Näytä koko versio : VAKAVA FTP-YHTEYSONGELMA!! APUA KIITOS!!
Mulla on modattu boxi DuoX 2 ja 160Gb kovo ja Evo X 3935.
Tietokoneessa on XP Professional Asus, K8-E Deluxe emo NFORCE 3 piirisarjalla ja integroidulla verkkokortilla.
Ongelma on että kun olen ottanut FTP yhteyden boxiin siirtäekseni sinne tiedostoja niin boxista koneelle siirtäminen toimii normaalisti siirtonopeuden ollessa n. 10Mb/s, mutta kun haluan ladata boxiin tiedostoja niin kappas, joskus yhteys toimii vähän aikaa, mutta ei aina ja tämän jälkeen FLASHFXP kaatuu mutta silti tietoa siirtyy kun seuraa evox:n asetuksista nopeuden laskiessa dramaattisesti noin kahdessa minuutissa ollen tällöin noin alle 5kt/s!!
Kokonainen pelin varmuuskopio ei siirry edes vuorokaudessa joten turhauttavaa, ongelmaa ei vaan löydy. Kaikki XBoxin ja evox asetukset kunnossa sillä kaikki siirto molempiin suuntiin toimi entisellä läppärillä.
Olen kokeillut kolmea eri verkkokorttia ja vaihdellu niiden asetuksia, mutta uploading vaan edelleen tahmaa.. ja mikä outoa kun on antanu FLASHFXP:n uploadin olla päällä jonkin aikaa ja kun katsoo windowsin tehtävien hallinnasta niin prosesseissa näkyy Flashin kohdalla muistin käyttö yli 400Mb ja prossu huutaa täysillä koko ajan vaikka tietoa liikkuu alle 5kt/s!! Entisellä koneella ei vastaavaa ongelmaa ollut, ja olen kokeillut myös Tec Dubelinin kaikkia neuvoja esim. Serv-U:ta ym. mutta tuloksetta.
Oisin Tod. kiitollinen jos joku osais auttaa!!
Moi,
aika yleinen ongelma lähiverkoissa jos verkkolaitteiden asetukset ovat auto eli ei konfiguroitu käsin. Todennäköisesti sun emolevy on niin uusi, että tukee Gigasta LAN:a ja vaikka ei olisikaan niin asetukset pitää laittaa käsin. Nopeus on tärkeä tekijä ja xbox pystyy "vain" 100 Mbit/s joten laita asetuksissa se 100. Mikä on kaikkein tärkeintä niin on duplex asetus eli siirretäänkö kamaa yhteen suuntaan vain molempiin yhtä aikaa. Tämä asetus jos on auto niin kaivaa verta nenästä. Laita käsin asetus full duplex niin johan alkaa rokkaan.
joo kyllä tuo emo pitäis tukea myös sitä gigasta LANIA; kokeillut kaikki mahdolliset duplex asetukset jo aiemmin ja ei ole sekään auttanut: kokeilin ftp yhteyttä toisella koneella ja sama vika eli boxiin on tullut yhtäkkiä ja itsestään joku ihmeen floppi ei kai auta ku formatoida ja laittaa kaikki uusiksi
Olethan kokeillut vielä toista verkkokaapelia?
Ei ole tullu kokeiltua kun ei oikein huvittais ostaa uutta kaapelia turhaan jos vanha onkin kunnossa. Voisikohan vika johtua kaapelista, ei ole kuin kuukauden vanha kyllä tuo entinenkään.
Hmmh...jos kaapeli maksaa noin 1€ niin oliko paha?
Ai jahas, mistähän täältä Oulusta sais niin edullisesti..
En osaa sanoa, mutta luulen niinkin isosta kaupungista kuin Oulu löytyvän edes joku paikka.
Vinkkinä vois antaa Suomen Huoltopalvelun, joka myy kaikenlaista rompetta.
Näyttää Kempeleen Biltemassa maksavan 1,8 m ristiinkytketty kaapeli 4,5€. Ei liene liian paha jos korjaa ongelman.
No niin nyt on ostettu uusi kaapeli ja ei auttanut.. olen kokeillu asentaa avlaunchin ohjelmaksi ja sen kautta sama FTP vika..seuraavaksi formatoin koko kiintolevyn ja kokeilin asentaa uusiksi EVOX:n ja Avalaunchin ja EDELLEEN sama ongelma molempien FTP:n kautta..
Näyttäis vähän siltä että taitaa olla Xboxin verkkokortti rikki, vaikka ei ole kui 3kk vanha boxi kun edellisestä hajos myös verkkokortti. Outoa kun siirtää pieniä tiedostoja niin FLASHFXP ei kaadu, mutta kun tiedoston koko kasvaa niin yhteysnopeus pienenee sitä mukaa, ja lopulta kaatuu..
Kyllähän toi xboxin hw ongelmakin voi olla. En yhtään epäile. Itselläni on FTP:n kanssa sellainen ongelma, että kytkeytyminen xboxiin tapahtuu erittäin vaihtelevasti eli joskus napsahtaa kiinni ekalla yrittämällä ja joskus taas vaatii monta xboxin boottia. Tiedän, että esim. veljelläni homma rokkaa aina laakista ja niin varmaan useimmilla käyttäjillä.
