillaan perässä se ottaa joko A Mielettömästi takkiinsa ja lopettaa siksi tuotannon, kuten on jo julkisesti ilmoittanutkin tai B Kukaan ei halua ostaa 2-3 kertaa kalliimpaa konsolia lisäksi Xboxin vierelle ja näin ottaa takkiinsa ja taas lopettaa tuotantonsa.
Yksinkertainen fakta on se, että kolme konsolia on liikaa, jotta niistä kaikista saisi tulosta joillekkin suur-yhtiöille.
Varsinkin jos alkaa hintakilpailu *toivoo sitä* Vaikka M$ sanoo ettei 360 hinta tipu silloin kun Ps3 ilmestyy mutta en usko siihen, varmaan hinta tippuu 50-100€ (tai saa jotain pelejä mukaan)
Itse odotan :o milloin Sony ilmoittaa Ps3 aikataulut ja hinnat.
Mua hieman harmittaa se tosiasia että jos haluaa uusista konsoleista irti sen minkä ne lupaa niin tarvitaan : kallis tv (lcd jne jne) ja kotiteatteri , kotiteatteri ei ole enään kallis mutta nuo teräväpiirto tv:t on. . .
Itse olin vannoutunut ps fani henkeen ja vereen... toisin kävi. Kunigasboxia en vaihtaisi ikinä pois. Kyllähän tuo ps3 tulee varmasti hankittua myös, ei kuitenkaan ehkä heti julkaisuun. Ps3:lla on luultavasti hyvä myynti alusta alkaen, ellei kone maksa ihan vi*** paljon liikaa. Pleikkarilla on kuitenkin aika vankka kannattajajoukko takana.
Pleikkarilla on kuitenkin aika vankka kannattajajoukko takana.
Niin oli Nintendollakin muinoin.
Sony on ilmoittanut aikatauluistaan ja Japanin julkaisu on marraskuussa. Että se siitä "keväästä".
Itse en ole koko laitosta odottanut ennen 2007 missään kohtaa. Aika "arvattavissa" tämä oli kuitenkin.
Jep, mutta marraskuussa se laitos kaippa sitten julkaistaan koko maailmassa yhtäaikaa.
Kaikki konsolin pelit tullaan julkaisemaan piratismin ehkäisemiseksi Blu-Ray -levyillä. Lisäksi se vaatii toimiakseen kovalevyn, joka on oletusarvoisesti 60 gigatavun kokoinen ja tukee Linuxia. Sonyn suunnitelmien mukaan kovalevy tulee myös olemaan helposti päivitettävissä tallennuskapasiteetiltaan suuremmaksi.
Lisäksi Playstation 3:lle suunnitellaan heti sen julkaisun yhteydessä aukeavaa nettipelipalvelua, jonka perusversio tulee olemaan käyttäjille ilmainen. Sen ominaisuuksiin tulevat kuulumaan mm. äänichatti, pelien muodostaminen erityisten odotushuoneiden kautta ja kovalevyä hyödyntävät kaupalliset ratkaisut.
Tommosta tietoo että kyllä tuo vaikuttaa ihan hyvältä varsinkin jos tuossa on tuo 60 gigan kovo valmiina
monet eivät varmaan jaksa odottaa tuonne asti vaan ostavat 360:o
Näinhän tuo on. Toisekseen mulla nyt kuitenkin vähän sellanen olo, että noi Sonyn jutut on silkkaa silmän lumetta tai vähintään liioiteltuja juttuja.
Hyvänä esimerkkinä voitas taas vetästä se, että PS2 piti emuloida tunteita ja se muka kiellettiin jossain maissa, jottei sillä laskettaisi jotain pommien sun muiden kaavoja.:rolleyes:
Niinpä suuret ovat olleet "jätin" puheet ennen :p
Suurin syy taitaa olla että itse laite on kallis (blue ray?)
"Suurimmaksi syyksi kerrotaan Blu-Ray- tekniikan kopiosuojausstandardien viimeistely" eli tekevät vasta sitten kun tietävät mitä tekevät...
