Näytä koko versio : Uusi lukupää ja edelleen Disc Read Error?
Mitä olen tehnyt väärin vai onko laseri rikki?
Oletko millasen laserin ostanut minkälaisen tilalle?
KHS-400C:n KHS-400B:n tilalle
Joko on liitin huonosti, taikka sitten joudut säätämään hivenen laserin kulmia.
Liittimen olen parikertaa tarkistanut. Mites se säätö tapahtuu?
Entäs onko normaalia että uudessa laserissa on ohmit niinkin alhaiset kuin CD 725 ja DVD 537?
Ohmi arvot ovat liian alhaiset!
normaali arvo DVD:lle on noin 1400- 1200ohm
ja CD:lle noin 1000 - 1200ohm
-Pete
Joutuuko noita lasereita usein säätämään uutena?
Nyt on laserin kulmia säädetty, ei auttanut.
Koitin vanhaa laseria, sillä toimii CD pelit kuten ennenkin.
Onkos se normaalia, kun levy lähtee pyörimään niin joku napsataa suht lujaa(tekee ainoastaan uudella laserilla)?
Laseri ei saa kunnollista kkuvaa levystä, joka saa BA ohjurin hakemaan dataa kokoajan uusiksi, tämä napsahdus johtuu siitä että laserpään tarkennus mekaniikka osuu laserin muihin rakenteisiin..
Mistä ostit laserin?
jokatapauksessa C laseri vaatii hieman enemmän säätöä
B laserin tilalle laitettaessa.
-Pete
Modpiiri.comista sen ostin. Onko jotain hyviä ohjeita säätämiseen?
Säätämiseen ei nyt paljoa ohjeita tarvita, koska säätö on joka laserille sama.
Eli ensiksi säädät kaikki suurinpiirtein kohdilleen.
eli jos "uuden" tilaamasi laserin nokassa oli jo mustaruuvi niin ÄLÄ koske siihen,
koska tämä on säädetty oikein heti tehtaalla.
toiseksi jää se valkoinen kiekko, V3 - V4 koneissa kiekko on suurinpiirtein oikein
kun se reikä itse kiekossa on noin 6 askeleen päästä myötäpäivään katsottuna, siitä keskikohdata.
sitten alat hienosäätämään, eli kokeilet ensiksi peliä joka ei toimi, jos tulos sama, palaa valkealla kiekolla pari askelta taakseppäin.
V5/6 koneissa tämä onkin sitten jo vaikeampaa, mutta periaate ja käytäntö on sama.
V7/8 sama idea.
V9/10
dvd asemassa on 2 kiekkoa, laita kiekot suurinpiirtein puoleenväliin, siten että se reikä jää sen metalli akselin vasemmalle puolelle edestäpäin katsottuna, V9/10 koneissa tämä säätö ei ole läheskään niin tarkka kuin esim V5 koneissa, tämä johtuu konsolin tarkemmasta laser ohjurista, joka periaatteessa on huomattavasti parempi & nopeampi kuin edeltäjänsä.
Sen mitä olen huomannut on, että V9 konsolin emolevy muistuttaa päällypuolelta erittäin paljon V7 konsolia, ja muuten onkin sama lukuunottamati La508 ohjuria joka on V7 koneessa BA508 mallia.
-Pete
vBulletin® v3.7.2, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.