Näytä koko versio : Lisämuistin asennus. Kukaan tehnyt?
imuttelija
05.01.2005, 22:07
Eli minulla on xbox v1.0, johon flashatty cromwell 2.40 bios alkuperäisen päälle, vaihdettu 120GB kovo ja asennettu xebian 1.10 eli boxi "pyhitetty" linuxille. Mutta nyt kiinnostaisi toi 128MB muisti eli onko täällä foorumilla joku joka oisi tuon boxiinsa asentanut? Nopeutuko linux mitenkä paljon? Oliko hintansa / vaivansa arvoista?
Ei ole tiedossa tapausta missä olsii muistia lisätty. Mutta olettaisin että jos muisti kaksinkertaistettaisiin, niin jossain tuntuis. :wink:
Tosin niiden asentaminen on todella vaikea tapaus.
Että jos olet modin asentanut koneeseesi itse, niin et ole kokenut juottamisen vaikeudesta murto-osaakaan.
Ellet omista sitten pintaliitos juottamiseen tarkoitettuja välineitä.
imuttelija
05.01.2005, 23:03
Varmastihan tuo jossain tuntuu, mutta yritänkin juuri kysellä et jos joku osaisi sanoa, kuinka paljon. Koululta löytyy kyllä vehkeet jolla tuo onnistuu, mutta aikaa palaa varmasti aika paljon ja vaatii sen verran paljon kärsivällisyyttä, että olisi mukava tietää, että onko vaivan arvoista? Nuo muistit kuitenkaan itsessään eivät ole kovin kalliita. Tietääkö kukaan myökö mikään firma noiden muistien asennus palvelua?
Me ( ConsoleTech (http://www.consoletech.org) ) myymme.
imuttelija
05.01.2005, 23:17
hmm... xbox modaukset alkaen 25e. Joko tuo muistien asennus mahtuu tuohon ja tietysti plus postikulut vai onko muistien asennus kalliinpaa, kuin modaus, koska sehän ainakin periaatteessa isompi ja haastellisempi homma?
Katsoisin sen hinnaksi 30EUR.
koska se on huonoilla ja huonolla kokemuksella erittäin vaikeaa.
Itse katsoisin työnä helpommaksi kuin PS2 modaus.
En ole koskaan aiemmin noita asennellut, mutta kuten sanoin. Jos on tuhansia pleikkareita tehnyt. Ei pitäisi mokoma olla työnä iso.
Ja haluan muistuttaa. Annamme modauksille ja tässä tapauksessa muisti asennukselle ikuisen takuun. Ja korvaamme kaikki hajalle menneet osat. Tätä asiaa et voi saada itse asennuksestasi?
imuttelija
05.01.2005, 23:54
No pitääpi katsoa. Toisaalta kiinostaisi kokeilla itse. Ai miksikö? no lähinnä siksi, että tuota voi pitää jonkin näköisenä haasteena itselleen.
PS2:n modausta en ole tehnyt / nähnyt, mutta yhden PS one:n olen modannut. Osaatko sanoa onko vaikeampi vai helpompi homma? Ainakin juottamista on enemmän.
Toisaalta kun olen tuossa jonkun kerran boxini purkanut ja noita muistipaikkoja tutkaillut niin ei tuo pitäisi ainakaan periaatteessa olla aivan mahdoton homma, kunhan vaan on hyvä kolvi, suurennuslasi, tehokas lamppu (läpivalaisuun) ja riittävästi aikaa ja kärsivällisyyttä tuon homman tekemiseen ja varsinkin kytkentöjen tarkistamiseen ennen virtojen kytkemistä.
Noh Ps1 modaushan on helpompi kuin Xboxin.
Ja Ps2 modaus suhteessa Xboxiin on jotain kymmeniä ehkä satoja kertoja vaikeampaa.
Ja todellakin se ei ole mahdoton, mutta jos esim siltaat tinalla kaksi tai useamman jalan yhteen ja yrität niitä sitten irroitella. Voit rikkoa muistin Tästä seuraa tilanne, että toinenkin jää automaattisesti hyödyttömäksi. Joten jos haluat jääneen palikan hyödyntää joudut ostamaan taas uuden palikan.
Toisekseen muistaakseni se oli niin, että jos olet toisen onnituneesti asentanut ja mokaat toisen, on sinun pakko asentaa toinenkin tai poistaa jo asennettu. Joka taas mielettömän vaikeaa.
imuttelija
06.01.2005, 00:47
En tarkoittanut tuolla ps one:lla vanhaa psx:ä vaan sitä uutta pientä ps one:a.
Xbox modaamisen vaikeudesta en tiedä, muutakuin mitä olen kuulut, omanihan on ensin softamodattu ja sen jälkeen xebianin live-cd:llä flashatty alpuperäisen biossin päälle eli ainoa mitä tarvitsi juottaa oli noi kirjoitussuoja sillat jotta biossin pystyi päivittämään.
PS ONE ja PSX ovat samanlaisia asentaa.
imuttelija
06.01.2005, 20:22
PS ONE ja PSX ovat samanlaisia asentaa.
Ai jaa. Olen sit ymmärtänyt väärin, kun minulla oli sellainen kuva, että toi ps one olisi vaikeampi asentaa kuin psx.
Mut ei siitä sen enempää. Joka tapauksessa olen päättänyt tuon lisämuistin boxiini hommata. Pitää nyt sitten katsoa, että asennanko itse vai asennutanko
jossain. Mut palataan asiaan. Kertoilen sitten täällä foorumilla, että nopeutuiko
boxi.
PS ONE ja PSX laitteisiin menee aivan sama modi (Pic12c508). Tosin eri ohjelmalla. Vaikkakin ysitonnisen PSX:än softa eli uusin käy PS ONE:neen, mutta joutuu käyttämään buuttilevyä toisissa peleissä.
Mutta juotoksien määrä oli muistaakseni aivan sama. Eli jotain 5 kappaletta. Tai oikeammin johtojen.
Mielestäni PS Onen modaaminen on jopa helpompaa, johtuen helpommasta purusta.
Varsinkin ensimmäiset PSX laitteet olivat melko Vee mäisiä purkaa.
vBulletin® v3.7.2, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.