Näytä koko versio : Muutama kysymys GameCuben modaamisesta
Mitmokki
07.01.2006, 00:11
Elikkä aijon modata ton Cuben Qoob SX piirillä.
Eka kysymys on, että millä biossilla kannattaa päivittää toi piiri 1.3a, 1.3b vai 1.3c?
Toka kysymys on, että voiko ton Cuben jättää modaamisen jälkeen auki eli onko pakko ostaa sitä isompaa boxia, että voi pelata noita pelejä? Entä kuinka suuri riski on, että Cube menee rikki jos sen jättää auki?
Kolmas kysymys on, että missä formaatissa Cube pelit pitää olla kun ne poltetaan levylle? Itelläni nimittäin on pelejä joittenka pääte on .gcm, iso ja image. Jos noita sit pitää alkaa muuttelee niin olisi kiva jos joku kertoisi sitten myös jonkun ohjelman jolla sen saisi kätevästi tehtyä.
No jään odottelemaan vastauksia.
Kiitos jo etukäteen!
Elikkä aijon modata ton Cuben Qoob SX piirillä.
Eka kysymys on, että millä biossilla kannattaa päivittää toi piiri 1.3a, 1.3b vai 1.3c?
No 1.3c on uusin, mutta siitä on muistaakseni jotain ominaisuuksia karsittu, mutta samalla korjattu ongelmia, joita jotkin käyttäjät kokivat 1.3b:llä. En nyt sata-varmasti tätä mene vannomaan, mutta näin mikäli muistan oikein. Eipä noissa nyt silti mitään niin erikoista pitäisi olla, etteikö kaikki kävisi, jos vain toimii. Ite ehkä tuuppaisisin 1.3b:n ekaksi.
Toka kysymys on, että voiko ton Cuben jättää modaamisen jälkeen auki eli onko pakko ostaa sitä isompaa boxia, että voi pelata noita pelejä? Entä kuinka suuri riski on, että Cube menee rikki jos sen jättää auki?
Voi jättää auki, eikä se varmaan siitä hajoo. Tietysti linssi on tällöin alttiimpi kaikelle paskalle, jos ei jätä esim. jotain levyä sen "suojaksi". Tosin en sitten tiedä, kuinka tuo kannen aukaisun "demoaminen" hoituu ilman koteloa, sillä esim. RE4:ssä pitää kotelo aukaista levyn vaihdon yhteydessä, jotta kone lakkaisi pyörittämästä sitä levyä. Saahan tuon varmasti sitten jollain kuminauhalla tai muulla "purkka patentilla" toimimaan.
Kolmas kysymys on, että missä formaatissa Cube pelit pitää olla kun ne poltetaan levylle? Itelläni nimittäin on pelejä joittenka pääte on .gcm, iso ja image. Jos noita sit pitää alkaa muuttelee niin olisi kiva jos joku kertoisi sitten myös jonkun ohjelman jolla sen saisi kätevästi tehtyä.
Itelle on vastaan tullut .gcm ja .iso päätteitä. Yleinsä homma on toiminut niin, että nimeää .gcm:n .isoksi ja polttaa sen sitten esim. Nerolla.
No jään odottelemaan vastauksia.
Kiitos jo etukäteen!
No tuossa nyt jotain. Toivottavasti auttoi.
Mitmokki
09.01.2006, 16:23
Itelle on vastaan tullut .gcm ja .iso päätteitä. Yleinsä homma on toiminut niin, että nimeää .gcm:n .isoksi ja polttaa sen sitten esim. Nerolla.
Siis tarkoitatko, että nimeän vaan uudelleen noi .gcm:ät vai mitä en oikeen tajunnu.:)
Siis tarkoitatko, että nimeän vaan uudelleen noi .gcm:ät vai mitä en oikeen tajunnu.:)
Juu, eli muutat pelkästään nimestä sen päätteen.
Mitmokki
10.01.2006, 23:24
Dodii tuli taas uus ongelma kun asensin tota piiriä. Huomasin, että mulla ei ole sitä lattakaapeliia. Tosin jostain olen lukenut, että sitä johtoa ei välttämätta tarttis. Olisi silti kiva tietää joltain joka on tehnyt jo kyseisen toimenpiteen mikä on asian oikealaita.
Sitte vielä toinen juttu, pitääkö se johtopumaska laittaa kiinni siihen piiriin? Kun siis niissä ohjeissa luki, että siihen pitäis laittaa se lattakaapelii mutku sitä ei nyt oo.....
SX päivitetään levyltä joten tuossa ei taida tullakkaan lattakaapeliä.
emolevyltä tulevien johtojen toinenpää tulee piiriin.
Mitmokki
09.02.2006, 14:22
Nyt olen sitten asentanut ton piirin ja polttanut sen bioslevyn, mutta nyt törmäsin ongelmaan kun avaan cuben levy ei lähde pyörimään. Missä vika?
modi asennettu oikein? oot hajottanut aseman asennuksessa?
testaa ilman piiriä lähteekö levy pyörimään.
Mitmokki
01.03.2006, 21:47
Nonii oon saanu koneen toimimaan ja luonnollisesti vastaan tulee seuraava ongelma. Oon poltellu muutamia pelejä joillekkin budjetti dvd:ille ja jokainen käynnistyy. Itse ongelma onkin sitten se, että jotkut pelit tilttaavat jossain vaiheessa, jos otetaan esimerkiksi Mario tennis.
