PDA

Näytä koko versio : Kondensaattorin kytkentä

mkahelin
15.01.2006, 15:08
1 revision boksista paukahti emolta 22 mikrofaradin 25 voltin kondensaattori. Kuvassa kytkentä näkyy emon päältä kondensaattorin originaali paikka. - navan holkki on yhä paikoillaan, mutta + navan reijässä ei ole mitään jäljellä. Emon takana ei sillä kohtaa ole siltoja,mutta mahtaako tuo kuvassa ylhäältä tuleva katkennut siltaus olla se johon tuo + napa pitäisi saada kiinni. Nappasin pois räjähtäneen konkan viressä olevan vähän isomman konkankin koska sekin oli saanut siipeensä ja jalka oli poikki, tuo näkyy vielä tuossa yleiskuvassa paikoillaan.

Shadown
15.01.2006, 17:19
Uskon emolevyn olevan entinen.

Itse PCB on sen verta palanut.

Peteju
16.01.2006, 13:25
Miten helkutissa onnistuit tuon Konkan räjäyttämään?

-Pete

mkahelin
16.01.2006, 20:59
Heh, eipä sitä mitenkään räjäytetty, kyllä se ihan omia aikojaan posahti. Boxi oli nykyisessä kuosissaan ollut käytössä jo varmaan reilun vuoden, käytettynä hankin ja itse modasin. Siinä tytön kanssa katseltiin verkon yli varaston palvelimelta leffaa kun se iloisen lojahduksen saattelemana päästi käyttövoimansa savupilven muodossa ulos.

Ei nuo elktrolyyttikonkat ole ikuisia. Speksatut kestoajat maksimilämpötiloissa voi olla tyyliin 1000 tuntia vaikka harvoin ne tietysti niissä lämmöissä hehkuu.

Aika yleinen vika mm. PC emoissa noiden kokkien vuotaminen. Harvemmin ne tietysti noin iloisesti kajahtaa, yleensä meno vaan hyytyy siihen ettei vehje enää suostu käynnistymään.

mkahelin
16.01.2006, 21:02
Uskon emolevyn olevan entinen.

Itse PCB on sen verta palanut.

Juu no parin euron komponentit kannattaa aina koettaa juottaa paikoilleen jos hyrähtää niin hyvä jos ei niin varaosiksi. Pitääpä koettaa yleismittarin kanssa järkeillä kytkentää, jos parempia vinkkejä ei täältä heru.

Shadown
17.01.2006, 00:09
Joo, aika paha mennä sanomaan tuohon mitään.

Tuo on kuitenkin monikerros levy ja tuossa tapauksessa uskoisin levyn saaneen sisäisiäkin vaurioita.

mkahelin
01.02.2006, 23:15
No yrittänyttä ei laiteta. Yleiserotiikasta suunnilleen sopivat konkat 8 € ja hetki kolvin kanssa hääräilyä ja taas se kukkuu Päättely konkkien kytkennästä osui kohdalleen ja risasta piirilevystä löytyi siis oikeat kytkentäpisteet.