PDA

Näytä koko versio : Tavallinen TV. mikä oikea kaapeli?

Antza
09.12.2005, 00:38
On tullu tilattua xbox 360 premium paketti tarviiko minun ostaa mitään piuhoja jotta saan sen yhdistettyä telkkariin. En omista mitään HD- telkkaria vaan ihan tavallisen tv.

advanced scart olis varmaan se joka pitäis viell hankkia vai?

Stl
09.12.2005, 02:34
Mukana tulee RCA -> Scart adapteri.
Eli kunhan löytyy Scartti tai RCA paikat telkusta niin toimii.

Antza
09.12.2005, 13:28
Kiitos tästä tiedosta

Jipuli
09.12.2005, 20:14
Mutta kuitenkin parhaan kuvanlaadun saat sillä advanced scartilla.

Jipuli
22.12.2005, 07:13
Eilen sain joytechin rgb-kaapelin ja täytyy sanoa, että vaikka tavallisellakin xboxilla ero kaapeleiden välillä oli huomattava, niin tässä laitteessa ne on kuin yö ja päivä. Cod 2 oli kuin uusi peli, kun sitä rgb:llä alkoi pelaamaan. Suosittelen kyllä kaikkia, joilla on tavallinen tölsy, hankkimaan tuon rgb-scartin. Advanced scartit ovat kyllä olleet hieman kiven alla, ainakin tähän mennessä, mutta nyt niitä on ainakin jostain löytynyt, eiköhän tämäkin tästä tokene.

Stl
22.12.2005, 09:23
Ainakin alkuperäisiä Microsoftin ja Joytechin versioita löytyy kaupasta.
Itse en ole vielä hommannut mutta hankinnan alla on.. :)

Mielessä käynyt myös jos hankkisi VGA piuhan.. :)

Shadown
22.12.2005, 10:22
Pahus kun itse en sitten mennyt tilaamaan jouluksi itselleni tuota RGB -kaapelia.

Ajattelin ettei se ero kuitenkaan iso ole ja hankinnalla ole kiire. Mutta kaipa sillä sitten olisi ollut?

Myöskin tuo VGA hivenen houkuttaisi, koska kuitenkin omistan LCD -näytön.

Jipuli
22.12.2005, 10:33
Jopa valikot ovat ihan erinäköisiä. Noita kaapeleita taisi saapua kauppoihin ja verkkokauppoihin 15. ja 16. päivä. Ja luultavasti niitä jossain vielä on saatavilla. Lcd-näytön omaavat ovat kyllä kehuskelleet vga-piuhaa hyväksi, mutta itse taas kyllä tykkään pelata isolla tv:llä.

Shadown
22.12.2005, 10:41
Joo, onse TV varmaan se paras. Ainakin jos se on iso.

Noh ei tässä sitten valinnan varaa jää. Tilaan RGB:n verkkokaupasta.
Toivottavasti saan kotipaketti 14 kotia huomiseksi.

Jipuli
22.12.2005, 11:31
Itsekin verkkokaupasta tilasin ja seuraavana päivänä tuli kotiin.

Shadown
22.12.2005, 12:32
Joo, mutta nyt ne ilmoittaa tuolle kaapelille 1-3 arkipäivää toimitukselle.
Mutta toivossa eletään.

Shadown
30.12.2005, 01:04
Asiat ovat nytten sitten muuttuneet. Ostin LCD -telkkarin ja komponentti -kaapelin siihen sitten.

Ainoa ongelma oli, ettei tuossa telkkarissa ole komponentille erillisiä RCA pistokkeita, vaan komponentti kuten VGA on kytkettävä suoraan DVI -liittimeen.

Noh tälläistä XBOX360 -> komponentti -> DVI kaapelia ole kaippa olemassakaan, joten raa'asti RCA:t poikki ja DVI perään ja toimi.

Tosin tilasin VGA -kaapelin ja adapterin sille DVI:tä varten.

Mutta kyllä eroa on.

Pelkästään komposiitilla ero tavalliseen töllöön on huikea.
Kun sitten laitoin tämän omatekemäni komponentti -kaapelin, niin johan oli aivan käsittämättömän kirkas ja etenkin terävä kuva.

Ainoa lieveilmiö oli, että PGR3:n sahalaidat tulivat esille. Mutta muuten kyllä kaikki varjostukset ja etenkin läpinäkyvät kohteet olivat ihan toista luokkaa. Itse asiassa muutama asia selvisi nytten vasta, että oli läpinäkyvää ja ajo oli huomattavan paljon helpompaa, koska näki pidemmälle tietä.
Ennen oli niin epäselvää, ettei saanut selvää ja sai joskus kivoja ylläreitä kurveista jne.

Stl
30.12.2005, 02:28
Itsekkin katselin kaupassa kun oli HD-töllössä boxi kiinni ja näytti suht kivalta :)

PGR3:ssa on kyllä ongelma että mutkat tulee suht nopeasti kun ei nää yhtään mitään :P
varsinkin new yorkin kentät o kauheita kun vauhtia se 350km/h :)

Shadown
30.12.2005, 10:13
Joo, itselläni oli juuri tuo ongelma myöskin PGR3:ssa.
Niitä keltaisia nuolia kun ei kirveelläkään kaikilla radoilla nähnyt ajoissa.