PDA

Näytä koko versio : Jotain pientä häikkää Irda, SmartXX LT OPX ja 1.6 xbox LCD

antti8585
25.11.2005, 11:35
En tiedä onko kaikki ns. featureita vai onko tässä nyt jotakin vikaa.

Eli uusi musta 1.6 xbox johon itse juottelin rebuild piirilevyn + piikkiriman. Lisäksi emolevyn alapuolelle juotin ir-modin. Tuohon piikkirimaan sitten SmartXX LT OPX modi ja siihen D0 omalla piuhalla. Sitten SmartXX LT OPX:ään n. 12:sta piuhalla tuollaisen LCD:n kiinni + punainen ledi kanssa tohon SmartXX:ään (lienee joku päälläolo ledi).

Kaikki pelaa melkein oikein mutta tällaisia havaintoja olen huomannut.

LCD:hen ei aina tule taustavaloja päälle. Eli jos käynnistän power napilla X2 ja Avalaunch niin joskus jää lcd taustavalo pois päältä. Jos taas käynnistän sen uudelleen power-off-on niin taustavalot palaavat (ei kuitenkaan aina ensimmäisellä yrityksellä). Onko tämä "ominaisuus" vai toimiiko tuo nyt väärin.
LCD muuten toimii kyllä oikein.

Hieman tuon LCD ongelman tapaan, xbox ei aina käynnisty kertalaakista vaan vaatii jonkinlaista houkuttelua. Tämä siis tapahtuu n. 1/50 käynnistyskerta. Eli kun painaa virtanappia josta pitäisi käynnistyä X2, alkaa vain eject ledit välkkyä punaisena eikä tule kuvaa eikä käynnisty. Saattaa vaatia muutaman painalluksen ja sitten yhtäkkiä se käynnistyy ja toimii seuraavat 50 boottia ongelmitta. Hassun tuntuinen vika tai ominaisuus, millähän tämän korjaisi? Tätä siis tapahtuu ilmeisesti kylmänä enimmäkseen, mutta tuota tulee toisaalta hyvin harvoin.

Sitten IRDA modissa toimii vain hardis ominaisuudet. http://www.consoleforums.net/showthread.php?t=1100
Tässä on nyt varmaan jokin selkeä vika ja tarkistan nuo piuhat ja juotokset kun kerkeän, josko siellä jokin signaali voisi tuohon vaikuttaa?

Shadown
25.11.2005, 12:01
Nuo "suostuttelut" kuvaisi ongelmaa, jossa on itse asennuksessa vikaa. Eli on kylmiä juotoksia tms.

antti8585
25.11.2005, 12:06
Täytyy tosiaan sitten tarkistaa nuo muutama "kylmäjuotos". Sinne jäi tosiaan kiireessä muutama jota heti itse epäilin mutten kerennyt vielä kylmäsprayllä tms. testaamaan joten täytyy sitten juottaa nuo muutamat kuntoon samalla kun tarkistaa tuon ir-modin liitokset. Siinä ainakin uskoisin olevan tällaisesta kysymys.

Hyvä kuitenkin tietää että nuo "suostuttelut" eivät siis kuulu normaaliin toimintaan, vielä kun saisi tuolle lcd-backlightille samanlaisen kuittauksen niin tietäisi kuinka kauan tuota tarvii korjata jotta nuo varmasti saa toimiviksi.

Täytyy samalla melkein sulloa äänieristyslevyä joka mahdolliseen väliin mihin uskaltaa, kun se näyttää olevan tuon laitteen ainut huono puoli tuo ääni. Toki tuulettimenkin voisi harkita vaihtavan hiljaisempaan, mutta sitten jää taas ääntäväksi tuo cd-asema. No nyt karkas off-topic.