PDA

Näytä koko versio : Xebian ongelma!

Peku
23.12.2005, 09:48
Elikkä latasin Xebian v. 1.1.4 ja poltin sen Sonyn CD-RW-levylle ISO:na. Kun laitan sen boxiin ruudulle tulostuu tietoja pingviinin saattelemana, mutta sen jälkeen ruudussa alkaa välkkyymään joku n. 10 sekunniksi, jonka jälkeen ruutu menee täysin mustaksi eikä mitään tapahdu, edes dvd-asema ei aukene. Mikäköhän mahtaa olla vikana?

Shadown
23.12.2005, 12:05
Kauan annoit tämän ruudun näkyä?

Peku
23.12.2005, 13:30
Kauan annoit tämän ruudun näkyä?

Mustan ruudun annoin näkyä ehkä minuutin. Olen koittanut moneen otteeseen, mutta aina tapahtuu sama juttu.

Shadown
23.12.2005, 13:39
Kokeile antaa sen olla kauemmin.

Itse ne ole käytellyt 64 megalla boxissa Linuxia, mutta 128 megallakin meni hetki siinä kohden.

Peku
23.12.2005, 19:52
Kiitos Shadown! Nyt toimii.. :)

Peku
24.12.2005, 11:15
Se siitä ilosta... :( Xbox on asentamassa Xebiania, mutta on luultavasti jumittunut, koska on asentanut varmaan jo tunnin tätä: /tmp/source/user/X11R6/bin/xkbevd/ -> ./usr/X11r6/bin/xkbevd

Mikäköhän nyt mahtaa olla vikana??

Shadown
24.12.2005, 11:59
Yritä asennus aloittaa uudestaan ja jos taas jää samaan kohtaan tai muuhun jumiin, niin yritä polttaa asennuslevy toiselle levylle.

Peku
24.12.2005, 12:26
Yritä asennus aloittaa uudestaan ja jos taas jää samaan kohtaan tai muuhun jumiin, niin yritä polttaa asennuslevy toiselle levylle.

Selvä, koitan toiselle levylle, koska tuo oli jo varmaan kolmas asennusyritys..

willex
24.02.2006, 17:19
mikäs nyt tuli xebian linuxiin kun käynnistys jumiutuu aina lauseeseen:

usb.c: USB device 4 (vend/prod 0x45e/0x202) is not claimed by any active driver

olen kokeillut näppäimistöllä/ilman näppäimistöä.
ohjainta joka portissa ja tuo device numero vaan muuttuu mutta muuten aina sama lause.

(toiminut puoli vuotta aivan normaalisti ja yhtäkkiä ei vaa lähe päälle ja käynnistys pysähtyy tuohon lauseeseen??)

Shadown
25.02.2006, 14:34
Oletko sammuttanut koneen joskus suoraan poweri-napista tai vetänyt johdon seinästä?

willex
25.02.2006, 16:32
hyvin paljon mahdollista että olen powernapista sen sammuttanut, en muista milloin sitä viimeksi käytin..
mitäs asialle ois tehtävissä?

Shadown
25.02.2006, 16:41
Hyvin vakea sanoa mitä sille on tehtävissä. Mutta siinä on saattanut joku moduuli mennä rikki.

Linuxin tiedostojärjestelmät toimivat siinä määrin erilailla kuin esim. Windowsin, että ne ei kaikkia muutoksia tallenna levyllä ihan aina heti. Ne yleensä tallennetaan ensin muistiin ja sieltä myöhemmässä vaiheessa vasta kiintolevylle. Joten jos menet sammuttamaan suoraan powerista tms. niin uusimpia muutoksia koskevia asioita yksinkertaisesti menetetään.

Jos taasen sammutat koneen oikeaoppisesti poweroff tms. käskyllä, niin muutokset tallennetaan levylle ennen sammutusta.

Joten sinun pitäisi nyt jotenkin tietää mikä paketti käsittelee nimenomaan tota USB:n moduulia ja asentaa/kääntää se uusiksi.

Uskoisin, että tuo liittyy kerneliin.

willex
25.02.2006, 16:54
milläs lailla nuita paketteja asennettaisiin/käännettäisiin?
oisko mahdollista että jokin muu linux versio toimisi?
siinä oli xebian 1.1.0 ja poistin sen ja poltin uudestaan levylle mutta ei se rupea levyltäkään sitä käynnistämään vaa tulee tuo sama usb virhe

Shadown
25.02.2006, 16:57
Sitten kyseessä on kyllä laitevika.

Xebianista tosin on uudempi versio olemassa. Itse asiassa aika paljonkin uudempi.

http://sourceforge.net/project/showfiles.php?group_id=54192&package_id=57509