Näytä koko versio : Kiintolevyn vaihto ongelma
Summoner
07.01.2006, 00:35
Eli ongelmiahan siinä kovalevyn vaihdossa tuli vaikka ohjeet näytti helpolta.
Vaihdoin kovalevyn boxiini täysin näiden ohjeiden mukaan. -> http://www.tdubel.com/artikkelit/kiintlvunleashx.html
Ongelma on sellanen että kun laitan boxiin virran päälle niin se menee suoraan smart xx alkuvalikko menuun. Eikä missään vaiheessa tule tota sanomaa että "unleashX has detected new harddisk" ja antaisi vaihtoehdon formatoida se.
Jos laitan smart xx valikosta Evox M8 dashin käynnistymään niin se pysähtyy hetken ajan päästä "Service required. Call customer support" kuvaan ja vasemmassa ylänurkassa on numero 13. eli onko toi sitte se virhekoodi numero?
Sama homma tulee myös original bios valinnalla. Eli onkohan mikä homma nyt viturallaan? Kova levy ollut pc:ssä reilun vuoden onko sillä väliä?
Olisiko kova levy pitäny formatoida pc:ssä jo jotenkin?
Niin siis sinun täytyy olla oikein poltettu buutti -levy ja buutata sillä Smartista sillä Evoxin biossilla.
UnleashX:stä en tiedä, mutta näin ainakin Evoxilla.
Suosittelen muutenkin tekemään tuon homman Evoxilla.
Ainakin osaisin itse neuvoa paremmin.
Summoner
07.01.2006, 11:10
Eli mulla on kyllä toi buutti levy tehtynä noiden unleash x ohjeiden mukaisesti. Pitäiskö sen sitte kun laitan DVD asemaan ton buutti levyn ja valitsen evoxin niin sen jälkeen ladata levyltä formatointi ohjelma?
Kyllä pitäisi.
Oletko millaselle levylle sen polttanut?
Summoner
07.01.2006, 13:21
DVD +RW levylle mikä kyllä on hyvin toiminu tossa boxissa. Laitoin äsken ton vanhan kovon kiinni boxiin ja toimii ihan normaalisti sillä kaikki. Koitin ladata tänään xbinssistä evolution x:ää mutta oliki tullu siirrot täytee ja tuli vaan "koita huomenna uudellee". Mietin että kannattaiskohan mun koittaa tota -> http://www.tdubel.com/artikkelit/kiintlvxboxhdm.html ohjetta.
Minkähän takia mulla ei toimi tossa smart xx alku menussa toi HDD-Disk Tool? Mites mun nyt pitäs koittaa oikee päästä täs eteenpäi?
Summoner
07.01.2006, 13:36
Asennusohjelman käynnistäminen
Käynnistä Xbox (näyttää punaista valoa muutaman sekunnin) ja laita tekemäsi asennuslevy asemaan. Laita virrat pois päältä hetkeksi ja käynnistä Xbox uudestaan (asennuslevy asemassa), jolloin UnleashX:n pitäisi tunnistaa uusi kiintolevy:
Tuota en tajua. Mulla se menee suoraan siihen smart xx valikkoon. Eikä noin kuin ohjeessa on.
No tottakai se menee Smartin valikkoon ihan ensiksi.
Sitten vain siitä valitset sinun tapauksessasi sen Evox biossin.
Jollei levy tomi, niin olet tehnyt levyn väärin.
evoluutio
25.02.2006, 22:17
Mites toi Xboxhdm oikein toimii? Meinaan mun koneessa on kaksi kovalevy paikkaa ja jos ymmärsin oikein noista ohjeista niin pitää olla sekkä vanha että uusi xbox kovalevy tietokoneessa sisällä. Mut kysymys kuuluukin että toimiiko toi ohjelma ihan suoraan siltä poltetulta leyltä pelkästään ettei tartte muuta käyttistä ollenkaan? Kun jos laitan sekä uuden että vanhan xboxin kovot koneeseen niin ei ole wintoosaa enää.. Alottelija?? Minäkö?:D
Mut kysymys kuuluukin että toimiiko toi ohjelma ihan suoraan siltä poltetulta leyltä pelkästään ettei tartte muuta käyttistä ollenkaan? Kun jos laitan sekä uuden että vanhan xboxin kovot koneeseen niin ei ole wintoosaa enää..
Xboxhdm:n (Linux) voi käynnistää suoraan poltetulta levyltä ja se ei toimi Windowsissa.
Nikod3mus
13.07.2006, 03:38
Itse vaihdoin tänään kovalevyn boxiini tuolla xboxhdm:llä. Homma toimi kuin se kuuluisa junan vessa, ei mitään probleemaa (siitä kiitos Tdubelin sivuston loistaville ohjeille!). Kloonaus kylläkin kesti varmasti yli puoli tuntia, mutta hörpin ohjelman neuvon mukaisesti ölbeeriä sillä välin :cool: Tilaa en olisi tarvinnut tavun tavua lisää, mutta alkuperäinen WD:n Protegé vinkui niin per******** :mad:
Erittäin helppo tapa vaihtaa kovalevy :)
Yksi kysmys kuitenkin hommaan liittyen:
Eli eli... se uusi kovalevy ei nyt ole lukittu. Jos valitsen EvoX:sta "Lock harddisk", niin toimiiko se niin kuin pitää? Ilman mitään lukituskoodeja? Ennen levyn vaihtoa avasin alkuperäisen EvoX:lla ja otin varmuuden vuoksi sen lukituskoodin talteen, vaikka se ei operaation kannalta olekaan mitenkään välttämätöntä.
Xbox v1.2 + SmartXX V2.0 + WD Caviar 80GB (WD800JB)
Evoxin lukitusta en edes suosittele, se bugittaa useasti.
Lukitse ConfigMagicilla, johon et tarvitse mitään kopioita vanhasta levystä.
Smartinpiiri osaa homman.... meet smart osiin ja avaat sieltä.
Evoxilla voit ottaa viel ton backupin jos haluut.
Evoxin lukitus avaaminen toimii melkein aina. (en suosittele)
Voit tehdä saman homman configmagic ohjelmalla.
http://www.tdubel.com/artikkelit/xbkiintlukitus.html
Tosiaan jos on SmartXX niin sillä lukitus/avaaminen onnistuu helposti. HDD Tool valikkoon pääsee painamalla molempia liipaisimia samalla kun painaa ristiohjaimesta ylös tai alas, ilman liipaisimiahan se hyppää HDD Toolin ohi (ns. lapsilukko)
Nikod3mus
13.07.2006, 15:06
Tosiaan jos on SmartXX niin sillä lukitus/avaaminen onnistuu helposti. HDD Tool valikkoon pääsee painamalla molempia liipaisimia samalla kun painaa ristiohjaimesta ylös tai alas, ilman liipaisimiahan se hyppää HDD Toolin ohi (ns. lapsilukko)
Hyvä, kokeilen tuota.
Tosiaan meinasi hermo mennä EvoX:in kanssa, kun avasin sitä alkuperäisen lukitusta. Ei kovin hyvin meinannut toimia... mutta toimipa lopulta.
vBulletin® v3.7.2, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.