Peli käynnistyy polttaapa sen levylle kun levylle nopeudella kun nopeudella, sitten jossain vaiheessa peliä peli vaan tilttaa. Ajoin qoobin media checin ja ei ensimmäistäkään virhettä. Tosin testin alussa qoob väitti, että tarkistettava levy ei ole peli dvd.
Tänään kun taas sitten koitin taas pelata sitä niin johan rupesi toimimaan, mutta taas kun sammutin koneen ja koitin pelata niin se tilttas taas vanhassa tutussa kohdassa.
Noh kyllähän tota voi pelata, mutta kovin mukavaa se ei ole kun joutuu kokoajan käynnistää masiinan uudelleen. Oisko kellään mitään tietoo mikä vois olla vikana ite kyllä epäilen noita mun levyjä... Toisaalta jos levyt on paskoja eihän ton masiinan pitäisi edes käynnistää niitä vai?:confused:
Nonii oon saanu koneen toimimaan ja luonnollisesti vastaan tulee seuraava ongelma. Oon poltellu muutamia pelejä joillekkin budjetti dvd:ille ja jokainen käynnistyy. Itse ongelma onkin sitten se, että jotkut pelit tilttaavat jossain vaiheessa, jos otetaan esimerkiksi Mario tennis.
Peli käynnistyy polttaapa sen levylle kun levylle nopeudella kun nopeudella, sitten jossain vaiheessa peliä peli vaan tilttaa. Ajoin qoobin media checin ja ei ensimmäistäkään virhettä. Tosin testin alussa qoob väitti, että tarkistettava levy ei ole peli dvd.
Tänään kun taas sitten koitin taas pelata sitä niin johan rupesi toimimaan, mutta taas kun sammutin koneen ja koitin pelata niin se tilttas taas vanhassa tutussa kohdassa.
Noh kyllähän tota voi pelata, mutta kovin mukavaa se ei ole kun joutuu kokoajan käynnistää masiinan uudelleen. Oisko kellään mitään tietoo mikä vois olla vikana ite kyllä epäilen noita mun levyjä... Toisaalta jos levyt on paskoja eihän ton masiinan pitäisi edes käynnistää niitä vai?:confused:
Satunnainen tilttailu on normaalia qoob SX:lle sekä Pro:lle bios on vielä niin kehitteellinen että sen kanssa on myös minulla ollut vastaavia ongelmia.
laseria ei kannata turhaan tweakkailla itsellä on 512ohm käytän tdk ttg02 dvd-r poltettu 4x
mario tennis tilttailee satunnaisesti, joskus ei ja joskus tilttaa siinä tutussa kohdassa. sama myös mario golffin kanssa.
mikäli olet saanut varmuuskopsuja käyntiin koneellasi, ei ole syytä huoleen
sillä asennus toimii 100% varmasti jos vain saat pelin boottaamaan.
itse sain minimoitua ongelmia päivittämällä uusimman biosin jossa on A & B drive koodit, kokeile kummallakin koodilla..
kokeile eri dvd-r mediaa, polta 4x jos sinulla on 8x levyjä polta 2x jos sinulla on 4x levyjä..
myös dvd poltin on kriittinen tässä tapauksessa.
omani on LG 4167B maksaa n.49eur
niin ja omalla cubella mario golf tilttaa aina samassa kohdassa, samalla tavalla temppuili kuten kuvailit mario tenniksen temppuilevan.. ongelmana on se että qoobin bios on vielä liian alkeellinen sekä se että cuben dvd pyörittimessä EI ole kunnon virheenkorjausta ;)
-Pete
Mitmokki
08.03.2006, 21:04
Oon nyt lataillu jotain pelejä jotka on .rare formaatissa. Pitääkö tollaset polttaa ihan tollasenaan vai kenties avata jollain ohjelmalla? Olis kiva tietää mitä noille pitää tehä, kun en viittis tuhlata noita mun hyviä levyjä.
Muuten ainakin mun kohdalla on ihan sama polttaako noi levyt maximi nopeudella. Itseasiassa parempaa jälkeä tulee kun polttaa nopealla.
Jos ne on jotain .rar tai .r00 niin klikkaat yhtä ja valitset paikan mihin purat (ainakin Winrar käy purkuun). Sinne sitten tulee .gcm tiedosto, jonka nimeet .iso :ksi ja poltat.
Ja ps: Mulla toimi Lidlinki levyt ;)
Mitmokki
12.03.2006, 23:03
Jos ne on jotain .rar tai .r00 niin klikkaat yhtä ja valitset paikan mihin purat (ainakin Winrar käy purkuun). Sinne sitten tulee .gcm tiedosto, jonka nimeet .iso :ksi ja poltat.
Ja ps: Mulla toimi Lidlinki levyt ;)
En puhukkaa .rar vaan .rare formaatista. Enkä muute tajua vieläkää miks noi .gcm tiedostot pitäis nimetä uudelleen mulla ainaki toimii iha tollasenaa
Mitmokki
02.04.2006, 23:20
Oon odottanu vastausta pari kuukautta eikö kukaan todella tiedä!?
Mulle ei ainakaan ole mitään "rare" juttuja tullut vastaan.
Minkäsmoinen tuo .rare on? Pikaisella Googletuksella ei löytynyt mitään. Jos se on sen ~1,3Gt, niin koitas muuttaa vaikka .iso:ksi ja polttaa sitten se.
vBulletin® v3.7.2, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.