Ensi joulusta taitaa tulla aika jännittävä konsoli puolella :cool:
Eli muistakaa olla kilttejä :D
Simppa88
15.03.2006, 18:22
Olis mahtavaa jos Playstation 3 jäis keksen eikä sitä edes tulis. Sitten Final Fantsyt ja muut pakolliset pelit julkastaisiin Xbox 360:lle, jotka tähän mennessä ovat tulleet vain Sonyn konsoleille!
Ps3 ei tule menestymään varmaan senkään takia, kun se on vasta tullut markkinoille niin vastaavan sukupolven konsoli (Xbox 360) hinta on tippunut roimasti.
Haha toisen onni on toisen epäonni.
Sony pelaa aika rohkeaa peliä, 360 saa runsaasti lisää myynti aikaa.
Sony ajattelee että blue ray on viivästyksen arvoinen, itse en oikein (vielä:D ) näe sitä lisäarvoa minkä blue ray antaa.
ja eikös tuon blue ray aseman saa ostettua sitten joskus 360 kanssa:confused:
Ei saa. Xboxille tulee HD-DVD lisätarvikkeena. Epäilen, että myöhemmin tulee jotain HD-DVD edition malleja myyntiin tosta boxista ja pelitkin siirtyvät käyttämään tuota HD-DVD:tä. Vaikkakin MS on asian kieltänytkin. Mutta idioottejahan ne olisivat jollei alkaisi käyttämään pelien medioina HD-DVD:tä.
Mahtaakohan ps3 peleille tulla lisähintaa kun nuo pelit tulevat blue ray levyille?
Mitä pelit nytten maksaa ? 55-70€ :confused:
mielestäni se on varsin korkea hinta pelistä. Enkä oikein suostu maksamaan enempää :o
Veikkaan kyllä että Blu-Ray nostaa sitä pelin hintaa.. En oikein usko että myyvät niitä sitten viidelläkympillä, vaan lähemmäs sataa euroa uskoisin menevän. Ainahan nuo uutuudet on sikakalliita. Sony on ottanut hirmu riskin kyllä siinä että antoi 360:lle vuoden etumatkan, katkera tappio micro$oftille ei olis mikään hirmu yllätys.. Vaikka ensi jouluna niitä uusia pleikkareita sitten myytäisiinkin.
Veikkaan kuitenkin että huonosti käy, eikä kallis konsoli ja kalliit pelit mene pitkässä juoksussa lähellekään toivotusti kaupaksi.
Sonyltä odotetaan ehkä jotain uutta jne. Mutta 360 antaa aika paljon jo.
Live palvelu on kuulema todella mahtava paikka, jos sony aikoo tehdä samansuuntaisen palvelun jouluksi niin kiire tulee. Vaikka laajakaista on melkein joka paikassa niin silti ei pidä unohtaa niitä jotka haluavat pelata yksin (vaikka nettipelien osuus nousee todella rajusti)
edit : nyt olisi M$ paikka näyttää miten se käyttää vuoden etumatkan hyväkseen...
Simppa88
16.03.2006, 18:06
http://www.mbnet.fi/pelihalli/uutiset/?from=etusivu#Uutinen2251
"Parempi myöhään kuin ei milloinkaan"
PS3:n "live" tulee olemaan ilmainen!:eek:
Siis se "peruspaketti" on ilmainen. Mutta mitä se sitten sisältää, on toinen tarina.
Mutta koko palvelun käyttö on maksullinen, kuten Live.
ainut mikä minua harmittaa xbox360 on, että sen takana on micro$oft :p
harputiini
28.03.2006, 22:00
Onko muuten missään vielä ollut noita x360 tarjouksia kun se ps3 ilmestyy? Itse en ole vielä missään huomannut
Oma mielipiteeni on että PS3 hakkaa x360:n ja Nintendo WII (revolution) taas ne molemmat. Ohjaimen takia. PS3 tehot ovat niin valtavat... Se olisi paras, mutta siihen kun ei saa Nintendo pelejä, tietenkään. Ois vaan yhistyny suunitelmien mukaan Nintendo ja Sony sillon SNES:in aikaan kun Nintendo kehitti SNES:iin CD asemaa...
P.S Sori toi Nintendon ylistys...
