Näytä koko versio : Tervehdys! Apuva biosin kanssa...?
Tilanteeni on seuraava: vanhasta xboxista siirsimme alx2+ piirin uuteen xboxiin. Biosina toimii EvoX, tai toimii ja toimii...
Ongalmana on se, että kaikilla käynnistystavoilla kone käynnistyy vara-biosiin. Eli vaikka laitteen yrittää kaynnistää ilman piiriä (lyhyt virtanapin painallus) vara-bios aktivoituu silloinkin. Juotokset tarkistettu, piikkirima on paloista kyhätty koska jätimme vanhan riman entiseen emolevyyn mutta pitäisi olla ihan ok vaikka onkin vähän karun näköinen. Piirin olen flashännyt.
Vika kenties piirissä vai missä? Olisin erittäin kiitollinen jos joku osaisi auttaa tässä pulmassa! :D
Eli modi toimi kuten pitääkin vanhassa koneessa?
Juu, siihen asti kun se vanha boxi toimi. Vanha boxi alkoi buutata itteään pari kertaa käynnistyksen yhteydessä ja sen jälkeen jäi käyntiin mutta kuvaa ei tullut. Pidin boxia jonkin aikaa kylmässä (ulkona) ja sain boxin hetkeksi käyntiin mutta pian se meni tilexiin. Taas kun sitä jäähdytteli niin toimi hetken ja sama homma.
Laitoin sitten kokonaan uuden boxin ja siihen sen vanhan piirin mutta eipä toimi sillä tavalla ku ennen. Piiri tarkoitettu versioihin 1.0-1.5 ja nykyinen boxi on jotain siltä väliltä. (2003 03 28 ) eli sen suhteen ei pitäisi olla ristiriitoja...
Olin yhteydessä piirin toimittajaan ja sain neuvoksi laittaa jännitepiuhat kiertämään riittävän kaukaa toisistaan vaan eipä auttanut. Mikä neuvoksi?
Mielestäni tuossa on kyse vain asennuksen viallisuudesta. En osaa sanoa tarkkaan mikä vikana, kun ei paljoa kokemusta tuosta modista.
Ahaa, no softa puolella ei pitäis olla vikaa, koska normaali biosin pitäisi käynnistyä ilman softiakin ja modaus puolelta emme löytäneet vikaa. Mutta kiitoksia kuitenkin, toivottavasti joku auttaa ahdinkoani! :cry:
Vastatkaa nyt joku, kai täällä jonkun täytyy tietää!!??
Ei tuohon ole mitään selvää neuvoa missä vika.
Asennuksessa on vikaa ja sillä selvä tai modi risa.
Että turha sitä sen kummemmin on mulkkailla.
Kokeile SmartXX, se toimii ja bios lataukset menee oikein.Tod.näk HUOLELLISESTI tarkastettu juotostyö tuottaa tulosta.
Toiminta ei riipu mitenkään modista. Vaan itse asennuksesta ja modissa olevasta biossista.
Smartti toimii siinä missä ALX2 modikin.
Ei modin vaihto asiaa miksikään muuta, jos asennus pielessä.
vBulletin® v3.7.2, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.