Se on vaan paskempi juttu kun noi verkkokortit sun muut releet on itegroitu emolle ja boxi on modattu niin on kiva mennä valittaan takuuasioista : ) Toivottavasti saat nyt sen kuitenkin toimimaan.
Itse en usko ihan äkkiä laitevikaan. Ainakaan xboxin puolella.
Itse modaan kymmeniä xboxeja kuukaudessa. Näissä missään ei ole minulla ollut ongelmia FTP:n kanssa.
En tietenkään kiistä etteikö olisi mahdollista, mutta luulisi nyt minulle muutama laiteviallinen tulevan vastaan.
Lisättäköömme tähän sellainen seikka, että rinnalla toimivat tiedostonjako ohjelmat haittaavat näemmä FTP-yhteyttä xboxille.
Ainakin minun tapauksessani.
Joo ei tuosta ota selvää kyllä että mikä siinä vois olla vikana, pitää myydä kait koko paska menee muuten hermot tuon kans..
ei ole tiedostonjako ohjelmiakaan ollu päällä kun on yhteyttä yrittäny tai tuskin se vaikuttaa jos on DC++ on asennettuna koneella, vai? Taitaa vika kallistua tuohon verkkokortin puoleen kun on kuiteski kokeillu yhteyttä myös toisella koneella ja yhtä huonoin tuloksin.. Ei vois olla enää huonompi tuuri
Mutta kiitokset kaikille vastanneille avusta!!
Pelkät asennukset eivät haittaa. Mutta tosiaan jos ne ovat rinnalla pyörimässä, niin ainakin minun tapauksessa haittasivat FTP:tä Xboxiin.
Vielä sen verran, että kun ekassa viestissä kerroit homman toimineen läppärillä. Sulla ei liene sitä enään? Onhan kuitenkin muitakin boxin omistajia joilla on myös PC ja joita mahdollisesti tunnet? Otapa se boxi kainaloon ja käy kaverilla missä homma toimii kokeilemassa niin saat sielunrauhan : )
KÄSITTÄMÄTÖNTÄ!
Boxia kokeiltiin kyseisellä entisellä läppärilläni ja jostain kumman syystä siinä esiintyi FTP:ssä sama ongelma ja ohjelmisto mutoksia ei ole tehty. Todettakoon että kyseinen setti: xbox 1.6 crystal + duoX 2 + 160Gb kovo, ei ole koskaan toiminut kummallakaan omistamistani tietokoneista kunnolla. Ja ostin uuden kaapelin varta vasten. mutta turhaan
No menin myymään kyseisen boxin siinä toivossa että verkkokortissa olisi vikaa ja ostin modpiiriltä uuden vastaavan setin ja vielä takuulla, mutta yllättäen SAMA ONGELMA ESIINTYY YHÄ!! eli jotenkin tuntuu että näissä crystal versioissa on jokin yhtensopivuus ongelma pc: kanssa.
Voiko vika olla jotenkin boxin biossissa..? Homma alkaa tuntuun jo henkimaailman jutulta kun on värkännyt jo useamman viikon tämän kans
Olen kokeillut myös kolmea eri verkkokorttia
Olen modannut useita crystalleja sekä mustia 1.6 masiinoita ja missään ei ole ollut ainakaan mulla vastaavaa.
Joten jos tylysti saa sanoa, on vika käyttäjässä taikka käyttäjän laitteissa.
Itselläni ei ole pahemmin ollut ongelmia oman boxin kanssa. Kokeiles laittaa boxiin vaikka Avalaunch (jos olet kokeillut vain EvolutionX:llä), liitä boxi suoraan PC:seen ristiinkytketyllä piuhalla ja IP:ksi vaikka jotain seuraavan tapasta.
Box:
IP: 192.168.1.2
Subnet mask: 255.255.255.0
Default getaway: 192.168.1.1
PC:
IP: 192.168.1.1
Subnet mask: 255.255.255.0
Default getway: jätä tyhjäksi jos toimii
Eli hommahan on että FTP on nykyään hidas, maksimissaan käy arvossa 500kb/s, mutta boxista koneelle tulee 10Mbit/s. ja eikös foorumeilla ole muillakin näkynyt vastaava ongelma...
Ja nykyinen Xboxini on minulle jo kolmas ja on se kumma kun se ensimmäinen oli v1.0 + DuoX 2 ja toimi täsmälleen samoilla asetuksilla ja kokoonpanoilla, mutta nämä kaksi v1.6 + Duox2 ei FTP toimi niin nopeasti kuin pitäisi.
Lisäksi olen formatoinut molemmista tietokoneistani ja Boxeista kiintolevyt ja asentanut ohjelmat uusiksi ja tietokoneeseen asensin suoraan windowsin asennuttua FLASHFXP:n , jotta mahdolliset ristiriita ongelmat muiden asennettujen ohjelmien kans häviää, niin edelleen FTP hidastelee...
eli eiköhän tässä ole vika jossain muualla kuin käyttäjässä koska tuota kokemusta FTP:n käytöstäkin löytyy
En väitä edelleenkään, että vika olisi välttämäti käyttäjässä. Väitän vain, että olen modannut kymmeniä crystalleja (uusia 1.6 ja vanhoja 1.4) ja mustia 1.6 koneita. Niissä missään ei ole koskaan ilmennyt vastaava ongelmaa.