Tuosta Pleikkarin tehoista voidaan olla montaa mieltä. Sonyn vanhaan tapaan se varmaan tällä kertaa simuloi koko maapallon ihmisten tunteet ja niin ees päin.
Sonyn ja Nintendon yhdistämisestä tuskin olisi mitään pidemmällä juoksulla tullut. Niiden tapa käsitellä peli-bisneksiä ovat kuin toisilta planeetoilta.
Riita niille olisi ennenpitkään muutenkin tullut.
Jos nyt kaikki nappulat menee oikein päin, niin seuraava konsoli Sonylta on se viimeinen. Ainakin minä toivon niin.
Kannattaa myös muistaa, että Sonyllä on jotkin omat kaavat noiden koneiden tehojen laskemiseen. PS2:nkin oli mukamas tehokkaampi ku XBox...
Lisäys: Ja lisätään nyt vielä, että se miten PS3 nettiominaisuudet toimii ("Live"), voi olla aika merkitsevässä asemassa. Oma veikkaus on, että konsoleiden tulevaisuus on kuitenkin netissä.
Myöskin mediassa oli joskus, että seuraavan sukupolven elokuva formaatti voi olla yksi ratkaisija. Sony tukee Blue-Ray:tä ja MS HD-DVD:tä. Joten jos Blye-Ray tulee vallitsevaksi mediaksi, niin onhan PS3 (ainakin tällä hetkellä) halpa BR soitin. Muutenkin netissä on nyt liikkunut huhuja, että Sonyllä olisi vielä pahojakin ongelmia tuon PS3:n kanssa.
Muutenkin luulen, että tällä kertaa Sonyn menestys ei ole niin itsestään selvyys kuin PS2 kohdalla. Kuitenkin 360:n on jo ollut markkinoilla jonkin tovin, joten saas nähdä kuinka se vaikuttaa. Japanissahan se tulee menestymään varmasti, siellä kun ei tunnu länsimainen konsoli menestyä.
Jep ja Xboxille tulee se ulkoinen HD-DVD asema. Uskoisin myöskin, että tulevaisuudessa tulee HD-DVD editioneita kauppaan, jossa on sisään rakennettu HD-DVD.
Pleikkarin valta-asema on todellakin uhattuna. Vaikka ne saisivat miten hyrrään Pleikkarinsa julkaisuhetkeen mennessä, niin paras terä on jo menetetty. Xbox360 on ollut liian kauan markkinoilla ja Nintendo puskee jo syksyllä todennäköisesti. Myöskin Sonyn vastatuulet julkisuudessa, niin levyteollisuuden parissa, kuin uuden konsolinsa, eivät ainakaan paranna Pleikkarin asemaa.
Sonylla myöskin Pleikkarinsa esittelyt eivät ole menneet nappiin. On kuulemma esiintynyt koneen toimimattomuus läpi esityksen.
Minusta tuo PS3 on aivan liian kallis, jotain 600€ se parempi versio, joka olisi pakko ostaa. Minä en tietenkään aijo ostaa, kun on X0. :) Sonykin oli jossakin vaiheessa haukkunut microsoftia, kun se teki kaksi versiota ja teki itse samalla lailla... Ei näin! :p Halvempi versio on sitten kai 500...
Onhan tuo aika järjettömän hintanen varsinkin kun muut kilpailijat myy korkeintaankin puoleen hintaan konsoleitaan.
Onhan tuo aika järjettömän hintanen varsinkin kun muut kilpailijat myy korkeintaankin puoleen hintaan konsoleitaan.
Onhan tuo hinta kyllä kieltämättä aivan liikaa.
Samalla hinnalla kun saa Xbox360 ja Wii.
Sony pyrkii väkisin tukkimaan blu-ray teknologiaa liian aikaisin markkinoille, siitä hinta ja sitä suuremmat ongelmat.
Uskon vahvasti siihen että PS3 tulee olemaan floppi, joka koituu SCE "sony computer entertaiment" kohtaloksi, toki sony jatkaa vielä walkmanien ja muiden tuotteiden valmistusta sillä Pleikkari bisnes oli vain sivutuottoa, mutta olihan se hauskaa niin kauan kunnes sitä kesti.
