PDA

Näytä koko versio : Gigantin Xboxin DVD-asema

Cancer
20.12.2005, 14:49
Minkähän merkkinen DVD-asema noissa Gigantin nyt myynnissä olevissa Xboxeissa mahtaa olla? Niiden valmistuspäivämäärä on 2005-06-08, kun kävin katsomassa. Lisäksi liikkeessä luki siinä isossa pahvisessa hintalapussa 'Xbox FZ 300100', mutta minulle tuo kirjain/numerosarja ei kerro ainakaan mitään.:confused:

Joku on varmasti jo ehtinyt käydä hakemassakin sieltä koneen, kun halpoja ovat, joten varmaakin tietoa tästä lienee jo jollain. Nykyiset koneethan toimitetaan ilmeisesti Samsungin tai LG/Hitachin DVD-asemilla, mutta silti tuossa jää vielä 50% mahdollisuus osua vikaan, jos haluaa juuri tietynmerkkisellä asemalla varustetun konsolin.

Ja vielä kolmas juttu... Millainen mahtaa olla tuon LG/Hitachin aseman kyky lukea eri levyformaatteja?

Loistava juttu, jos joku osaa valaista minua edelläolevissa asioissa.:)

Shadown
20.12.2005, 15:00
Kyllä nuo kesällä tehdyt koneen taitaa kaikki olla LG/Hitachin asemilla mitä olen seurannut modatessa.

Asemana se on joku uuden philipsin kaltainen kaippa.

Lukee kaippa hyvin DVD R:t plussana ja miinuksena ja CD-RW levyt.
CD-R levyistä en ole varma.

Cancer
20.12.2005, 18:00
Tuota LG/Hitachia olen arvaillutkin noissa uusissa bokseissa olevan, kun hyvät uutiset, eli että olisivat Samsungin asemalla, olisivat kyllä kiirineet jo omiinkin korviin.

Nyt kaipailisinkin ihan ensikäden tietoa, eli omakohtaisia kokemuksia porukalta, miten hyvin tuo LG/Hitach -asema lukee levyjä, lähinnä siis eri formaatteja, ja toimivatko cd-r -levyt siinä? Ja onko kenties levyjen merkillä (valmistajalla) väliä toimivuuden suhteen?

Shadown
20.12.2005, 18:06
Kyllä noihin lukuominaisuuksiin eniten vaikuttaa polttava-asema, eikä Xboxin asema.

Toisekseen uudet Samsungit eivät ole niitä vanhoja hyviä Sansungeja, jotka lukivat myöskin CD-R levyt ongelmitta.

Tdubel
20.12.2005, 18:06
Lainaus Xbox-Linuxin sivuilta:
"HL drives are made jointly by Hitachi and LG (hence the name HL). HL-DT drives read almost all media, except CDRs, which are locked out in the firmware. To get the drive to read CDRs, you must run a wire from VRCD to ground through an 800 ohm resistor. HL-DT drives are now seen as an equivalent of the old Philips. HL-DTs are compatible in all XBoxes to date. HL-DTs have a speed of about 4x"
http://www.xbox-linux.org/wiki/Talk:Xbox_Linux_Boot_CD/DVD_Burning_HOWTO

Shadown
20.12.2005, 18:11
Siihen on tollanen kikka sitten tehty.

Stl
20.12.2005, 20:34
Ollut jo pidemmän aikaan :)

Myös vähän asemakohtasta että minkäkokoisen vastuksen tarvitsee, joskus jos on liian iso vastus niin dvd luku heikkenee vaikka tuo olisikin cd lukuun tarkoitettu vastus.

Shadown
20.12.2005, 21:48
Jooh, itse en kauheasti räplää xboxin kanssa. Varsinkaan CD-R, koska katson nuo levyt aika turhiksi.

Pääasia, että CD -RW:t pelaa.

Stl
21.12.2005, 00:01
Juu enpä mäkään CD-r. Lueskellut vaan tuolta missä on modailtu tuota asemaa enemmänkin.

hurme
21.12.2005, 13:42
mulla taitaa olla heinäkuussa tehty boxi ja siinä samsungin pyöritin. Ei toista cdr:iä mutta -rw ja poltetut DVD:t toimii.

cosmig
01.01.2006, 14:10
Jouluna ostettu Xbox 1.6b Gigantista, CD-R:ä en ole saanut toimimaan, muut toimii ongelmitta. Joskus vuonna miekka ja kivi tilasin saksasta bulkki DVD-levyjä, kaikki on toiminut. Linkki jäi:
http://www.consoleforums.net/gallery/files/8/1/9/dvd.JPG