Joten väitän, että vika ei ole boxissa. Tai sinullla on todella huono onni crystallien kanssa. Myöskin erinäiset ohjelmat saattaa asiaan vaikuttaa.
Ohjelma ei välttämäti ole varsinainen verkossa toimiva ohjelma (tiedostonjako jne), mutta silti voi häiritä tuota FTP:tä.
En osaa neuvoa mikä on vialla, mutta syytä voit todennäköisemmin hakea laitteistasi taikka käytetyistä ohjelmista.
Minulla oli aikaisemmin ongelma toisinpäin. Tavara siirtyi sisäverkossa PC:ltä Xboxiin 100Mbit rajoissa kohtuuvikkelään, mutta takaisinpäin tultiin modeemivauhtia. Myös satunnaista katkeilua esiintyi PC-Xbox suunnassa. Ja tämä ilmeni vasta parin kuukauden kuluttua Xboxin hankkimisesta, aiemmin samalla kokoonpanolla homma pelasi kaikkiin suuntiin moitteetta.
Ratkaisu: Vaihdoin verkkokaapelin sekä reitittimen. Kaapeli kun sattui olemaan vielä CAT3, eli ei speksien puolesta välttämättä riittävää 100Mbit siirtelyyn. Suurempi vika oli reitin, joka nyt muutenkin oli käytettävyydeltään ja toimintavarmuudeltaan huono. Eli D-Link DI604. Nuo kun korvasin Linksysillä ja kunnollisella CAT5 kaapelilla niin homma alkoi toimimaan moitteetta.
YMMV
Ei ole käytössä reititintä ja olen kokeillut kahta uutta CAT5 kaapelia, eli boxi on kytketty suoraan koneeseen ja vika ei ollut kaapelissa ainakaan
Kannattaa kokeilla uusinta Evoxia taikka Avalaunchia. Ehkä käyttämässäsi Evoxissa vikaa.
Kannattaa kokeilla uusinta Evoxia taikka Avalaunchia. Ehkä käyttämässäsi Evoxissa vikaa.
Jep. Itselläni oli kanssa aikoinaan ongelmana, että EvolutionX katkoin yhteyksiä. Kokonaista varmuuskopiota ei pystynyt siirtämään ennen kuin FlashFXP totes, että connection lost (tjsp.). Tietysti, jos XBMC on asennettuna, niin silläkin voi kokeilla.
Ja (erillistä) reititintä tuskin kovin monella on. Harva kasaa niin isoja verkkoja, että ne tarvitsisivat saada omaan aliverkkoon ja täten tarvitsisivat keskusteluun reitittimen.
Kuten olen aikaisemmin kirjoitttanut, että olen kokeillut asentaa Avalaunchin ohjelmaksi ja formatoinut kiintolevyn ja kokeillu pelkkää Avalaunchia Dashboardina ilman mitään vaikutusta.
Ois kiva tietää löytyykö ketään jolla FTP yhteys toimii moitteetta vastaavalla kokoonpanolla:
XBOX v1.6 + DuoX2
Tietokone:
AMD Athlon 3000+
1024Mt
128 ATI Radeon
ja mikä tärkeintä: Asus K8N-E Deluxe emo nvidian N-FORCE3 250GB piirisarjalla, jossa integroitu verkkokortti
XP PRO ja integroitu SP2
ILMOITTAKAA JOS JOKU ON SAANUT VASTAAVALLA KOKOONPANOLLA TOIMIMAAN NIIN TIETÄIS ONKO VIKA MAHD. KONEEN PIIRISSÄ
Koneesi piirisarja myöskin voi vaikuttaa asiaan, mutta lainaa/osta erillinen verkkokortti ja kokeile.
Myöskin emolevyn piirisarjan ajurit voisi kokeilla päivittää, kuten myös verkkokortin.
Itselläni on sigussa näkyvä Boxi. PC:ssä emona ASUS P4P800 Deluxe, joss integroituna 3Comin giganen verkko. Boxi ja PC on yhteydessä toisiinsa Zyxel Prestige 660-HW:n välityksellä. Ei mitään ongelmia tuolla kokoonpanolla. Joskus ennen muinoin Telewellin purkilla ja EvoX:lla oli jotain pientä häikkää.
Itsellä oli ihan ekoilla kerroilla samankaltainen ongelma.
Mutta tätä olet varmaan jo kokeillut joten tuskin on hyötyä.
Eli suljin kaikki ohjelmat jotka ajattelin että voisivat käyttää nettiä. Kokeilin uudesta toimi täydellisesti vaikka nettiä käyttäviä sovelluksia on nyt käynnissä vaikka kuinka monta. Koneessa siis kaksi verkkokorttia.
vBulletin® v3.7.2, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.