Sonyn SCE palaa juurilleen pelijulkaisijana kuten asia oli 90-luvun alussa.
tämä on vain minun mielipiteeni, mutta vaikuttaa pahasti siltä että olen oikeassa.
-Pete
tämä on vain minun mielipiteeni, mutta vaikuttaa pahasti siltä että olen oikeassa.
-Pete
Enpä itse olisi kyllä ihan noin dramaattinen, mutta veikkaampa ettei PS3 ole kyllä välttämättä sellainen myyntitykki kuin PS2.
Ja eikös koko Sony ole pystyssä tällä hetkellä ainoastaan tuon peliosaston ansiosta?
En kyllä itsekkään usko ihan noin koviin menetyksiin. Mutta se on aivan varmaa, että PS3 ei tule myymään lähellekkään sellaisia määriä kuin PS2.
Tosin siihen nyt vaikuttaa varmaan jo yksistään valinnan vapaus. MS ja Nintendo tuo markkinoille aika hyvät paketit myöskin. Sony toisaalta ei tuo markkinoille mitään mitä muilla ei olisi jo.
Suurimmaksi kompastuskiveksi Sonylle tulee todennäköisesti käymään
ps3:n lähes kaksin-/kolminkertainen hinta kilpailijoihin nähden.
Ainakaan euroopassa ei Blu-Ray soittimia/leffoja ole muuten missään
myynnissä, joten hyöty siitä on vielä marginaalinen. Muistaen myös
sen että pelien hinta tulee juuri tästä sinisäteestä johtuen olemaan
lähempänä 100 kuin 50 euroa kappale.
Elokuvien katsominen uusilla laitteillahan on käsittääkseni tarkoitus
tehdä vielä dvd:n aluekoodeja ja macrovisionia vaikeammaksi.
Luulen myös että ne jotka ymmärtävät konsolin hinnan kohtuullisuuden
tekniikkaan nähden, odottavat mielummin "kunnollisia" Blu-ray soittimia,
ja hifistelevät sitten niiden kanssa. Matti Meikäläinen tyytyy kauhistelemaan
yli 600€:n hintaa ja ostaa sitten pojalle joululahjaksi xbox360:n tai Nintendo WII:n.
Juuh, hauskinta tossa on se, että ilmeisesti Xbox360 ja Nintendo Wii tulee maksaman yhteensä sen mitä yksi PS3. :D
Juuh, hauskinta tossa on se, että ilmeisesti Xbox360 ja Nintendo Wii tulee maksaman yhteensä sen mitä yksi PS3. :D
Niinhän ne spekuloi.
Kannattaa myskin huomata, että seuraavan sukupolven "video formaatti" ei ole välttämättä BlueRay, vaan se voi olla myös HD-DVD, jota taas Microsoft rummuttaa. Myöskin tuo formaatti sota tulee olemaan yksi ratkaiseva tekijä noiden koneiden menestyksessä.
Totta ja jos se yhtään MS:stä on kiini niin HD-DVD voittaa. Se on sitten toinen asia miten tosissaan MS alkaa painostamaan.
Mutta jos se painaa omaa boxiaan HD-DVD soittimena ja alkaa painostamaan PC puolella HD-DVD:tä niin voitto on aika selvä.
Muutenkin HD-DVD:n puolella taitaa olla isoimmat yksittäiset kustantamot ja valmistajat.
HD-DVD on valmis brändi jo syntyessään (Kiitos DVD:n) ja ilmeisesti yksinkertaisempi muutenkin toteuttaa.
Olen samaa mieltä siitä että HD-DVD tulee olemaan se ykkönen, mutta sen mitä olen xbox sceneä seurannut niin MS ei aio painattaa Xbox 360 koneita suoraan HD-DVD asemilla vaan myydä sitä lisäosana joka lyödään kiinni USB porttiin ulkoiseksi asemaksi.
-Pete
MS ei ole koskaan kieltänyt tekevänsä joskus "HD-DVD edition" koneita, joten jos kilpa ratkeaa, niin aika varmasti sellaisia tulee, jos vaikka muutenkin.
HD-DVD-asema 200 dollarilla?
"HD-DVD-asemat ja elokuvat ovat jo lyömässä itseään läpi Yhdysvalloissa, mutta eurooppalaiset odottavat yhä omiaan. Internetissä liikkuvien huhujen mukaan ulkoisen Xbox 360 -konsoliin liitettävän HD-DVD-aseman hinta olisi noin 200 dollaria. Kyseinen hinta olisi erittäin kilpailukykyinen erillisten HD-DVD-asemien (n. 500 dollaria) ja kilpailevan Blu-Ray (yli 1000 dollaria) tekniikan kanssa.
Microsoft ei ole virallisesti vahvistanut hintatietoja, mutta on avannut asemalleen jo oman tietosivun http://www.xbox.com/en-US/hardware/x/xbox360hddvdplayer/default.htm Xbox.comiin.
Ulkoinen HD-DVD-asema tulee myyntiin jouluksi ja lisätietoja tuotteesta saadaan syyskuussa pidettävässä X06-tapahtumassa."
Lähde : http://www.livegamers.fi/misc/news.php?shownum=1930
Asiallinen hinta.
Simppa88
25.08.2006, 19:33
http://www.hilavitkutin.com/uploaded_images/ps3_xbox360-746355.jpg
Kivan iso, varsinkin kun ottaa lukuun miten iso on Xbox360. :D
Aika iso laatikko joo. Itse taidan olla Xbox 360 kannalla. Ei tuota pleikkaria osta pirukaan nuilla hinnoilla. :D Wii ei myöskään jaksa kiinnostaa vaikka vaikuttaakin aika jännittävältä laitteelta. Xboxia vaan kehuvat kokoajan. Luulisin että seuraavan vuoden aikana hommaan tuon 360.
Jaa että tällaista: http://fin.afterdawn.com/uutiset/arkisto/7908.cfm
Eipä kyllä minua sen pahemmin kiinnosta koska ostaisin jokatapauksessa aika varmasti tuon 360.
Harmi vaan kun ei pääse kaverille testaamaan. :D (aikoi ostaa jouluksi)
Simppa88
06.09.2006, 21:07
Pitää japanin matkalta samalla tuoda jouluks kotiin ps3 ja pari peliä :D
Ja sitten kirota kun Suomesta ostetut pelit eivät toimi siinä. :D
Niin, tuo blu-ray "kopio-suojaus" systeemi on loppukäyttäjän kannalta
tehty kai vielä paljon hankalammaksi kun dvd:n ikinä.
Hauskinta noissa suojauksissa on kyllä aina ollut se että kopiointia ne ei
estä, eikä monesti edes hankaloita, mutta niiden jotka niistä maksaa,
niin laillista käyttöä kyllä.
Eipä taida konsoleissa olevan koskaan ongelmia kopioisuojien suhteen rehellisessä käytössä. Syystä, että konsolin rauta ja levyssä oleva suojaus ovat yhteisen suunnitelman tulos.
Kun taas esim. ääni-CD maailmassa tilanne on aivan toinen, kun itse CD-tekniikka on kehitelty vuosi kausia sitten ja uudet suojat on suunniteltu jo olemassa olevan tekniikan armoilla.
Toisinsanoen jollei aidossa mielessä varmuuskopiointia oteta lukuun, niin taitaa konsoleiden suojauksista olla ainoastaan piratismille ongelmia.
Konsoleiden suojaushan ei perustu itse datan sotkemiseen, vaan erillisiin raitoihin levyssä, jotka levyltä tarkistetaan levyä pelattaessa. Vaihtoehtoisesti tai sekä että joukossa on datan allekirjoituskin mukana, kuten Xboxissa.
Myöskin konsolissa on helppo muuttaa suojausta jälkeenpäin erillisellä softan tai biossin päivityksellä. Toista se on jossain CD-soittimessa, jossa pitäisi ottaa huomioon tuhannet erilaiset laitteet.
Tarkoitinkin lähinnä tuota japanista ostettujen pelien toimimattomuutta
eurooppalaisessa versiossa.
Itse kun en nää mitään järkeä siinä että ihmiset eivät nykyisin voisi ostaa laitteitaan ja pelejään sieltä mistä haluavat. Eli lasken koko idioottimaisen aluekoodijärjestelmän epäonnistuneeksi kopiosuojausviritelmäksi.
Tälläinen systeemihän on nykyisissäkin konsoleissa käytössä.
Piraattilevyistä aluekoodaus ja muut suojaukset on yleensä poistettu,
joten niitä ko. järjestelmä ei haittaa mitenkään. Ainoastaan rehellistä
kuluttajaa. Huhuja on tosin ollut siitä että Ps3:ssa ei peleissä aluekoodeja
olisi, kuten ei psp:ssäkään. Sonyn touhut nyt vaan ihan oletusasetuksina
aina vähän arveluttaa.
Aluekoodien tarkoitus ei ole olla kopiosuojia. Niiden tarkoitus on rajoittaa tai estää kokonaan eri maanosiin eri materiaalin levityksen esim. kulttuurierojen takia tai tietyn aiheisen materiaalin sensuroinnin jne.
Tänään pääsin tuota uutta Xbox:ia oikein kunnolla kaupassa testaamaan kun ei ollut paljoa porukkaa. Pelinä oli NFSMW. Huomasi kyllä eron grafiikassa Ps2:seen verrattuna.
Yksi asia vain oudostutti: Olen pleikkarilla aina tottunut pelaamaan nuilla ''ristiohjaimilla''. Xbox:issa nuita ei ollut. Värmään sillä on vaikutusta että olen lähes koko ikäni pelannut pleikkarilla. Uskon että näihin kaikkiin kyllä tottuu aikanaan. Muuten ohjain kyllä tuntui todella mukavalta ja käteen sopivalta. Uskaltaisinko sanoa että ohjain oli jopa pleikkarin ohjainta miellyttävämpi. :)
Tuota vain mietin edelleen että Core System vaikko tuo prerium/pro? (siis se kalliimpi) Ehdottomasti ostaisin sen kalliimman paketin mutta koska ajattelin joululahjaksi pyytää niin uskon ettei vanhemmille kelpaa kun on satasen verran halvempikin paketti tarjolla. :rolleyes: Eli mitä tuohon halvempaan pitäisi sitten täydentää? Käsittääkseni kiintolevy (jonka voin sitten pyytää maaliskuussa synttärilahjaksi :D ) on yksi aika tarpeellinen.
Simppa88
08.09.2006, 01:03
No voe... Vakuutat porukkas, että parempi ostaa se 100e kalliimpi kun kuitenki joudut ostamaan sitten ne puuttuvat lisäosat jotka tulevat maksamaan enemmän kuin sen 100e Ja jos ei suostu ni ite maksat 100e siitä. Köyhän ei kannata huonoa ostaa.:cool:
Näinhän se kyllä tietenkin on. Noh, tässähän on reilusti aikaa vielä katsella miten tämä ''konsolisota'' homma kehittyy. Varmasti hinnat halpuvat jouluksi jonkin verran. Ja pitää vielä katsoa jos jätän tuon koneen oston keväälle. Hankala sanoa oikeastaan vielä mitään kun on jouluunkin niin reilusti aikaa. :)
Dominator
31.10.2006, 23:41
Mietin itsenkin että ostaisko vasta keväällä tuon 360 ja myisi modatun boxin nurkista pois niin sais jo 1/4 360 hinnasta.
gerbiili71
19.02.2008, 13:32
Nostetaanpa wanhaa aihetta. Bluray on nyt voittanut formaattisodan kaikista ennakkoluuloista huolimatta:
http://www.itviikko.fi/page.php?page_id=46&news_id=20085095
http://www.yle.fi/uutiset/talous/oikea/id83052.html
Totta ja jos se yhtään MS:stä on kiini niin HD-DVD voittaa. Se on sitten toinen asia miten tosissaan MS alkaa painostamaan.
Mutta jos se painaa omaa boxiaan HD-DVD soittimena ja alkaa painostamaan PC puolella HD-DVD:tä niin voitto on aika selvä.
Muutenkin HD-DVD:n puolella taitaa olla isoimmat yksittäiset kustantamot ja valmistajat.
HD-DVD on valmis brändi jo syntyessään (Kiitos DVD:n) ja ilmeisesti yksinkertaisempi muutenkin toteuttaa.
Jep, MS ei sitten lähtenyt sen kummemmin tuota HD-DVD:tä painamaan, joka on kyllä sinänsä erittäin outoa, koska sehän on suunnittellut yksin tuon valikkojen "softan".
HD-DVD ei myöskään teknisesti häviä oikeastaan muulla kuin kapasiteetilla. Monilla muilla osa-alueilla se on paljon parempikin, ainakin kuluttajan näkökantilta.
juuri tuon hd dvd häviämisen takia luultavasti myyn 360 ja ostan ps3
Kohta saa xbox360 jopa 200 eurolla :eek:
Microsoft tekee varmaan aika paljon tappiota per kone.
http://fin.afterdawn.com/uutiset/arkisto/13180.cfm
Leinonen
12.03.2008, 15:57
Njoo.. Kohtahan voisi tuollaisenkin laatikon ostaa :D Jos saa 200e, se on tasan 100e enemmän kun ''normi'' poksi...
Simppa88
04.06.2008, 21:16
Hahaha :D Varsin hauskaa luettavaa oli tämä nyt jälkeenpäin (4.6.2008) Kivoja spekulointeja. Tsekatkaa ekasta postauksesta toi linkki. Hieno ohjain oli PS3:lle olevinaan tulossa :rolleyes:
Kyllä Xbox360 hakkaa Playstation3 ihan kybällä. Xboxia ei niin vaan syrjäytetä sivuun. Katsos Halo 3:sta ei tuu mikään pleikan peli voittaa.
Btw. Tulimpa tässä yksi päivä miettineeksi, että onko tuo ps3 nyt niin kallis xbox360:een verrattuna.
No, katselin hintoja paikallisessa prismassa ja otan esimerkkiini Xbox360 Eliten ja ps3 80gb. Xboxille hintaa tuli 389e ja ps3:lle 479e ja mietin, että ps3 tukee wlania, mutta xboxiin joudut ostamaan 90 euron arvoisen mötikän taakse, jos haluat sen tukevan wlania. Myös nettipeli maksaa 65e. Ja vielä päälle ohjaimeen pelaa & lataa paketti 25e. Ja vasta nyt ollaan minun mielestäni ps3:n kanssa samalla tasolla (lukuunottamatta tehoedut ja kovalevyn koot. Ja jos vielä tuo teräväpiirto otetaan, niin taas satsataan 100e xboxin turhaan hd-dvd asemaan)
Ja hintaa tuli:
-ps3 80Gb 479e
-xbox 360 Elite 569e
Eli mielestäni Xbox 360 on kalliimpi, kuin ps3, Mutta silti ostin Xbox360:n :D
Se on oikein! :D
Jos joku konsoli pitäis ostaa, niin se ois Xbox360. Kyllä se jyrää ps3! :D
-Ei mitään wlan juttuja tarvita, langallinen on parempi :D
-60gb Pro mallilla pärjää hyvin.
-Live 32e/vuosi. Play-asiasta ja näistä sivuistoista jotka lähettelee koodeja sähköpostilla.
-Pelaa ja lataa paketti 17e play-asiasta.
-Hd-dvd huutonetistä parillakypillä ja läjä elokuvia myös :D
Xboxin suunnitelma onkin saada rahat peleistä ja oheishärpäkkeillä, konsoli on sitten halpa.
Voi myös ajatella niin, että ps3 on markkinoiden halvin blu-ray soitin ja mukana tulee vielä pelikonsoli.
Kyllähän nuo oheistuotteet saa halvemmallakin, mutta tuossa olevat hinnat ovat samasta kaupasta mistä nuo koneiden hinnatkin ovat. Ja tuon wlan jutun otin tuohon siksi, koska ps3:ssa on wlan, että päästäisiin samaan varusteluun.
Ja en ole kuullut tuosta 60gb:n mallista, onkos sellaisenkin ne jo ehtineet julkaista?
Niin ja onhan ps3 myös tehokkaampi, joka tietysti lisää hintaa ja sitten blu-ray myös korottaa roimasti
Ja xboxiin tyydyin 2 syystä
1. Konsoli halvempi (tosin on tullut osteltua lisälaitteita)
2. Only on pelien takia (Halo, PGR yms.)
Muuten PS3 on parempi
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2009, Jelsoft Enterprises Ltd.